אילון מאסק הודיע: אפשר לקנות מכוניות של טסלה בביטקוין

המייסד ומנכ"ל ענקית המכוניות החשמליות תומך כבר תקופה בקריפטו הכי מפורסם, והחברה שלו טסלה כבר הודיעה כי רכשה ביטקוין בשווי 1.5 מיליארד דולר - אקטים שהזניקו את ערך המטבע ● למרבית האכזבה לישראלים, ההצעה כהתחלה - רק בארה"ב

אילון מאסק עם רכב של טסלה. צילום ארכיון: מאוריציוס פסק, מתוך ויקיפדיה

אילון מאסק, היזם והמולטי-מיליארדר שהוא גם מייסד ומנכ"ל החברות טסלה, SpaceX ואחרות, הודיע ​​לעולם היום (ד') לפני מספר שעות – כהרגלו דרך ציוץ בטוויטר (Twitter) – כי ניתן לרכוש מכוניות טסלה חשמליות ולשלם עליהן בביטקוין. מאסק הכריז על החדשות החמות בסדרה בת שלושה ציוצים, שאותם העלה הבוקר לפי שעוננו, שהן שעות הלילה בארה"ב.

לפי העדכון החדש של מאסק, רכישת המכוניות החכמות והחדשניות של טסלה באמצעות המטבע הקריפטוגרפי תתאפשר מיידית בארצות הברית, ורק "מאוחר יותר השנה" במדינות אחרות, כך שאם אתם ישראלים בעלי ביטקוין שכבר תכננו להוציא אותו על כלי הרכב הנחשק – תאלצו להמתין מעט.

מחולל מהומות עולם באופן לאקוני

כזכור, בפברואר האחרון הודיעה טסלה כי היא כבר השקיעה 1.5 מיליארד דולר בביטקוין, ובאותה הזדמנות אותתה על כוונתה לקבלו כאמצעי תשלום עבור מכוניותיה. עקב הודעה זו, שער המטבע הווירטואלי הנפוץ ביותר המשיך לשבור שיאים, ועבר כמעט מיידית את הרף 48 אלף הדולרים ליחידה.

בנוסף, מאסק מביע בחודשים האחרונים תמיכה מלאה בביטקוין ולמרות שהוא עושה זאת באמצעות מילים ספורות ובאופן הכי לאקוני שאפשר – המטבע נוסק בכל פעם שהוא מתבטא בעניין ושובר אפילו את השיאים הפרועים של עצמו.

הביטקוין ממשיך לנסוק, גם בעזרתו של מאסק. צילום: BigStock

הביטקוין ממשיך לנסוק, גם בעזרתו של מאסק. צילום: BigStock

בסוף ינואר מאסק שינה את ה-Bio שלו בטוויטר למילה אחת – 'ביטקוין', והביא לזינוק של 15% בשערו. עוד קודם לכך, אפילו סתם תגובה של מאסק לציוץ של מכר, הסופר האמריקני בן מזריץ', שהוא כותב האוטוביוגרפיה שלו – הניבה שלל כותרות בתקשורת העולמית, והרבה שגשוג מיידי לערך המטבע הדיגיטלי. מזריץ' צייץ כי הוא "לעולם לא מסרב לקבל שוב תשלום בביטקוין", ומאסק הגיב לדברים אלו ב-"אני גם לא".

הביטקוין, בהחלט בהשפעת מאסק אבל כמובן גם בשל יחס המשקיעים אליו, כבר הגיע מוקדם יותר החודש לשווי שיא של 60,743 דולר, אבל בהמשך ירד מעט, ועצר נכון לעכשיו (על פי נתוני אתר Coindesk) על כמעט 57 אלף דולר ליחידה.

אגב, מאסק מקדם גם מטבע קריפטו אחר והרבה פחות נפוץ בשימוש, בשם דוגקוין, וגם במקרה זה האימפקט של דבריו על המשקיעים – עצום.

האם תהיה להודעה השפעה מטלטלת על שוק ההון?

אבל אם נחזור להודעתו של מאסק מהבוקר, מייסד חברת המכוניות החשמליות הוסיף והרגיע שחברת טסלה תשתמש רק בתוכנות קוד פתוח ופנימי וכי התשלומים בקריפטו יוחזקו על ידי החברה בביטקוין ולא יומרו למטבע מסורתי.

בינתיים לא נרשמה השפעה להודעה על שוקי ההון, ואולם, כאמור, הציוץ עלה בארה"ב בשעת לילה. מאידך, קהילת טוויטר הגיבה גם הגיבה לדברים – פחות משעה לאחר ההודעה, הציוץ כבר קיבל למעלה מ-120,000 לייקים מהמעריציו ועוקביו הרבים מספור של מאסק. כעבור מספר שעות, במועד כתיבת שורות אלו, יש לציוץ המוביל כבר עוד כמה מיליוני לייקים ובעיקר – כמעט 80 אלף ריטוויטים.

ולא בכדי. כשחברה מפורסמת ומצליחה כמו טסלה מתחילה לקבל תשלום בביטקוין, הדבר עשוי להשפיע באופן דרמטי לא רק על שוק הקריפטו, אלא גם על שווקי ההון בכלל.

שווי הביטקוין ב-3 החודשים האחרונים. צילום מסך מאתר Coindesk

שווי הביטקוין ב-3 החודשים האחרונים. צילום מסך מאתר Coindesk

נזכיר עוד כי מאסק מתח לאחרונה ביקורת על אמצעי התשלום המסורתיים ואמר שכאשר "הם נותנים ריבית שלילית, רק טיפש לא יחפש יותר". בנוסף, הבוס של טסלה נחשב כמעורב בפרשיית מניות גיימסטופ, שיש הטוענים שהיא מהווה מעין מקרה תקדימי של מרי מטעם בני דור הרשתות החברתיות בקרנות הגידור ובמשקיעים המסורתיים בבורסה.

במילים אחרות – מאסק משבש את השווקים הפיננסיים, האלטרנטיביים והקלאסיים, ועושה זאת בהנאה רבה. עכשיו רק נשאלת השאלה האם היזם הדרום אפריקני – שכבר מככב בראש רשימת עשירי תבל לסירוגין עם מייסד אמזון, ג'ף בזוס, עם הון אישי המתקרב לכ-200 מיליארד דולר – מרוויח (וירוויח) מכל זה יותר בקרוב, וכמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים