טסלה השקיעה 1.5 מיליארד דולר בביטקוין – והמטבע מטפס

חברת הענק ציינה שהיא תתחיל לקבל בקרוב תשלומים באמצעות המטבע הדיגיטלי ● שערו של הביטקוין חצה בעקבות ההודעה את הרף של 43 אלף דולר

מקבל אישור אמריקני... מסוים. ביטקוין. צילום: BigStock

הביטקוין מרקיע שחקים בשעות האחרונות וכבר עבר את השער של 43 אלף דולר ליחידה. נכון לכתיבת אלה עומד שערו על 42,600 דולר. הזינוק מגיע לאחר שטסלה הגישה מוקדם יותר היום הודעה לרשות האמריקנית לנירות ערך (ה-SEC), שלפיה היא רכשה בחודש שעבר ביקטוינים בשווי של 1.5 מיליארד דולר וצפויה לקבל "בעתיד הקרוב" את המטבע כאמצעי תשלום עבור המוצרים שלה.

הביטקוין זינק בחודשיים האחרונים ביותר מפי שניים: ב-10 בדצמבר הוא עמד על 18,279 דולר ליחידה. בסוף השנה שעברה ובתחילת השנה הנוכחית שערו נסק והגיע ב-9 בינואר לשיא של 40,257 דולר. לאחר מכן הוא ירד ועלה לסירוגין, עד שבמהלך סוף השבוע שוב חצה את הרף של 40 אלף דולר ליחידה. אתמול ירד המטבע התנודתי ל-38,871 ומאז עלה ביותר מ-10%.

טסלה הודיעה בשנה שעברה שיש לה עניין במטבעות קריפטוגרפיים, אולם בשוק לא שיערו כי מדובר בעניין כה רב. כך או כך, בהודעתה ל-SEC כתבה החברה כי מוקדם יותר השנה היא "עדכנה את מדיניות ההשקעות שלה, על מנת לספק יותר גמישות ואפשרות למגוון בעתיד (למשל, מתן אפשרות לתשלומים באמצעות מטבעות וירטואליים – י"ה)". כמו כן, היא ציינה שהיא עתידה לאפשר תשלום באמצעות "כלים אלטרנטיביים מסוימים", ובהם "מטבעות דיגיטליים ומטילי זהב". עם זאת, טסלה, שנכנסה לא מכבר לשוק הישראלי, ציינה שהיא מודעת לכך שמדובר בהחלטה שיש בה סיכון.

מנכ"ל שאוהב מטבעות דיגיטליים

מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, שאוהב להיות במרכז העניינים, פרסם בימים האחרונים שורה של ציוצים בעניינים פיננסיים, בהם כאלה שקידמו מאוד את ההשקעות המסיביות של משקיעי דור הרשתות החברתיות בחברות כגון גיימסטופ, AMC ונוקיה. בסוף השבוע הוא סייע להביא לזינוק בשערו של מטבע דיגיטלי אחר – הדוגקוין, שהחל כמעין בדיחה על התחום. באחד הציוצים מאסק הודיע שהדוגקוין הוא המטבע הדיגיטלי החביב עליו, ובאחר הוא פרסם תמונה שלו נושא את הכלב, שהוא הסמל של מטבע זה, כמו שרפיקי החזיק את סימבה באחת הסצנות המפורסמות מהסרט מלך האריות.

לא ברור האם טסלה תצטרך לקבל אישור רגולטורי לאפשר תשלום באמצעות ביטקוין. בנוסף, מעניין יהיה לראות האם חברות ענק נוספות ילכו בעקבותיה וישקיעו בביטקוין, או במטבע דיגיטלי אחר, או שהיא תהיה היחידה לעשות זאת. יובל רואש, מנכ"ל ביטס אוף גולד, שעוסקת בתחום, טוען שזה מה שיקרה: "עם כניסת טסלה למשוואה, אנחנו עדים למול עינינו לשינוי תפיסה בעולם הפיננסי – דבר שצפו בעולם הביטקוין. אנחנו צפויים לראות יותר ויותר גופים מוסדיים, ציבוריים ופרטיים מבססים את תיק ההשקעות שלהם על הביטקוין ועל מטבעות וירטואליים אחרים ככלי גידור נוסף להונם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים