חשד: אפל מגבילה את מהירות העברת הנתונים במכשיריה בהתאם לדרישת מפעילות

שורות קוד במערכת ההפעלה של מכשירי iPhone ו-iPad, הפועלים אצל המפעילות האמריקניות ורייזון, ספרינט ו-AT&T, חשודות כמגבילות את מהירות העברת הנתונים ברשתותיהן ● "כאשר עדכנו את הקוד במכשיר, קיבלנו תוצאות משמעותיות", נכתב באתר iTweakiOS שחשף את הפרשה

מפתח תוכנה שעוסק בפריצת מכשירי iPhone דיווח, כי מצא קוד במערכת ההפעלה iOS של אפל (Apple), המסייע למפעילות להאט את מהירות העברת הנתונים בכל מכשירי iPhone ו-iPad.

ג'וזף בראון, המפעיל את אתר iTweakiOS, טוען כי גילה קוד במערכת ההפעלה של מכשירי iPhone ו-iPad הפועלים אצל המפעילות האמריקניות ורייזון (Verizon), ספרינט ו-AT&T המגבילות את מהירות העברת הנתונים ברשתותיהן. בראון אף צילם את שורות הקוד, ולדבריו הן משפיעות בעיקר על ה-iPhone 5 ברשת של AT&T למהירות אטית בהרבה ממה שהמכשיר מסוגל להשיג.

בנוסף, הוא מפרסם באתר תיקונים לשיפור המהירות עבור מפעילות שונות בארה"ב, בקנדה ובאוסטרליה. "כן, חברים, זה קוד החנקה", כתב בראון באתר. "כאשר עדכנו את הקוד במכשיר, קיבלנו תוצאות משמעותיות".

להערכתו של בראון, בגלל שאפל היא זו שאחראית על מערכת ההפעלה במכשירים, הוכנסו שורות הקוד האלה לפי בקשת המפעילות.
"לפי ידיעות והצהרות של מפעילות וחברות טכנולוגיות, מכשירי ה-iPhone הם מורכבים מאוד עם מערכת הפעלה מסובכת מאוד", ציין בראון בדיווח שלו. "מערכת ההפעלה זוללת הרבה נתונים, אפילו במצב Iidle, יחסית לרוב הטלפונים הקיימים בשוק. כך שלפי בקשת המפעילה, אפל מגבילה את המכשיר כדי ש-'יישר קו' עם הרשת, גם אם המשמעות היא שהמשתמשים במכשירי גלקסי משיגים תוצאות הרבה יותר טובות ממכשירי אפל".

לא התקבלה מאפל תגובה.

מפלאפון נמסר, כי "הנושא אינו מוכר לנו", ומפעילות הסלולר האחרות לא מסרו תגובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים