ארה"ב: לקוחות LTE צורכים וידאו בהיקף גדול משמעותית מלקוחות 3G

מדו"ח שפרסמה אלקטל-לוסנט, המשווה נתונים מרשתות הסלולר האמריקאיות בדור השלישי והרביעי, עולה כי 35% מכלל התעבורה היומית בארצות הברית ברשתות ה-LTE הינה תעבורת וידיאו ● את היקף התעבורה הגדול ביותר תופסים יו-טיוב, נטפליקס, והורדות קטעי וידיאו מהרשת ● גדי גילאון, מנכ"ל מוביסק: "אנו עדים להתלכדות הציפיות של ספקיות הרשת והצרכנים. חשוב להבין, כי אופן צריכת התכנים יעבור במהרה גם אל המגזר העסקי" ● אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט: "שידרוג רשתות הסלולר לדור 3, ולאחר מכן לדורות מתקדמים יותר, פתח את הפתח ליישומי וידיאו רבים עבור מכשירי מובייל

דו"ח שפרסמה ספקית ויצרנית ציוד התקשורת והרשתות אלקטל-לוסנט (Alcatel-Lucent) המתבסס על השוואת נתונים מרשתות הסלולר האמריקאיות הפועלות בדור השלישי (3G) והרביעי (LTE), חושף מידע מעניין אודות תעבורת הנתונים ברשת והעדפות הצריכה. מהנתונים עולה, כי ישנם הבדלים בצריכת הווידיאו בין לקוחות הדור השלישי ללקוחות הדור הרביעי, כאשר האחרונים מציגים עליה משמעותית בצריכת תכני הווידיאו – הן מבחינת שיעור המשתמשים הצורכים תכנים שכאלה, והן מבחינת היקף המידע המועבר ברשת הסלולר בידי אותם משתמשים.

מהנתונים עולה, כי 35% מכלל התעבורה היומית בארצות הברית ברשתות ה-LTE הינה תעבורת וידיאו. את היקף תעבורת הווידיאו הגדול ביותר צורכות אפליקציות יו-טיוב (YouTube), ונטפליקס (Netflix), ובנוסף, היקף גדול של הורדות קטעי וידיאו מהרשת. ברשתות 3G מהווה נטפליקס 1.5% מצריכת התעבורה היומית. ברשתות LTE הוא מהווה 4.1% מכלל התעבורה היומית.

בין ספקי התכנים המוסדרים של שירותי וידיאו חינמיים המוצעים בפורמט של ערוצים, או כאלה המוצעים בתשלום ברשתות LTE בארצות הברית ניתן למצוא את אפ-לינק (Uplynk), פלטפורמה להעברת תכני וידאו המשמשת, בין השאר, את רשת ABC ונמצאת במקום הראשון בהיקף הצריכה. לקוח אפ-לינק צורך 135 מגה-בייט בממוצע ליום ו-4 ג'יגה-בייט בממוצע לחודש בן 30 יום. במקום השני נמצאת HBO עם 102 מגה-בייט בממוצע ליום ללקוח וכ-3 ג'יגה-בייט לחודש, ובמקום השלישי נטפליקס עם היקף צריכה של 88 מגה-בייט בממוצע ליום ללקוח וכ-2.6 ג'יגה-בייט לחודש בממוצע. במקום הרביעי, נמצא אתר תוכן למבוגרים ששמו לא נחשף, שמשתמשיו צורכים בממוצע 58 מגה-בייט ליום וכ-1.7 ג'יגה-בייט לחודש בממוצע.

האתר הפופולארי ביותר הוא יו-טיוב עם היקף של 21% שמשתמשים ברשתות 3G ו-41% ברשתות LTE. 7.3% מכלל לקוחות ה-LTE צופים בתכני וידיאו בפייסבוק (Facebook), לעומת 3.2% ברשתות 3G. 2% מכלל לקוחות ה-LTE צופים בנטפליקס, והם צורכים כ-4% מכלל התעבורה ברשתות אלו.

המידע נאסף באמצעות ה-Wireless Network Guardian 9900 של אלקטל-לוסנט, שמותקן ברשתות חברות סלולר ברחבי העולם, בוחן בזמן אמת את תעבורת רשתות הסלולר, ומאפשר לחברת הסלולר לקבל נתונים שונים על מנת לשפר את ביצועי הרשת.

גדי גילאון, מנכ"ל מוביסקלדברי גדי גילאון, מייסד ומנכ"ל מוביסק (Mobisec) הנתונים במחקר בהחלט תואמים את המגמות בשוק המובייל. "מכשירי הקצה, ובעיקר הסמארטפונים, הופכים להיות התקן המלווה את חיינו האישיים והמקצועיים. לטלפון בימינו תפקיד משני, וצריכת ה-Data הופכת המשמעותית. אנו צמודים למכשיר בכל שעות היממה וצורכים באמצעותו חדשות, פייסבוק, מענה למיילים, מבצעים פעולות צרכניות וצורכים מולטימדיה. רוב הפעילות הזו הינה פעילות און-ליין ומתבצעת בזמן אמת. צריכת האינטרנט הקווית הולכת ופוחתת ואילו צריכת המידע בתנועה הופכת להיות משמעותית הרבה יותר.

רשתות LTE מאפשרות רוחב פס גבוה שמאפשר צריכת תכנים באיכות גבוהה. חברות הסלולר משקיעות מאמץ רב להיות נבדלות בתחרות בשוק בהיצע הטכנולוגי שהן מציעות, ולכן הן משקיעות משאבים גבוהים במעבר לרשת מתקדמת. במקביל להשקעה, הן מציעות תוכניות פס רחב על מנת להגביר את התנועה והמגמה של צריכת תכנים מוגברת, כך שאנו עדים להתלכדות הציפיות של ספקיות הרשת והצרכנים. חשוב להבין, כי אופן צריכת התכנים יעבור במהרה גם אל המגזר העסקי וצריכת תכנים עסקיים ארגוניים התומכים בניידות עסקית תהפוך להיות משמעותית אף היא", סיכם גילאון.

אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט הסביר, כי שידרוג רשתות הסלולר לדור 3, ולאחר מכן לדורות מתקדמים יותר, פתח את הפתח ליישומי וידיאו רבים עבור מכשירי מובייל – ממצלמות בקרת אתרים שפועלות 24 שעות ביממה, ודרך צריכת תכני וידאו לשעות הפנאי.

אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט"כבר כיום משמש הוידיאו כצרכן רוחב פס גבוה ברשתות הסלולר הקיימות. היכולת לראות כתבות חדשותיות בוידיאו היווה את אחת מהסיבות להגדלת השימושים בוידיאו ברשת הסלולרית. יחד עם זאת, הקלות של שיתוף וידאו באתרים כדוגמת יו-טיוב ואחרים הגדיל את רוחב פס הנמצא בשימוש לטובת תכני וידיאו.

בכנס ההשקה של רשת ה-NGN של בזק, טענו מנהלי בזק, כי הם לא יודעים מה יהיו היישומים שידרשו רוחב פס מהיר ואת הרשתות המהירות אך הם בטוחים שיהיו יישומים כאלו, ואכן – זה מה שקרה – היכולת להעביר וידאו בקצבים גדולים יצרה בעצם את הצורך והגדילה את השימוש בתכני וידיאו, הן במחשב הנייח והן במכשירי המובייל. אין לי ספק שברגע שתתאפשר היכולת להעביר נפחי וידיאו גדולים יותר באמצעות שידרוג לטכנולוגיית LTE, יימצאו היישומים שינצלו זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים