מייקל דל: למחשבי ה-PC "יש עדיין כר נרחב להתפתחות"

מנכ"ל ומייסד דל מייחס חשיבות רבה לפעילות בשוק ה-PC, למרות האתגרים המצויים בו ● הוא סבור, כי גם בעידן שבו נחשבים מחשבי הלוח לדבר הגדול הבא, יוסיף שוק מחשבי ה- PC לצמוח ולהתפתח ● מייקל דל התייחס להחלטת HP לפצל את הפעילות שלה בשוק ה-PC ואמר, כי האסטרטגיה של דל בתחום זה "שונה מאוד"

למרות האתגרים בשוק, יש עדיין למחשבי ה-PC "כר נרחב להתפתחות" – כך אמר מייקל דל, מנכ"ל ומייסד דל (Dell), בנאום שנשא בוועידת Cloudforce 2011, שנערכה בלונדון.

בנאומו התייחס דל למחשבי הלוח ולמיחשוב הענן, כמו גם להחלטה הדרמטית של HP ביחס לפעילות בשווקים של מחשבי ה-PC, מחשבי הלוח והטלפונים החכמים שלה. הוא סבור, כי גם בעידן שבו נחשבים מחשבי הלוח לדבר הגדול הבא, יוסיף שוק מחשבי ה- PC לצמוח ולהתפתח.

דל הסביר, כי האסטרטגיה של חברת דל "שונה מאוד" מזו של HP, ופעילותה בשוק מחשבי ה-PC "מיוחדת ומובחנת" בהשוואה לזו של החברות המתחרות. על פי המנכ"ל, דל מציעה פתרונות לבעיות שעמן מתמודדים הלקוחות – ולא מסתפקת במכירה של מחשבים. אנשי החברה עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם הלקוחות על מנת למצוא פתרונות לבעיות, ולא פועלים כמוכרי מחשבים בלבד.

נוכח ההשפעות של החלטת HP לפצל את הפעילות שלה בשווקי מחשבי הלוח ומחשבי ה-PC, מבקש מייקל דל לנצל את ההזדמנות ולשוב ולהגדיל את נתח השוק של החברה שבראשותו. זה שעומד כיום על 12.9%, בהשוואה ל-18.1% של HP. אולם, במקביל לפעילות בשוק החומרה, דל מתמקדת בשני שווקים חשובים נוספים: התוכנה והשירותים.

"תוכנה זה דבר נפלא, אבל צריך חומרה כדי להפעיל אותה", אמר דל. "אנחנו מאמינים שהדגש יעבור לשירותי חומרה, אבל למרות כל ההתפתחויות – החומרה לא תיעלם". הוא ציין, כי דל נהנית מיתרון על פני מתחרותיה בשוק הקטן אך הרווחי של השרתים. במקביל, אף על פי שמחשבי ה-PC עדיין שולטים על הנתח הארי בשוק המחשבים האישיים, מתכוונת דל להוסיף לפעול ולהתחרות גם בשוק מחשבי הלוח.

ייתכן שיהיו מי שיופתעו נוכח ההחלטה של דל לדבוק בשוק מחשבי ה-PC, לאחר שבעקבות ההכרזה של HP, שמתפרשת באופן בלתי נמנע כהחלטה למכור את פעילות ה-PC, כבר היו מי שמיהרו להספיד את המחשבים הוותיקים והטובים הללו. אולם, נראה שבקרב לפחות חלק מבין המתחרות של HP, ובהן דל, החלטה זו של HP רק הזרימה דם חדש בעורקים, והן נחושות לכבוש את נתחי השוק שיתפנו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים