צפון אמריקה: מספר המשתמשים ב-iPad – יותר מאשר במכשירים מבוססי לינוקס

מנתונים שפורסמו באחרונה עולה, כי iOS - מערכת ההפעלה המותקנת במחשבי iPad - הגיעה למקום החמישי בשוק הצפון אמריקני, עם 1.07% ● מקדימות אותה, בהפרש ניכר, שלוש הגרסאות האחרונות של חלונות ומערכת ההפעלה MacOSX, המיועדת למחשבי המקינטוש השולחניים ● מגמות דומות נרשמות בשווקים של אוסטרליה ובריטניה

מספר המשתמשים ב-iPad בצפון אמריקה עולה על זה של משתמשי הלינוקס (Linux) – כך עולה מנתונים של חברת StatCounter, שמספקת מונים לאתרי אינטרנט ברחבי העולם ברמות מחיר שונות.

על פי הנתונים, שפורסמו באתר GlobalStas, ניצבת iOS – מערכת ההפעלה המותקנת במחשבי ה-iPad – במקום החמישי בשוק הצפון אמריקני, עם נתח של 1.07%. מקדימות אותה, בהפרש ניכר, שלוש הגרסאות האחרונות של חלונות (Windows) ומערכת ההפעלה MacOSX, המיועדת למחשבי המקינטוש (Macintosh) השולחניים. בכך תפס ה-iOS את מקומו של הלינוקס בצפון אמריקה, אף על פי שמערכת ההפעלה מבוססת הקוד הפתוח שומרת על מקומה החמישי בשוק העולמי – עם נתח של 0.81%.

מערכת ההפעלה של אפל (Apple) עקפה את לינוקס גם בשוק האוסטרלי, ונתח השוק שלה בו עומד על 1.47%. מגמה דומה נרשמת גם בבריטניה.

יש לציין שהבדיקה של StatCounter מפרידה בין גרסת ה-iOS שמיועדת ל-iPad לבין זו המותקנת ב-iPhone. נתח השוק של iOS ברחבי העולם עומד על 23.37% – פחות ממערכות הפעלה אחרות, בהן סימביאן (Symbian), שמובילה עם 31.7%. עם זאת, מערכת ההפעלה של אפל מובילה בגדול את השוק הצפון אמריקני, עם 35.09%.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דביר

    חחחח... זה כל הקטע! שני מכשירים בלבד (בעצם שלושה אם מפרידים בין אייפון אייפד ואייפוד טאצ') והמערכת הפעלה שלהם בהרבה יותר מאשר ממערכת הפעלה שמופצת על מיליון מכשירים שונים... זה חומר למחשבה!

  2. דניאל דורון

    עד כמה זה באמת רלוונטי לדבר על שוק של מערכת הפעלה שעובדת על מכשיר מסוג אחד בלבד? (או שניים אם מבדילים בין אייפון לאייפד). לינוקס מופצת על עשרות אם לא מאות מערכות שונות מ-MAINFRAME ועד מערכות משובצות מחשב. בהיבט הזה אני חושב שנתח השוק של לינוקס גדול פי כמה לעומת WINDOWS, IOS ו MACOS יחדיו.

אירועים קרובים