סקירה: Netbook מדגם dot.se של פקארד-בל

ה-dot.se מספק דוגמה נאה לכך שמחשבי ה-Netbook לא ייעלמו מהשטח לחלוטין, ואולי אף ימשיכו להימכר היטב לצד מתחריהם הטבעיים, הטאבלטים ● הוא מצטיין במקלדת נוחה במיוחד, זמן עבודה של כ-7 שעות ומסך מספק בהחלט ● עם זאת, קצת התאכזבנו ממשטח העכבר, שהיה קטן ולא נוח ● אפילו אוהבי הטאבלטים יאלצו להודות שהמחיר תחרותי במיוחד: 1,449 שקלים ● ציון סופי: 77

אחת המילים שמצמידים בחודשים האחרונים למגזר מחשבי ה-Netbooks, היא קניבליזם. אמנם מחשבי הטאבלט עדיין לא ממש מציפים את המדפים בחנויות, אבל הרבה מאוד מומחים כבר רואים את סוף עידן השליטה של מחשבי ה-Netbook בשוק המיחשוב האישי, וזאת לאחר שנתיים עמוסות פעילות בהן מחשבי ה-Netbook היו הלהיט – הן בזכות המשקל, והן בזכות זמן העבודה הממושך שהם מספקים.

הטאבלטים, לעומת זאת, לא בדיוק מתאימים לעבודת הקלדה, ולא משנה עד כמה המסך הראשי שלהם מגיב היטב למחוות כף יד, נגיעות ושאר לחיצות. מי שלא מסתדר עם מסך מגע, יעדיף שהמחשב השני שלו יהיה סטנדרטי יותר, כלומר כזה המבוסס על מקשים.

מחשב ה-Netbook מדגם-dot.se מבית פקארד-בל (Packard Bell), מספק דוגמה נאה לכך שמחשבי ה-Netbook לא ייעלמו מהשטח לחלוטין, ואולי ימשיכו להימכר היטב לצד מתחריהם הטבעיים, הטאבלטים.

המחשב, ששוקל 1.2 ק"ג, הינו בעל מראה דקיק למדי ועיצוב נאה יחסית. הוא מציע מפרט בסיסי יחסית לדור הנוכחי של מעבדי האטום – מחשבים שמיוצרים עם מעבדי ה-Core i הראשונים בליטוגרפיה של 45 ננו-מטר, מציעים מעטפת חום מרבית נמוכה ביותר ומספקים די עוצמת עבודה בכדי להריץ את יישומים בסיסיים.

ההבדל הבולט בין Netbook לטאבלט, הוא כאמור המקלדת. זו של דגם ה-dot.se, למשל, הפתיעה אותנו לטובה. כמו כן, הופתענו לטובה גם ממבנה המחשב, שהיה חזק יחסית לתחום. כך, לדוגמה, הבסיס אינו קשיח אולי כמו במחשבים ניידים גדולים ויקרים יותר, אבל מצד שני הוא גם לא שוקע יותר מדי כך שההקלדה יחסית נוחה. המקלדת עצמה היא מסוג צ'יקלט (Chicklet), אבל היא לא בסיסית. המקשים מתכתיים ודקים, מופרדים היטב אחד מהשני והירידה שלהם עמוקה דיה בשביל לספק גם הרגשה טובה וגם הקלדה יחסית מהירה. משטח העכבר יחסית גדול עבור סוג המחשבים הזה, נעים למגע ומדויק.

עם זאת, התאכזבנו דווקא לגלות, כי כפתורי העכבר אוחדו לכדי כפתור בודד. הוא צר מדי, נמצא בקצה ואינו נוח ללחיצה. למעשה, יותר מפעם אחת נאלצנו לבצע לחיצה נוספת רק כדי להיות בטוחים שעשינו את המעשה באמת.

המסך בסדר גמור לטעמנו, לפחות בכל מה שקשור למשחקים וסרטים. הבהירות שלו גבוהה יחסית כך שמעט מאוד פרטים הולכים לאיבוד גם בקטעים האפלים יותר. עם זאת, אי אפשר היה להתעלם מכך שבכל פעם שעבדנו עם המחשב לצורך גלישה או הקלדה הופיעו פסים אנכיים עדינים, שנראו היטב.

ה-dot.se כולל סוללה בעלת 6 תאים. בזמן הבדיקה הצלחנו לחלץ למעלה מ-7 שעות עבודה, כשאנחנו מדי פעם מדליקים את החיבורים האלחוטיים. מדובר בזמן עבודה סביר בהחלט.

עם כל זאת, השורה התחתונה היא סוגיית המחיר. בעלות של הטאבלט הפשוט ביותר, ניתן לרכוש כיום שני מחשבי dot.se. כן, עלות המחשב היא 1,449 שקלים עם אחריות לשנתיים. בנוסף, מדובר בחיסכון משמעותי כאשר השימוש במחשב מדגם כזה נעשה בבית עסק קטן.

לסיכום, המחשב שבדקנו מוכיח יותר מכל שהשימוש במילה קניבליזם בהקשר של מכירות הטאבלטים למכירות מחשבי ה-Netbook, קצת מוגזם, וה-dot.se הוא דוגמה לא רעה לנושא הזה.

ציון סופי: 77

מידע
מחיר: 1,449 שקלים
אחריות: שנתיים

מפרט
מעבד: Intel Atom N450, במהירות שעון 1.66 ג'יגה-הרץ
ערכת שבבים: Intel NM10
זיכרון: RAM 1 גיגה-בייט זיכרון DDR2-667
כונן קשיח: Western Digital Blue, 250 גיגה-בייט, ATA II, 5,400 סל"ד
מסך: 10 אינץ' עם רזולוציה מרבית 1,024×600
כרטיס תצוגה משובץ Intel MA3150
קישוריות: Atheros AR5B95 011.2 bg/n
חיבורים ויציאות: 3xUSB 2.0, RJ-45, VGA
תוספות: קורא כרטיסי SDHC, מצלמת 1.3 מגה-פיקסלים
סוללה: 6 תאים, 45,466mWh
מערכת הפעלה: Windows Starter Home 32 bit
מידות: 259x184x24 מ"מ
משקל: 1.2 ק"ג

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים