עליה מתונה מהצפוי בהיקף המכירות של מחשבי PC ברבעון הרביעי של 2010

הגידול במכירות המחשבים האישיים עמד ברבעון, לפי IDC, על כמחצית מהתחזית שלה - 2.7% במקום 5.5% ● הסיבה לכך היא ביקושים חלשים מצד הצרכנים הפרטיים בעונת הקניות שלקראת חגי סוף השנה, וכן תחרות מצד מחשבי ה-iPad ● מכירות מחשיב ה-PC בכל 2010 עלו ב-13.6% ● החברה שמכרה את מחשבי ה-PC הרבים ביותר ברבעון היא HP

היקף המכירות של מחשבי ה-PC ברחבי העולם עלה ברבעון הרביעי של 2010 בצורה מתונה בלבד – כך על פי נתונים שפרסמה אתמול (ד') חברת המחקר IDC. הסיבה לכך היא ביקושים חלשים מצד הצרכנים הפרטיים בעונת הקניות שלקראת חגי סוף השנה, וכן תחרות מצד מחשבי ה-iPad של אפל (Apple).

על פי הנתונים, בתקופה שבין החודשים אוקטובר ודצמבר 2010 עלה היקף המכירות של מחשבי ה-PC בשיעור של 2.7% והסתכם ב-92.1 מיליון יחידות. מדובר בתוצאה נמוכה בכחצי מהתחזית של IDC, שצפתה, כי הגידול יסתכם בשיעור של 5.5%.

לעומת זאת, על פי נתונים שפרסמה חברת המחקר גרטנר (Gartner), הסתכמה העליה בהיקף המכירות של מחשבים אלה ברבעון האחרון של השנה שעברה בשיעור של 3.1%.

"אם בוחנים את השווקים באירופה ובארצות הברית, מצב השוק לא היה מזהיר", אמר ג'יי צ'ו, אנליסט ב-IDC. "מחשבי Netbook הם סיפור ישן, ולאנשים אין דולרים מיותרים לבזבז".

מחשבי ה-iPad, שהושקו באפריל האחרון, יצרו פלח שוק חדש בין מחשבי ה-Netbook. בשנה הקרובה צפויים להופיע עשרות דגמים מתחרים, שיכרסמו עוד יותר בביקוש למחשבי PC רגילים.

יצוין, כי IDC  לא כוללת את המכירות של מחשבי הלוח בדו"חות המתייחסים למחשבי PC רגילים, אולם היא מעריכה, כי היקף השוק יגיע בשנה הקרובה ל-50 מיליון יחידות.

עוד עולה מהנתונים של IDC, כי ב-2010 כולה עלו המכירות של מחשבי ה-PC בשיעור של 13.6% והסתכמו ב-346.2 מיליון יחידות. בחברת המחקר מעריכים שהיקף הגידול ב-2011 יהיה נמוך מכפי שצפו בתחילה – גידול של 10%.

מיקקו קיטגאווה, אנליסטית בגרטנר, הביעה חששות דומים. "מהנתונים ל-2010 עולה, כי שוק ה-PC התאושש מהמיתון, אך האתגרים עדיין רבים", ציינה.

HP שמרה גם ברבעון הרביעי של 2010 על המקום הראשון במכירות מחשבי ה-PC ברחבי העולם, אך הנתח שלה ירד, על פי IDC, ל-19.5%. דל (Dell) נהנתה מעליה של 4% ושמרה על המקום השני. אייסר (Acer), שהגיעה למקום השלישי, סבלה מירידה במכירות של מחשבי Netbook הזולים, שסר חינם בעיני הקונים, והיקף המכירות שלה ירד ב-15%. את החמישייה הפותחת משלימות החברות לנובו (Lenovo) וטושיבה (Toshiba), ששתיהן נהנו משיעור צמיחה גבוה משיעור הצמיחה הכולל של השוק.

אפל אינה נכללת אמנם בחמישייה הפותחת, אך נהנתה מעליה של 15% בהיקף המכירות בארצות הברית ברבעון האחרון של 2010, ונמצאת כיום במרחק נגיעה מהמקום החמישי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים