לקראת CES 2011: מחשבי לוח, טלפונים חכמים ותלת מימד

המציגות בתערוכה השנתית, שתיפתח מחרתיים (ה') בלאס-ווגאס, צפויות להתמקד בשני תחומים עיקריים: מחשבי לוח מבוססי אנדרואיד ונקודת הזינוק של דור-4 הסלולרי LTE וטכנולוגיות דור-4 נוספות ● מוטורולה עתידה להכריז ב-2011 CES על מחשב הלוח החדש שלה, סטיב באלמר יציג מגוון טאבלטים של מספר יצרניות וטושיבה תציג טלוויזיית תלת מימד שלא מצריכה משקפיים

תעשיית האלקטרוניקה הבידורית מתכוננת לתערוכת CES (ר"ת Consumer Electronics Show), שתיפתח מחרתיים (ה') בלאס-ווגאס. 120 אלף משתתפים צפויים להגיע לתערוכה מכל רחבי העולם, כדי לצפות בהיצע העתידי של מוצרים נוצצים בתחום, שיוצגו על ידי כאלפיים מציגים.

שתי מגמות עיקריות יובילו את תערוכת CES השנה: מחשבי לוח מבוססי אנדרואיד (Android) ונקודת הזינוק של דור-4 הסלולרי LTE וטכנולוגיות דור-4 נוספות. מעבר לכך, צפויים "לככב" בתערוכה, בין היתר, טלפונים חכמים, טלוויזיות תלת מימד, מחשבים ניידים ומכוניות מחוברות.

מוטורולה (Motorola) עתידה להכריז ב-CES על מחשב הלוח החדש שלה, שכנראה יוצג במסיבה העיתונאים שהיא תקיים ביום ד' בערב. בחודש שעבר הציג אנדי רובין, גורו האנדרואיד של גוגל (Google), דגם מחשב לוח של מוטורולה, שפועל על מערכת ההפעלה Honeycomb – גרסת אנדרואיד המיועדת למחשבים מעין אלה.

עם זאת, מוטורולה אינה היחידה: LG, אסוס (Asus), אייסר (Acer), דל (Dell), לנובו (Lenovo), טושיבה (Toshiba) וחברות נוספות צפויות להציג במהלך התערוכה מחשבי לוח מבוססי אנדרואיד.

מה שבטוח הוא ש-CES 2011 תהיה יריית הפתיחה לשנת מחשבי הלוח.

דור-4 – הקרב האמיתי מתחיל

מפעילות הסלולר האמריקניות מתכננות לבצע במהלך התערוכה "התקפה" של אביזרי דור-4 – מודמי USB, טלפונים ואולי גם מחשבי לוח ומוצרים סלולריים ביתיים, בין היתר טלוויזיות ומסגרות לתמונות. המפעילות הגדולות בוודאי תנצלנה את הבמה שתינתן להן ב-CES 2011 כדי להציג את יכולות רשתות ה-LTE ואת תוכניות הפריסה שלהן.

כמו בשנה שעברה, נואם המפתח במליאת הפתיחה של התערוכה, שתתקיים ביום ד' בערב, יהיה סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft). בשנה שעברה ניצל באלמר את הבמה כדי להציג מחשב לוח של HP, שלא הצליח לעורר את המהפכה בתחום. אפל (Apple) הצליחה לעשות זאת מאוחר יותר באותו החודש, כשהציגה את ה-iPad. נראה שבלאמר יציג השנה מגוון של מחשבי לוח, מבוססי חלונות 7 (Windows 7), של כמה יצרניות, בהן סמסונג (Samsung) ודל.

בנוסף, עשרות יצרניות צפויות להציג בתערוכה דגמים חדשים של מחשבים ניידים, הנושאים את השבבים החדשים של אינטל (Intel) ו-AMD. ההבטחה העיקרית שגלומה בהם היא צריכת כוח פחותה תוך שמירה על ביצועים גבוהים – ובעלות נמוכה.

אחת המגמות החזקות והבולטות של 2010 הייתה הטלפונים החכמים הזולים. מרבית הטלפונים מהסוג הזה שהושקו עד כה היו מבוססי אנדרואיד, ומגמה זו לבטח תמשיך גם בשנה הקרובה. יצרניות כמו LG, סמסונג ו-HTC ממשיכות לפתח מכשירים חכמים זולים, שעלותם תהיה כ-50-100 דולרים. עם זאת, לא ייפקד מקומם של הטלפונים החכמים היוקרתיים. המובילים בתחום הזה יהיו מכשירי אנדרואיד עם מצלמות משוכללות, קישוריות דור-4 (WiMAX ,LTE ,+HSPA), מסכים ברזולוציה גבוהה ויכולות מולטימדיה משוכללות. ייתכן אף שמיקרוסופט תציג דור חדש של טלפוני חלונות פון 7 (Windows Phone 7). מצד נוקיה (Nokia), לעומת זאת, צפויה דממה.

תלת מימד

למרות התגובה הפושרת עד כה מצד הצרכנים בעולם לטלוויזיות התלת מימד, יצרניות רבות, בהן סמסונג, פנסוניק (Panasonic), טושיבה ו-LG ימשיכו להציג טלוויזיות ענק עם יכולות כאלה. מה שמעניין במיוחד יהיה כיצד יטפלו היצרניות בבעיית המשקפיים לתלת מימד. טושיבה, למשל, צפויה להציג טלוויזיית תלת מימד שאינה מצריכה משקפיים.

מכל מקום, נדרשת עוד עבודה רבה כדי להציג צמיחה בתחום – הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינת אימוץ המשתמשים. ייתכן אף שהתלת מימד יחדור גם למסכים הקטנים, כמו טלפונים חכמים. יצרניות מסוימות, בהן שארפ (Sharp), כבר הציגו מסכי LCD תלת ממדיים זעירים, שאינם דורשים משקפיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים