סקירה: מסגרת דיגיטלית של סמסונג

למרות שהיא לא מצטיינת בתמיכה בפורמטים רבים וחלק מהתכונות שלה לא בדיוק מושלמות, ה-SPF-800P היא מסגרת דיגיטלית מצוינת שמספקת גם עיצוב מצוין וגם תצוגה מרהיבה ● ציון סופי: 82

שוק המסגרות הדיגיטליות הוא אחד הלהיטים החמים ביותר של השנה האחרונה בתחום הבידור הדיגיטלי. מה שהתחיל במסגרות פשוטות שמגיעות עם זיכרון מוגבל למדי ויודעות להציג רק כמה תמונות, התפתח עד מהרה למעין מסכים קטנים שמגיעים עם תוכנת מדיה מתוחכמת שיודעת לטפל היטב גם בסרטוני וידיאו ובקבצי מוזיקה.

המסגרת הדיגיטלית SPF-800P מבית סמסונג (Samsung) מגיעה בגודל של 8 אינץ' ומהווה התגלמות מלאה של ההתפתחות הזו. יותר מכך, היא יכולה לשמש את מי שמניח אותה על השולחן גם כמעין מסך משני למחשב – וזאת בחיבור USB פשוט. כך, אין ספק שסמסונג מנצלת כאן היטב את הידע הרב של בתחום מסכי המחשב המיועדים לשימוש כללי.

מבחינה חיצונית מדובר במסגרת אלגנטית מאוד. השילוב של צבע השחור פסנתר עם הפלסטיק השקוף במעטפת הקשיחה מושך את העין והופך את המסגרת לחפץ שמתאים מאוד, מהבחינה הזאת לפחות, גם לשולחן מנהלים אלגנטי. הבסיס המוצק תורם גם הוא לכך: כל החיבורים – מהחשמל לה זקוקה המסגרת ועד לכבל שמחבר אותה אל המחשב (כשרוצים בכך), נמצאים בחלק האחורי של הבסיס, כך שניתן להסתיר אותם. זה גם אומר שצריך להגיע לאותו אזור כדי להכניס למסגרת כרטיס כרטיס זיכרון SD או לחבר אליה התקן זיכרון חיצוני עם מחבר USB – וזה לפעמים כבר לא כל כך נוח.

בחלק האחורי של הבסיס ממוקמים שני רמקולים זעירים בעוצמה של 7.5 וואט האחד. למרות שהם אינם גדולים במיוחד, עוצמת השמע שהם פולטים חזקה ומספקת. מצד שני, בהיבט האיכות, אין לצפות לגדולות – לפעמים המוזיקה נשמעת אפילו צורמת, במיוחד בעוצמות הגבוהות.

בחלק הקדמי, מתחת למסגרת עצמה, נמצאות הבקרות מבוססות המגע. לקח לנו קצת זמן להתרגל אליהן, כי הן דורשות יחס עדין מאוד. מדי פעם, אם לחצנו קצת חזק מדי, הן לא הגיבו היטב. כך או כך, השימוש בשלט רחוק המצורף לערכה בהחלט עדיף.

ממשק המשתמש של המסגרת קל להבנה, והמעבר בין האפשרויות השונות מתבצע בקלות. קל מאוד גם לעבור בין מקורות המידע השונים – זיכרון פנימי, כרטיס או התקן USB חיצוני – כדי לחפש את התמונות, הסרטונים ושאר התכנים שנמצאים בהם. בעזרת התקנת תוכנה קטנה גם קל מאוד לחבר אותה אל המחשב ולבחור האם להשתמש בה כמסך נוסף או לחבר אותה כהתקן זיכרון לצורך העברת קבצים.

התצוגה עצמה מרהיבה. התמונות והסרטונים שבדקנו הוצגו במסך הקטן בצבעים מרהיבים ומלאי חיים, בלי לאבד פרטים גם בשילובים של גוונים אפורים מדורגים.

אחת התכונות המושכות של ה-800P, לפחות על הנייר, היא האפשרות להעביר קבצים לזיכרון הפנימי שלה בעזרת חיבור בלוטות'. כך, אפשר להעביר תמונות אפילו מהזיכרון של הטלפון הסלולרי. המדריך למשתמש המצומצם של המסגרת לא מספק את ההוראות המלאות להתחברות באמצעות בלוטות', כך שהיינו צריכים להכניס את התקליטור שמגיע עם המסגרת לכונן המחשב ולפתוח את המדריך למשתמש כדי להבין בדיוק מה צריך לעשות – וחבל.

המסגרת המסוימת הזו גם אינה מצטיינת בתמיכה בפורמטים. מבחינת תמונות, אפשר להציג קבצי BMP ו-JPEG בלבד. חבל מאוד שלא הוסיפו שם בסמסונג תמיכה בפורמט PNG לכל הפחות, שהופכים ליותר ויותר פופולאריים ברשת. מבחינת מוזיקה, אפשר להשמיע קבצי MP3 בלבד, וגם מבחינת סרטים גילינו שיותר מסרט אחד צריך לעבור המרה כדי שניתן יהיה להציג אותו במסגרת.

בשורה התחתונה, מדובר במסגרת אלגנטית ונאה שמוגשת בתצורה גבוהה ומציעה הרבה תכונות מעניינות. חבל רק שכמה מאפיינים שלה לא ממש מושלמים. אם אתם מחפשים מסגרת שמציעה קצת יותר – היא בהחלט צריכה לבוא בחשבון.

ציון סופי: 82

מידע
מחיר: 629 ש"ח
אחריות: שנה
ספק: חיון

מפרט
גודל מסך: 8 אינץ'
רזולוציה: 840×480 פיקסלים
בהירות: 250cd/m2
ניגודיות: 300:1
זיכרון פנימי: 2 ג"ב
הרחבת זיכרון: כרטיס SDHC
קישוריות: USB לחיבור למחשב, USB לחיבור התקן חיצוני, בלוטות' 2.0
מידות: 258x234x86 מ"מ
משקל: 670 גרם

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים