האם נמצאה קסדת מציאות מדומה בעלת מסך ברזולוציה מושלמת?

אחת המגבלות הגדולות ביותר של טכנולוגיית המציאות המדומה הקיימת - בין אם ב-Gear VR של סמסונג או במערכת הביתית המלאה כמו ה-Oculus Rift - היא רזולוציה ● ב-Varjo Technologies, שייסדו יוצאי נוקיה ומיקרוסופט, מאמינים שבידיהם הפתרון לבעיה

לבד לבד בלי אף אחד. אילוסטרציה: SomeMeans/BigStock

הסטארט-אפ Varjo Technologies שנוסד בהלסינקי יצא השבוע (ב') בטענה נועזת: החברה מאמינה כי היא יכולה לייצר קסדת מציאות מדומה (VR) עם רזולוציית מסך טובה יותר באופן דרמטי מהמוצרים הקיימים כיום בשוק, כמו ה-Oculus Rift או ה-HTC Vive. למעשה, לטענת החברה, הרזולוציה שפיתחה היא עד פי 17 טובה ומדויקת יותר.

הטכנולוגיה של Varjo מבטיחה לחסל את הפיקסלים הנראים ב-VR, ולאפשר למשתמשים לקרוא ולראות אפילו את האותיות הקטנות ואת הפרטים המסובכים האחרים.

"זה רגע מרכזי מאוד בעבור מציאות מדומה", אמר אורהו קונטורי, מייסד ומנכ"ל Varjo, שהיא בפועל סטארט-אפ שהקימו ומובילים בכירים לשעבר מנוקיה (Nokia) ומנהלי מוצר של מיקרוסופט (Microsoft).

שתי תצוגות המתמזגות לראייה כוללת

לדבריו, "בליבת הטכנולוגיה של Varjo נמצא טריק מעניין המחקה את הדרך שבה עובדת הראייה האנושית. כאשר אנו קוראים סימן או מסתכלים מקרוב על אובייקט, אין לנו באמת דרך להתמקד בכל שדה הראייה. במקום, אנחנו מתפקסים על נקודה אחת, וכל שאר מה שאנחנו רואים הוא מחוץ לתחום המיקוד למעשה".

Varjo מחקה את את אופן התבוננות זו על ידי הנחת שתי תצוגות בתוך הקסדה – תצוגת HD קטנה, המציעה רזולוציה גבוהה יחסית בעבור חלק מסוים בתמונה; ותצוגת הקסדה הרגילה שהופכת את שאר הסצנה לכזו המוצגת ברזולוציה נמוכה בהרבה.

הרעיון הוא להשתמש במעקב אחרי תנועת העין בכדי לקבוע להיכן האדם מתבונן, ולאחר מכן להציג את החלק המסוים הזה ברזולוציה הגבוהה, תוך עיבוד שאר הדברים שנמצאים בטווח הראייה כסוג של תמונת רקע.

לאחרונה הדגימה Varjo את הגישה זו עם קסדת אבטיפוס המשלבת את קסדת Oculus Rift עם צג שני, שמאפשר שכבת תצוגה נוספת במרכז המסך. האבטיפוס הזה עדיין לא משתמש במעקב אחרי תנועת העין, וגם לא ממש ממזג בין שתי התמונות. במקום, הוא מראה בעיקר מלבן ברזולוציה גבוהה במרכז שדה הראייה, תוך שימוש בתצוגת הרגילה של ה-Oculus Rift בעבור שאר התמונה.

התוצאה, לדברי מי שנוכח בהדגמה, הייתה מסקרנת ומאכזבת בעת ובעונה אחת – קסדת האבטיפוס אפשרה לקרוא מילים קטנות, כמו גם להביט בפרטים של לוח הבקרה של תא הטייס, שהיה מטושטש עם קסדות המציאות המדומה רגילות. עם זאת, שכבת העל נראתה בבירור, וקלקלה את חוויית המציאות המדומה הכל כך חיונית וחשובה לטכנולוגיה.

פרויקט שאפתני ומאתגר במיוחד

לדברי קונטורי, לחברה יש עוד דגמי אבטיפוס בפיתוח במעבדה, שבהם נעשה שימוש בפאנלי זכוכית זזים ובעוד טריקים אחרים כדי לייצר איחוד חלק של שני רבדי התמונות. הוא גם טוען כי Varjo מסוגלת להשתמש באותה טכנולוגיה למציאות רבודה, על ידי שילוב של קסדת ה-VR שלה עם מצלמה הפונה החוצה.

Varjo רוצה לשחרר מספר מצומצם של קסדות מפתחים עד לסוף השנה, והיא מתכוונת תחילה להציע את החומרה שלה לאנשי מקצוע, כולל ליוצרים מהוליווד שהיו מעוניינים להשתמש בטכנולוגיית מציאות מדומה אך נמנעו ממנה עד כה בגלל הרזולוציה הנמוכה יחסית של הקסדות הקיימות.

בשנה הבאה רוצה החברה להתחיל למכור את המוצר שלה לסוגים אלה של יישומי B2B, ובסופו של דבר Varjo מעוניינת להגיע ולמכור את הציוד החדיש גם לצרכנים פרטיים. עם זאת, קונטורי עצמו מודה כי מה ש-Varjo עושה הוא "שאפתני מאוד ומאתגר מאוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים