סרטי המציאות המדומה של סטימר יוצגו בבכורה עולמית בקאן

במסגרת חממת פסטיבל קולנוע אינטראקטיבי ומציאות מדומה, יוצרי קולנוע ישראליים מכל התחומים התכנסו לשתף פעולה כקהילה חדשה בארץ, על מנת ליצור סרטים ב-360 מעלות

החיים במציאות מדומה. חממת סטימר

ביתן ישראל בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בקאן, המאורגן על ידי משרד התרבות, יפתח ביום העצמאות ה-68 לישראל בסימן הדור הצעיר, בהקרנת בכורה עולמית של 10 סרטי מציאות מדומה קולנועיים חדשים מבית היוצר של סטימר (Steamer Salon), חממה ופסטיבל לקולנוע אינטראקטיבי ומציאות מדומה.

מתוך העשירייה, נבחר לראשונה הסרט Summertime של ניר סער להציג בביתן NEXT, ביתן הניו-מדיה וסרטי המציאות המדומה בפסטיבל.

במסגרת סטימר, יוצרי קולנוע ישראלים מכל התחומים (תסריטאים, במאים, מפיקים, צלמים, עורכי וידיאו, עורכי סאונד, מתכנתים, חברות צילום ועריכת וידיאו) התכנסו לשתף פעולה כקהילה חדשה בישראל על מנת להתמודד עם האתגר של יצירת סרטים ב-360 מעלות.

לדברי שרת התרבות, מירי רגב, "זו גאווה לתת במה לדור הצעיר והמוכשר בביתן הלאומי. לראשונה, קולנוע ישראלי וחדשנות ישראלית יוצגו זה לצד זה באחד מאירועי הקולנוע החשובים בעולם. החיבור בין טכנולוגיות מתקדמות ותוכן קולנועי יוצר מפגש מרתק ופורץ דרך".

מקור מידע מועיל בתחום

רפאל ברביבאי, המנהל האמנותי של ביתן ישראל בפסטיבל קאן, אמר כי "הבחירה בסטימר כחלק מהביתן הישראלי משקפת את השינויים החלים בקולנוע, באמצעי המבע ובאופני הצריכה באמצעי הצפייה, וכן את המגמות העתידיות של היצירה הצעירה של הקולנוע הישראלי".

מנהלי סטימר, טל הרינג, ענבל שירין אנלן ועדי לביא ציינו כי "סטימר שואף להיות מקור מידע מועיל בתחום, בישראל ובעולם, במטרה להתרחב אל מעבר מדיום הסרט הקצר, ואל סדרות וסרטים בתחום המציאות המדומה, וליצור שיתופי פעולה עם חברות הפקה והפצה בינלאומיות".

רוב סרטי המציאות המדומה שיוקרנו בביתן ישראל צולמו לדבריהם באמצעות מצלמות 360 מעלות אשר טרם יצאו לשוק, כדוגמת מצלמת Gear 360 של סמסונג (Samsung) או מצלמת Vuze של Humaneyes הישראלית, ופותח בהן מערך עבודה ייחודי של עריכת סאונד 360 מעלות המקיף את הצופה והשומע מכל עבר.

סרטי סטימר יוקרנו באמצעות אפליקציה ייחודית למשקפי מציאות-מדומה,  אשר יהיו זמינים לקהל הרחב המבקר בביתן הישראלי.

ואלה הסרטים

Go Ugly Early– קומדיה רומנטית בבימויו של גור בנטביץ'. הסיכוי למצוא אהבת אמת בסביבה של ״דייטים מהירים״ הוא קלוש למדי, ובייחוד אם את שיפוטית מאוד, נוירוטית ובת 35 פלוס. למרות כל זאת, אביבה ממשיכה לנסות.

● Last 5 Minutes – מתח-מדע-בדיוני בבימויו של יונתן גבע.היכנסו לנעליו של בן אשר נוסע אחורה בזמן כדי למנוע את הרצח של אשתו. מרגע החזרה בזמן, יש להם רק חמש דקות לחיות. בעזרת טכנולוגיה מאולתרת, תוך הימלטות מסוכני ממשל המנסים לעצור פורעי חוק שנוסעים בזמן, נראה שסיכוייהם קלושים במרוץ נגד הזמן להצלת חייה.

● Kafka 360 – פנטזיה בבימויו של טל גולדברג. אתה מתעורר כחרק וההורים שלך לא מרוצים! עיבוד מודרני, מריר־מתוק, ב-360 מעלות, לסיפורו הקלאסי של פרנץ קפקא, ״מטמורפוזה״.

● Clear as Crystal – קומדיה בבימויה של שלי כרמל. תסריטאית: מאיה האן. אישה מוזמנת למופע קסמים לרגל יום הולדתה ה-32. כשהיא מתנדבת להשתתף במופע, סיפורי אהבה בלתי פתורים מן העבר מתחילים להופיע על הבמה.

● Summertime – דרמת מתח בבימויו של ניר סער. בת פוגשת בן. הכל טוב ויפה עד שאתה מאבד חלק ממך.

● Her Possessions– סרט אנימציה אינטראקטיבי בבימויו של צח ויינברג. חוויה מאוירת במציאות מדומה. אתם עומדים ברחוב שקט מול אישה זרה שמוקפת בחפציה הביתיים. הביטו סביב והתבוננו בחפצים כדי לחשוף את זיכרונותיה האינטימיים.

●Home – סרט אנימציה אינטראקטיבי בבימויו יותם רוזין. ילד נמצא לבדו בבית ערב אחד, כשלפתע כלבו מזנק החוצה ומתחיל לנבוח במרץ. הילד רודף אחריו עד לפאתי היישוב, שם הוא מוצא את עצמו במסע מוזר בנוף מסתורי ואפלולי.

●…is typing – ריקולאז׳ – במיצג זה, המשתתפים מקבלים הזדמנות לחקור את הרגלי התקשורת היומיומיים שלהם בניסיון לגלות דפוסים נסתרים. שילוב של ניתוח מידע מווטסאפ (WhatsApp) וטכנולוגיית מציאות מדומה מוביל ליצירת חלל אישי ייחודי, המספר את סיפורו של כל משתתף. היוצרים: קבוצה של סטודנטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ומהמסלול הבינתחומי של מכללת בצלאל, המשלב את תחומי העיצוב ומדעי המחשב.

● Once Upon a Sea – תעודה בבימויה של עדי לביא – "היֹה היה ים" הוא דיוקן עכשווי של ים המלח, המתעד את הפוקדים אותו ואת ההרס הרב שנזרע בו, ומנציח אותו רגע לפני שהוא נעלם לתמיד.

● Pop-Up Classics– תעודה בבימויו של אלדד איתן – דיוקנו של גאון מוסיקלי, הפסנתרן עומרי מור, שמצליח לתקשר עם העולם רק באמצעות המוסיקה שלו. דוקומנטרי המשלב מופע של מוסיקה קלאסית המתרחש באמצע פארק סקייטרים הנעים לפי צלילי המוסיקה של הפסנתרן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים