עו"ד משה שילה, מנכ"ל משרד המשפטים: "שיפור השירות לאזרח נעשה ברובו על בסיס המיחשוב"

"המטרה היא לשפר מצד אחד את השליטה המרכזית באמצעות IT, ומנגד - לספק לכל יחידה את ה-IT הייחודי עבורה", אמר שילה בכנס המיחשוב הממשלתי WORLD e-GOV Forum, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים ● הוא הבטיח, כי באפריל יושק שירות חדש, לקבלת מידע על תיקי בית משותף

"יש חשיבות רבה למערכות המידע במגזר הממשלתי, כיוון שלכל המשרדים יש מטרה אחת משותפת: שיפור השירות לאזרח. המטרה שלנו היא לא לתת משכורת למנכ"ל ולמנמ"ר המשרד. אחד הכלים החשובים ביותר לשיפור השירות הינו המיחשוב". את הדברים אמר עו"ד משה שילה, מנכ"ל משרד המשפטים, בכנס המיחשוב הממשלתי WORLD e-GOV Forum, שנערך הבוקר (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה בהפקת אנשים ומחשבים.

שילה היה דובר המפתח בכנס, שנערך בהשתתפות מאות רבות של עובדי IT מהמגזר הממשלתי. הנחו את הכנס פלי הנמר, נשיא ויזם אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. השנה נבחר עו"ד שילה לקבל מגן הוקרה מטעם אנשים ומחשבים על פעילותו והשקעתו במיחשוב במגזר הציבורי.

"החיים במגזר הממשלתי אינם פיקניק", הוסיף שילה. "להזיז ולהניע פרויקטים בכלל ופרויקטי מיחשוב זה דבר קשה". הוא תיאר קושי נוסף הקיים במשרד המשפטים: ריבוי יחידות, 50 במספר, שלכל אחת מהן יש צרכי מיחשוב שונים. במשרד יש כ-3,000 עובדים, מחציתם עורכי דין, וכן מועסקים עוד אלפים במיקור-חוץ. "המטרה", אמר, "היא לשפר מצד אחד את השליטה המרכזית באמצעות IT, ומנגד – לספק לכל יחידה את ה-IT הייחודי עבורה".

שילה אמר, כי אתגר נוסף שבפניו ניצב המשרד הוא הביזור: משרד המשפטים יושב ב-190 אתרים, מה שמביא למורכבות המערכות. הוא ציין, כי בכל עת מתנהלים במשרד עשרות פרויקטי מיחשוב בו זמנית.

עוד אמר שילה, כי "חלק ניכר מהשירותים שהמשרד נותן הינם מבוססי IT, אבל יש צורך לשכנע את האזרחים לצרוך אותם". בין השירותים הללו, הוא מנה את שירות מכירת נכסי משכון חתומים בחתימה אלקטרונית, שלדבריו – זהו הראשון שבין השירותים המקוונים החתומים. הוא אף ציין, כי בעתיד יקושר מערך ה-IT של משרד המשפטים לזה של משרד התחבורה. הוא הוסיף, כי "אנו משרד עתיר הכנסות, כמעט הכל משולם באמצעות שרת התשלומים".

שירות נוסף שלדברי שילה יושק בעוד חודשים ספורים, ב-1 באפריל, הוא קבלת מידע על תיקי בית משותף. המצב כיום, אמר, הוא שיש להתרוצץ בין סניפי משרד המשפטים השונים, ולהמתין ימים ארוכים עד להגעת המידע, תהליך הכולל הזמנת תיקים מארכיבים שונים. בקרוב, הבטיח, יוכלו האזרחים לקבל את המידע על גבי תקליטור, חתום אלקטרונית, ובסוף 2010 הוא יהיה זמין גם באינטרנט.

מערכת BI שמדווחת מה מצב משרד המשפטים

פרויקט נוסף שאותו ציין מנכ"ל משרד המשפטים הוא העלאה לרשת של כל העמותות הפועלות במדינה, כך שהאזרחים יוכלו לדעת למי הם תורמים את כספם. לדבריוף הפרויקט יעלה בארץ בתוך שמונה חודשים. פרויקטים דומים הסתיימו באחרונה בארצות הברית ובבריטניה.

עוד ציין שילה, כי משרד המשפטים הטמיע מערכת BI המדווחת לדרג הניהולי מה מצבו. המערכת, אמר, מצוידת ביכולות חיקור לעומק, והיא מהווה דוגמה כיצד ניתן לבצע שינויים ארגוניים במגזר הממשלתי בעזרת IT. המערכת הוטמעה כבר בתשע מתוך 50 יחידות המשרד. "יש לנו עוד כברת דרך לעבור", אמר.

עו"ד שילה סיים בתארו את מערכת היחסים, כפי שהוא רואה אותה, שבין המנמ"ר למנכ"ל: "במשרד המשפטים, המנמ"ר כפוף ישירות למנכ"ל", אמר. "המנמ"ר מבין במערכות מידע טוב ממנו והוא יועץ של המנכ"ל לתחום, מנתח ומציג חלופות. המנכ"ל הוא אשר מחליט עם ועדת היגוי המורכבת ממנהלי יחידות, לצד קבלת ייעוץ טכנולוגי של המנמ"ר. המנמ"ר מכיר ומדבר בשפה העסקית של הארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים