אנליסטים: Netbook לא מתאים לארגונים

הסיבה: לא מוכן לעבודה התובענית שנדרשת ממחשבים הניידים שנמכרים בדרך כלל לתחום הארגוני ● גרטנר: פחות מ-1% מכלל מחשבי ה-Netbook שיימכרו בשנתיים הקרובות יגיעו לעסקים ● IDC: כ-7% ממחשבי ה-Netbook מגיעים לעסקים קטנים ● ABI: גם רוב הצרכנים מתייחס למחשבי ה-Netbook כאל מחשב משני

למרות הפופולריות הגדולה של מחשבי ה-Netbook, מתברר שהם מתאימים הרבה יותר לשוק הצרכני, והרבה פחות לשוק העסקי – כך על פי דו"חות אנליסטים וחברות מחקר שפורסמו בימים האחרונים. הסיבה, לדעת אותם האנליסטים, היא שלמרות שמחשבי ה-Netbook אולי יכולים להספיק לעסקים קטנים מאוד – הם אינם מוכנים לעבודה התובענית שנדרשת ממחשבים הניידים שנמכרים בדרך כלל לתחום הארגוני, מסיבות שונות ומשונות.

שתי חברות המחקר הגדולות – גרטנר ו-IDC, מאוחדות בדעה שלהן בנוגע לגישה הזו. למרות שהצפי לשנת הפעילות הקרובה לסך המכירה של מחשבי ה-Netbook מסתכם ב-35 מיליון יחידות, בגרטנר מעריכים שפחות מ-1% מכלל מחשבי ה-Netbook שיימכרו בשנתיים הקרובות יגיעו לעסקים. "הם נבנים באופן זול כדי לחסוך בעלויות, כך שאם רוכשים אותם, מצפים שהם יתקלקלו תוך שנה או שנתיים", אמרה האנליסטית מיקה קיטיגאווה מגרטנר. "הצירים אינם מספיק חזקים, הכוננים הקשיחים אינם מצוידים בהגנה על ראשים – ואלו רק חלק מהסיבות".

למרות זאת, ישנן חברות שמייעדות את מחשבי ה-Netbook שלהן דווקא לתחום העסקי, כמו HP וטושיבה, לדוגמה. חברות אלו מכנות את מחשבי ה-Netbook מתוצרתן כ-"מחשב השני" – אותו מחשב שלוקחים לנסיעות בהן זקוקים לדואר אלקטרוני וגישה בסיסית לאינטרנט בלבד. עם זאת, גם ב-IDC מסרבים להתרגש מהנושא הזה. לפי האנליסט בוב אודונול, החברה אפילו אינה עוקבת אחר התחום, כי ההשתלבות של המחשבים הללו בתחום הארגוני מאוד קטנה. "אנחנו מאמינים שכ-7% ממחשבי ה-Netbook מגיעים לעסקים קטנים, אבל לא יותר. אנחנו לא מכירים חברות שתקננה מחשבים כאלה", אמר.

הדעות הללו של האנליסטים מצטרפות למחקרים שונים, שמראים שלמרות הפופולריות במכירות, רוב הצרכנים מתייחס למחשבי ה-Netbook כאל מחשב משני. כך, למשל, עולה ממחקר שפרסמה ABI Research, שרק 11% משתמשים במחשב ה-Netbook שלהם כמחשב עיקרי. כל השאר, קרי 79%, מתייחסים אליו כמחשב משני. המחקר נערך בארצות הברית בקרב אלף צרכנים מבוגרים ומטרתו הייתה, בין השאר, לגלות את הגישה שלהם ביחס למחשבי Netbook. על פי האנליסט פיליפ סוליס, "בעוד שהמחירים הנמוכים אכן גורמים לצרכנים מסוימים להתייחס למחשבי ה-Netbook שלהם כתחליף למחשב נייד, בהתייחס למצב הכלכלי הנוכחי, הרוב מתייחסים אליו כאל מכשיר משני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים