הזול, הלבן והמאובזר

לקחנו את N828 לנסיעת מבחן וחזרנו עם תחושה טובה. זה לא שיש בעיות אבל כשבחנו כסף מול סלולאר יצאנו עם ידנו על העליונה ● כל הפרטים - כאן

הפלישה הסינית לישראל לא עוצרת לרגע. למעשה היא הפכה לשיטפון של ממש. הצרכנים בארץ לומדים להכיר עוד ועוד חברות שעד לאחרונה מכרו את המכשירים שלהן בתת היבשת בלבד, או באמצעות אתרי אינטרנט. לחגיגה הזו, מצטרפת עכשיו חברה נוספת שזוכה ליבוא מסודר ומאורגן בידי יבואנית מקומית. מדובר ב-AMOI שאת מכשיריה מייבאת, ותייבא, 'פמילי-לינק'. החברה מציגה באתר המקומי שלה מגוון של טלפונים אותם היא מתכוונת להציג לשוק המקומי, ובינתיים שחררה לשוק את הציפור הראשונה, ה-N828.

עם תג מחיר של 990 ש"ח ה-N828 של AMOI הוא מכשיר שמיועד לשוק הנמוך, או במונחים ישראליים, מתחת לקו של 1,000 ש"ח מעל בל בערך מעל 500-600 ש"ח, ובכל מקרה מותג אמיתי שיש יצרנית שעומדת מאחוריו ולא מדובר במוצר מדבקה. בהתאם לשוק אליו הוא מכוון ה-N828 לא שובר שיאים באף היבט של הטלפון, אבל מצד שני  הוא רחוק מלהיות גרוע. המידות של המכשיר הן 132x68x10.8 מ"מ, ומשקלו 155 גרם. לא מדהים כמובן, אבל גם ממש לא נורא.

הקופסה עמה מגיע המכשיר מפתיעה לטובה. היא מכילה מכסה נוסף לגב המכשיר בצבע לבן, שתי גומיות הגנה היקפיות שלכל אחת מהן מצורפת מדבקת הגנה למסך, וכן כרטיס זיכרון בנפח של 8 ג'יגה-בייט. התוספת האחרונה חשובה במיוחד מכיוון שהמכשיר עצמו מגיע עם 4 ג'יגה-בייט זיכרון אחחן חבחבד, ועם 1 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה, שני נתונים שהינם נמוכים מאוד במונחים של הטלפונים בשוק הבינוני ומעלה.

ה-N828 מבוסס על מערכת על שבב שמיוצרת על ידי מדיה-טק, המיוצרת בליטוגרפיה יחסית מיושנת של 28 ננו-מטר, מבוססת על ליבות ARM Cortex-A7 ומציעה מהירות מרבית של 1.3 ג'יגה-הרץ. השבב הגרפי הוא מהפשוטים שיש ל-ARM להציע, ה-Mali-400 MP, אבל לא מדובר במשהו יוצא דופן לרע במכשירים בטווח המחירים של ה-N828. גם רזולוציית מסך ה-IPS בגודל 4.5 יחסית סבירה והיא עומדת על 960×540 פיקסלים.

המצלמה האחורית היא מצלמת 8 מגה-פיקסלים עם מיקוד אוטומטי ועם מבזק LED, ואילו הקדמית היא ברמה של 2 מגה-פיקסלים. מבחינת תקשורת תומך ה-N828 ב-WiFi ובבלוטות' 4.0, וזה החלט מספק בנקודת המחיר הזו. הסוללה היא בנפח של 2,050mAh, ולפי החברה זה אמור להספיק לעד 10 שעות עבודה בדיבור, ועד 200 שעות בהמתנה. בפועל זה יותר נמוך.

העיצוב, בסיסי למדי ולא משאיר יותר מדי רושם. עם זאת, הוא מרגיש יציב למדי ביד. הבעיה היחידה שלנו עם העיצוב הזה הוא מיקום כפתור ההפעלה/כיבוי בחלק בעליון של המסך. מיקום זה מונע למעשה את התפעול השלם של המכשיר באמצעות יד אחת בלבד.  הצילום באמצעות יד אחת מאוזן למדי, והמכשיר יציב עד כמה שאפשר להחזיק מכשיר יציב ביד אחת. התוצאות של הצילום כבר פחות מרשימות. ברוב התמונות נדמה היה שהצבעים יצאו מכביסה ואיבדו את הברק שלהם, ובעיקר הצבעים החמים.

ה-N828 מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה 4.2.2. מערכת ההפעלה נקייה כמעט לחלוטין. עם זאת יושב מעליו ממשק ה-AMOI UI שמכניס מספר שינויים קלים, וגם אפשרות למשל לקבוע אפקטים של מעבר בין דפי הבית או בין דפי האפליקציות במגירת היישומים. כמו כן, לחיצה על כפתור התפריט הפיזי פותחת תפריט אייקונים שמאפשר לבצע עוד כמה דברים מעבר להגדרות עצמן.
מבחינת תוספות של אפליקציות אין יותר מדי העמסה, והבולטת היא זו של ווייז (Waze). יש גם תוכנית קטנה בשם GpsFIX שמטרתה לסדר את הבעיות המוכרות במערכות על שבב של מדיה-טק. עם זאת, לא בטוח שתצטרכו להשתמש בה. בבדיקות שלנו ה-GPS היה מדויק למדי.

ועכשיו לביצועים אשר הציג ה-N828:  מדובר בתוצאות סבירות בהחלט, אבל בכל המבחנים, כולל הכלליים, אפשר היה לראות חולשה מסוימת בכל מה שקשור לתצוגה הגרפית: 2,871 נקודות בלבד ב-3DMark Unlimited, שאפילו ה-Galaxy Grand 2 של סמסונג (Samsung) עולה עליו בהרבה עם 4,524 נקודות. במבחן Epic Citadel הוא הגיע לקצב של 53.3 פריימים לשנייה, אבל אסור לשכוח שהרזולוציה שלו אינה מגיעה ל-HD, ה-Note 3 Neo, לדוגמה, הגיע אמנם ל-48.6 פריימים לשנייה, אבל ברזולוציה של 1,280×720  פיקסלים. מעט שונה.

לסיכום, אם אתם מחפשים טלפון חכם עם תג מחיר שנמוך מאלף ש"ח, ואם אתם פחות מהמשחקים וגולשים לאתרים החברתיים, ה-N828 הוא פתרון לא רע עבורכם, וכן החבילה הנאה מסביב אכן מוסיפה למסקנה הזו שלנו. עם זאת, בשוק בו ה-Moto G של מוטורולה עולה קצת פחות, יהיה לו קשה להתמודד כמו גם עם הגבלת המכירה שלו, לפחות בינתיים, לסניפי דואר ישראל בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים