אינטל ונוקיה יפתחו יחד טלפונים חכמים

בהתאם להסכם, תרכוש אינטל מנוקיה נכסים אינטלקטואליים הקשורים לטכנולוגיות אלחוט מהירות ● בהודעתן מסרו שתי החברות, כי הן מעוניינות ליצור "פלטפורמה ניידת חדשה, מתוחכמת מזו של הטלפונים החכמים או מחשבי ה-Netbook הקיימים היום" ● על פי אנליסטים, ההסכם חשוב לאינטל מבחינה אסטרטגית בטווח הארוך, שכן יצרנית הסלולר הגדולה בעולם עשויה להיות לקוח גדול וחשוב מבחינתה

אינטל (Intel) ונוקיה (Nokia) הודיעו על הסכם שיתוף פעולה טכנולוגי לפיתוח מכשירי טלפון מבוססי שבבים של אינטל. החברות הודיעו, כי יעבדו יחד על מוצרים ניידים, אך לא פירטו את סוג המוצרים או את מועד הגעתם לשוק.

בהתאם להסכם, אינטל תרכוש מנוקיה נכסים אינטלקטואליים הקשורים לטכנולוגיות אלחוט מהירות. שתי החברות אף הודיעו, כי הן מתכננות פרויקטים משותפים הקשורים בלינוקס נייד בקוד פתוח, שלדברי אנליסטים יציגו תחרות מול מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל (Google) למכשירי אינטרנט ניידים ולמחשבי Netbook.

בהודעתן מסרו שתי החברות, כי הן מעוניינות ליצור "פלטפורמה ניידת חדשה, מתוחכמת מזו של הטלפונים החכמים או מחשבי ה-Netbook הקיימים היום", מבחינת התוכנה, החומרה ושירותי האינטרנט הניידים.

מבחינת אינטל, זהו צעד נוסף בכיוון החדירה לתחום מכשירי סלולר חכמים, לאחר שהודיעה בעבר על שיתוף פעולה עם LG. באחרונה אף התבטא פול אוטליני, מנכ"ל אינטל, ואמר, כי שוקי המכשירים הניידים למיניהם, כמו מחשבי Netbook, מחשבי כף יד, מכשירי סלולר וכו' – יהיו בעלי חשיבות עבור החברה בטווח הקרוב לפחות כמו שוקי ה-PC.

מבחינת נוקיה, עשוי ההסכם לסייע לה להתחרות מול יריבים כמו ה-iPhone של אפל (Apple), הבלקברי של RIM וה-Pre של פאלם (Palm).

"כך לפחות אינטל 'הכניסה רגל' לתחום", אמר ג'ו ארנסן, אנליסט מגרטנר (Gartner), שרואה בהסכם שיתוף הפעולה אפשרות טובה עבור אינטל לחדור לשוק מכשירי הטלפון החכמים. "אולי ב-2011 כבר אפשר יהיה לראות מוצרי צריכה שיתאימו לתוצאות שיתוף הפעולה הזה".

על פי אנליסטים נוספים, ההסכם חשוב לאינטל מבחינה אסטרטגית בטווח הארוך, שכן יצרנית הסלולר הגדולה בעולם עשויה להיות לקוח גדול וחשוב מבחינתה. העסקה אף תיתן סיכוי לאינטל להתמודד עם יצרניות שבבים לתחום הסלולרי, כמו קוואלקום (Qualcomm), טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments) ו-ARM – המספקת מעבדים הן לקוואלקום והן לטקסס אינסטרומנטס.

האנליסט ג'ק גולד מחברת ג'יי גולד ציין בעקבות פרסום ההסכם, שהוא צופה כי מוצרי נוקיה-אינטל יהיו מבוססי מעבד האטום של אינטל ויגיעו לשוק בין אמצע לסוף 2010. "תוך שנתיים-שלוש", כתב גולד, "אינטל תספק עשרות מיליונים של יחידות מדי שנה". עוד הוסיף גולד, שהוא צופה, כי אינטל תיכנס להסכמים ובריתות נוספים בשווקים חדשים בתקופה הקרובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים