ג'ים זמלין, המנהל התפעולי של קרן לינוקס: "חברות תקשורת יעניקו בעתיד מחשבים בחינם"

לפי הערכתו של זמלין, המודל של הענקת טלפונים סלולריים בתמורה לחתימה על הסכם מינוי, צפוי לחדור גם לתחום המחשבים האישיים ● כבר כיום חברות כמו AT&T מציעות מחשבי נטבוק בעלות של כ-50 דולרים בלבד, עבור משתמשים שחותמים על הסכמי מנוי להזרמת נתונים באמצעות קו סלולרי ישירות למחשב שלהם

ג'ים זמלין, מנהל ארגון ה-Linux Foundation

משתמשי מחשבים אישיים יקבלו את המחשבים שלהם בחינם מחברות תקשורת במסגרת עסקאות מינוי, בדיוק כמו שכיום מקבלים הלקוחות טלפונים סלולאריים מחברות שונות. את ההערכה המהפכנית הזאת השמיע ג'ים זמלין, המנהל התפעולי של קרן לינוקס (Linux Foundation), בעת שנאם בכנס OSCON (ועידת הקוד הפתוח). לדבריו, מדובר במדיניות שצפויה להיות מיושמת כבר בעתיד הקרוב.

כדי לחזק את טענתו ציין זמלין, כי כבר כיום חברות כמו AT&T מציעות מחשבי Netbook בעלות של כ-50 דולרים בלבד, עבור משתמשים שחותמים על מנוי להזרמת נתונים באמצעות קו סלולרי ישירות למחשב שלהם. זמלין גם אמר, כי חברות התקשורת ישתמשו במחשבים חינמיים כדי להקפיץ קדימה את השימוש בשירותי העברת הנתונים באמצעות מודם סלולרי, בדיוק כמו שקרה לפני כעשר שנים, עת החברות חילקו טלפונים בחינם כדי להגדיל מאוד את השימוש ואת כמות דקות השיחה. הוא גם טען שספקיות השירותים הסלולריים יכולות לבנות התקנים מבוססי לינוקס שיאפשרו להן לפתח חנויות יישומים משלהן.

זמלין התייחס לנושא נוסף – ההתכנסות בין תחום המחשבים האישיים לטלפונים חכמים: לדבריו, "כבר היום מחשב יכול להיות זול יותר מטלפון. אם תבדקו מה ה-iPhone מכיל, זה יהיה דומה מאוד למה שמכיל מחשב נייד ממוצע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים