קידום אתרים: סוד קידום התמונות

גולשים רבים משתמשים בפונקציית חיפוש התמונות של גוגל, בשעה שהם מחפשים מוצר או שירות מסוים ● כיצד תוודאו שגם האתר שלכם יהיה שם? להלן שלושה טיפים

על פי הסטטיסטיקה, גולשים רבים משתמשים בפונקציית חיפוש התמונות של גוגל (Google) בשעה שהם מחפשים מוצר או שירות מסוים. האם ניתן למנף זאת כדי להגדיל את התנועה לאתר? התשובה חיובית! אם תשכילו לשבץ באתר שלכם תמונות בצורה מוכוונת גוגל, תוכלו למשוך אליו לקוחות פוטנציאליים נוספים. לשיבוץ תמונות באתר יתרון נוסף: מחקרים מצביעים על כך שזמן השהייה הממוצע של גולשים בדפים עם תמונות, גבוה יותר מאשר בדפים ללא תמונות.

לאור עובדות אלו, מומלץ אפוא לכל מי שמחזיק באתר אינטרנט, לבצע אופטימיזציה של התמונות כדי שתהיינה ידידותיות למנועי החיפוש. כיצד מבצעים זאת? הכנו עבורכם שלושה טיפים חשובים:

1.    הקפידו על בחירת שם משמעותי לתמונה המקורית במחשב שלכם (רמז: רצוי שיכיל את מילות מפתח)
מנועי החיפוש סורקים בין היתר גם את שמות התמונות. הם עושים זאת במטרה להבין מהו הנושא בו דנים האתר והדף. חשוב להבין, כי רוב מערכות הניהול שומרות באתר האינטרנט את התמונות באותו שם בו הוא שמור במחשב. לכן, בטרם אתם מעלים תמונות לאתר שלכם, הקפידו לשמור אותן במחשבכם תחת שמות קצרים הכוללים את מילות המפתח הרלוונטיות. מנועי החיפוש ישתמשו בהן לטובת קידום האתרים (SEO).

לצורך הדוגמה, חישבו על אתר שעסוק בסמארטפונים. אם תטענו בו תמונה עם שם כמו .jpgאפל-אייפון-64-מגה ולא בשם הכללי, image001.jpg. כאשר הרובוט של גוגל יסרוק את האתר שלכם, הוא יאחסן בשרתיו את התמונה בצמוד למילות המפתח "אפל", "אייפון" ו-"16 מגה". בשעה שגולש יבצע חיפוש תמונות עם מילות המפתח הללו, יגבר הסיכוי שהאתר שלכם יוצג. זאת, בניגוד למצב שבו שמרתם את תמונת האייפון תחת שם סתמי.

לסיכום: תכננו מראש אלו תמונות אתם עומדים להעלות לאתר, העניקו להן שם המכיל את מילות המפתח כבר בשלב שבו הן שמורות במחשב שלכם.

2.    שימוש במקפים במקום בקווים תחתונים
איזה שם עדיף – "אפל-אייפון-64-מגה" או "אפל_אייפון_64_מגה"? בשעה שאתם בוחרים שם לתמונה, השתמשו במקפים ולא בקווים תחתונים בין מילה למילה. הרובוטים של מנועי החיפוש אינם קוראים קווים תחתונים. מילים המופרדות בקווים תחתונים יקראו על ידיהם כמילה ארוכה אחת (טאבלטאייפד במקום טאבלט אייפד). מקפים, לעומת זאת, מפוענחים על ידי הרובוטים כרווחים, ולכן מומלץ להשתמש בהם כדי למנף את קידום האתר שלכם.

3.    שימוש באלט-טקסט
תגית אלט-טקסט (Alt text) הינה אותו טקסט אשר "צף" לעיני הגולש בעת שהוא מעביר את העכבר על פני תמונות ברשת.
חשוב מאוד להעניק לכל תמונה באתר שלכם טקסט קצר. תיאור זה מסייע למנועי החיפוש (שמבינים כידוע אך ורק טקסט) לברר את מהות התמונה. מערכות הניהול של אתרי אינטרנט תומכות בפרמטר זה. הקפידו למלא לכל תמונה את ה-Alt tag שלה, ושתלו שם בצורה מושכלת את מילות המפתח המתאימות. כך, למשל, אם התוכן באתר עוסק בטאבלטים ומכשירי iPad, הרי שמילת המפתח תופיע גם בתיאור של התמונה. מן הראוי לציין, כי יישום תגית זו תסייע גם לגולשים בעלי לקויות ראיה ותשפר את רמת הנגישות של האתר שלכם לבעלי מוגבלויות.

זכרו: ככל שמדובר בקידום אתרים, חשוב להשקיע בכל הפרטים, על מנת להשיג תוצאות. SEO הוא עולם דינאמי שמשתנה כל הזמן, אולם דבר אחד נשאר קבוע: שימוש נכון במילות מפתח, כולל שימוש בהן לצורך תיאור תמונות באתר.

אתר הכותבת

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים