הטיפ השבועי: מספור שמתחיל מאמצע מסמך וורד

במדריך זה נלמד כיצד להתחיל למספר את מסמך ה-וורד (Word) שברשותנו – דווקא מאמצע המסמך. לעיתים, נבקש להתחיל את מספור העמודים בעבודה דווקא מעמוד 3 או 4 של המסמך. לדוגמה, לאחר עמוד השער, פרקי המבוא ותוכן העניינים.

לשם כך נפעל על פי הצעדים הבאים:

1.    לאחר שבחרנו את העמוד שברצוננו למספר כעמוד הראשון במסמך (לשם הדגמה, נבחר בפרק המבוא) נמקם את סמן העכבר דווקא בסוף העמוד הקודם למקטע אותו אנו מעוניינים ליצור (בדוגמה הנוכחית – עמוד תוכן העניינים).

2.    השלב הבא יהיה מעבר ללשונית פריסת עמוד, ובקבוצת הגדרת עמוד נבחר ב-מעברים. לאחר מכן, נבחר באפשרות העמוד הבא, וכך למעשה יצרנו מקטע חדש ממנו יחל המספור.

3.    שימו לב שבמידה והשלמתם את כתיבת המסמך בטרם תהליך המספור, המלל שבעמוד יגלוש לעמוד שבא אחריו, ונצטרך להשיבו למקומו.

4.    כעת נוסיף את מספור העמודים. נחזור לעמוד אותו בחרנו למספר כעמוד 1 במסמך(בדוגמה שלנו, כזכור, זהו פרק המבוא).

5.    נעבור לכרטיסיית הוספה, ובקבוצת כותרת עליונה ותחתונה נבחר האם נרצה למספר את המסמך בראש העמודים או בתחתית העמודים. בהתאם לבחירתנו, נבחר בכותרת עליונה או בכותרת תחתונה, ולאחר מכן באפשרות ערוך כותרת (עליונה/תחתונה).

6.    בשלב זה נבטל את סימון קשר לקודם על ידי לחיצה בודדת על המקש בעל שם זה.

7.    כעת נוסיף את מספור העמודים למסמך שלנו. בכרטיסיית הוספה בקבוצת כותרת עליונה ותחתונה נבחר בקטגוריית מספרי עמוד ולאחר מכן נקליק על עיצוב מספרי עמודים.

8.    בחלונית הקטנה שתיפתח, נסמן את האפשרות השנייה תחת כותרת מספור עמודים, התחל מ-1 (או לחילופין מספר רצוי אחר ממנו תרצו להתחיל את הספירה). לאחר מכן נאשר את הפעולה על ידי לחיצה על אישור.

9.    כעת כל שנותר לעשות הוא לעבור שוב לכרטיסיית הוספה, ובקבוצת כותרת עליונה ותחתונה לבחור במקש מספר עמוד. כאן נבחר האם נרצה למקם את המספור בראש העמוד או בתחתיתו, תחתית העמוד,  וכן נוכל להתאים אישית את הצורה בה יוצג המספור.

10.    לאחר שנבחר בעיצוב המספור המועדף עלינו, ניווכח כי מספור המסמך החל בעמוד פרק המבוא וכי כל העמודים הבאים לאחר העמוד הנוכחי ימוספרו בהתאם לפי סדרם הכרונולוגי – המשימה הושלמה.

כפי שראיתם, נוכל להפוך את העבודה שלנו לאסתטית יותר בעשרה צעדים פשוטים.

בהצלחה!

נכתב על ידי דן ויזנפלד, צוות התמיכה של כלנית במיקרוסופט

טיפים נוספים ניתן למצוא באתר כלנית
אתם מוזמנים לבקר בדף הפייסבוק של כלנית

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דבורה סיון

    הכל נכון בעניין מספור מהעמוד השליש אבל אוטומטי מופיע מספור בעמודים שמעל. איך מחסלים את המספור בעמוד הראשון והשני? כלומר העמודים שמעל? תודה

אירועים קרובים