Asus Zenfone 9: מכשיר שמשיג ביצועים גבוהים במיוחד, אבל מתחמם

הטלפון החדש של אסוס השיג את הביצועים הכי גבוהים שבעל מדור הסקירות שלנו סקר עד כה, ועיצובו דומה לזה של ה-Zenfone 8, שהדהים את העולם אשתקד ● מהצד השני של המטבע, הוא מתחמם, ואפילו מדי

Zenfone 9 של אסוס.

בשנה שעברה, כשאסוס השיקה את Zenfone 8, היא הצליחה להפתיע בגדול. יותר נכון, בקטן: היא דחסה עוצמת ביצועים של טלפון דגל מהשורה הראשונה אל תוך גוף זעיר מידות באופן יחסי, שמקיף מסך בגודל 5.92 אינץ' בלבד.

אז הנה שנה עברה, שנה חלפה, ורגע לפני שאת כפיי ארימה, אני מחזיק ביד את Zenfone 9, שלפחות מקדימה, מבחינה חיצונית, הוא בדיוק אותו מכשיר – בדיוק באותו גודל מסך של 5.92 אינץ', בדיוק מאותו סוג AMOLED ואפילו בדיוק עם אותה זכוכית הגנה, Gorilla Glass Victus של קורנינג. אפילו קצב הריענון של 120 הרץ, ובהירות השיא של 1,100 ניט לא השתנו.

גם מה שבפנים לא ממש השתנה. גם ב-Zenfone 9 הלכה אסוס עד הסוף ודחפה פנימה את הרכיבים המתקדמים ביותר שיש בשוק, את אלה שמוצאים בדרך כלל בטלפונים שמאכלסים את שורת ההובלה, ושל כל החברות. זה בעיקר אומר הסתמכות על מעבד הדגל הנוכחי של קוואלקום, Snapdragon 8+ Gen 1, שכולל, בין השאר, את השבב הגרפי המתקדם Adreno 730. עם 16 גיגה-בייט זיכרון עבודה ו-256 גיגה-בייט זיכרון אחסון, לא מפתיע כלל וכלל שהטלפון הזה מציע בדיוק את התוצאות שמצפים להן ברמת החומרה שלו.

למעשה, בשיא הביצועים – והמכשיר מודיע כשהוא עובר למצב הביצועים הכי גבוהים – השיג הטלפון החדש הזה מבית אסוס את התוצאות הכי גבוהות שבהן נתקלתי עד עתה בשוק, אפילו יותר מאלה של מכשירים אחרים שמבוססים על אותו מעבד. עם ציון ממוצע של 1,088,700 בכמה הרצות הוא הגיע לראש הטבלה במבחנים של אנטוטו. מרשים.

עוד לפני שאתייחס לאחת הבעיות שמלוות את הביצועים הללו, אני רוצה לחזור לכמה משפטים לעיצוב של Zenfone 9, כי היא קשורה אליו. אם בדור הקודם, העיצוב של הגב היה זכוכיתי ומקומר בשוליים מכל הכיוונים, הפעם הגב ישר ושטוח, ומסביב יש פס אלומיניום שמקיף את כל הטלפון. הגב מורכב מפלסטיק בעיצוב דמוי עור מחוספס שנוח מאוד לאחיזה, והוא מונע כתמים וגם החלקה מהיד, ומעניק לטלפון מראה מיוחד. שתי המצלמות מוגנות בתוך טבעות מתכתיות ענקיות מעל עדשות ענקיות, וזה לא רק שינוי בעיצוב, כאשר העליונה בולטת עוד יותר החוצה מחברתה, כי היא מכילה בפנים גימבל – מייצב תמונה, בעיקר לצילומי וידיאו, על שישה צירים, שעושה את העבודה פשוט נפלא.

אליה וקוץ בה

אז הטלפון נראה טוב, אבל יש בו יותר מדי מתכת, ומתכת זה דבר שמתחמם – מה שבא מהר מאוד לידי ביטוי בבדיקות. בהרצות ארוכות של משחקים שמעמיסים על הטלפון ובהרצות של בדיקות יציבות ממושכות, הפס מסביב והמעטפות מסביב פשוט התחילו מאוד, אבל מאוד, להתחמם, עד כדי כך שאי אפשר היה לגעת במכשיר.
עד כמה זה נורא? המסך בכל זאת קטן וזה לא קרה במשחקים יחסית "קלים" או בצפייה בסרטים, אבל זה דבר שצריך לקחת בחשבון מי שסוחט מהטלפון שלו כל טיפה של ביצועים.

כאמור, יש ל-Zenfone 9 שתי מצלמות: הראשית מבוססת על חיישן סוני בגודל 50 מגה-פיקסל והיא מפיקה תמונות בגודל של 12.5 מגה-פיקסל, וכפי שכבר נכתב כאן, גם כוללת גימבל. השנייה היא מצלמת רוחב על חיישן סוני בגודל 12 מגה-פיקסל ושדה צילום של 113 מעלות, והיא משמשת גם כמצלמת מאקרו. הצילומים של המצלמה הזאת הם בסך הכול בסדר גמור באור יום, ובדרך כלל גם בלילה, אם כי לפעמים מורגשת מעט פלסטיות בתמונה. אולם, לא אהבתי את צילומי המאקרו, שהיו רוויים מדי וגם איבדו פרטים. יש כמה "צעצועים" נחמדים באפליקציית הצילום, כמו לכידת תמונת סטילס באמצע צילום וידיאו ויצירת נתיבי אור, שעובדים נחמד אחרי תרגול.

אסוס זרקה פנימה גם שני מיקרופונים עם סינון רעשים, שעובדים בדרך כלל היטב ועד רמה מסוימת, זוג רמקולי סטריאו עם תמיכה ב-Dirac HD Sound ואפליקציה מלווה, שמאפשרת להתאים את המוזיקה להעדפות המשתמש. כמו כן, המכשיר תומך ב-NFC ,WiFi 6E ובלוטות' 5.2, כולל תמיכה בתקני aptX של קוואלקום לסוגיהם, שמבטיחים חיבור מהיר ובלי שיהויים.

סוללת ה-4,300mAh החזיקה בבדיקות שלי מעל 17 שעות עבודה, וזה יותר ממכובד. היא מגיעה עם מטען באריזה, שמציע הספק טעינה מרבי של 30 וואט, עם תמיכה בתקני PD3.0 וב-QC4.0. יש גם תמיכה בתקני IP68 ו-IP65, שמבטיחים עמידות במים עד לעומק של 1.5 מטר למשך 30 דקות.

גם המחיר של Zenfone 9 הוא מחיר של מכשיר דגל, ועומד על 3,489 שקלים במהדורה שהגיעה אליי לבדיקה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אנונימי

    מכשיר מצויין לא מתחמם מהיר מאוד עושה את העבודה

אירועים קרובים