אחרי עשור: גוגל מרעננת את לוגו ה-G האייקוני שלה
לוגו האות המוכר קיבל טוויסט צבעוני עדין אך משמעותי, שכולל מעבר הדרגתי בין הצבעים ● השינוי אמור לשקף מגמות עיצוב עכשוויות וכן - את המיקוד העכשווי של ענקית הטק ב-AI

גוגל, השולטת עם שלל שירותיה בחיי היומיום שלנו ושהפכה לחלק בלתי נפרד מהם, שיחררה באחרונה עדכון ללוגו ה-G האייקוני שלה – הראשון מזה כמעט עשור. מדובר בעיצוב מחדש המשמעותי הראשון מאז 2015 – השנה שבה הוצג לוגו ה-G הנוכחי לראשונה.
לפי הדיווחים, העדכון העדין אך המשמעותי הושק אתמול (ג'), כשצץ לפתע באפליקציית גוגל למכשירי iOS ומשתמשים פשוט הבחינו בו בחנות האפליקציות של אפל, וכן בהמשך במכשירי הפיקסל של החברה. על פי דיווחים ממקורות שונים, ההבדל היחיד בין הלוגו הוותיק לזה החדש הוא הוספת מעבר צבע מדורג, אשר מכונה גרדיאנט (Gradient) או אומברה (Ombre). עקב השינוי, החלקים הצבעוניים שהיו בעבר נפרדים, כעת נטמעים זה בזה בצורה חלקה, מה שיוצר מראה אחיד וזורם יותר.
Google updated its app logo on iOS but forgot the rest.
So I redesigned them to match Google's new gradient style look. pic.twitter.com/hyfWeBmWtq
— Farhad Islam (@the_red_designr) May 13, 2025
למה לשנות ואיך (גם) זה קשור לבינה מלאכותית?

גם בלוגו שלו יש מעבר צבע מדורג. כלי הבינה המלאכותית היוצרת ג'מיני.
השינוי העדין עורר דיונים בקרב משתמשים ומעצבים כאחד, כשבין מביעי הדעה נשמעו מי שמעריכים את האסתטיקה המודרנית החדשה, בעוד שאחרים רואים במהלך שינוי מינורי בלבד.
אלא שעל פי הדיווחים, יש סיבות לעדכון הלוגו מלבד רענוּן סגנוני נטו – ראשית, החידוש נתפש כמשקף אסתטיקה מודרנית ודינמית יותר, כזו שכמותה כבר שאימצו גם חברות טק אחרות בלוגואים שלהן. שנית, ואולי חשוב יותר – הלוגו החדש מתיישר עם שפת העיצוב בה גוגל עושה שימוש ביוזמות הבינה המלאכותית שלה, למשל עם הלוגו של מודל ה-AI ג'מיני (Gemini). גם בלוגו של ג'מיני נעשה שימוש בגרדיאנטים מטושטשים במעברי צבע. לפיכך לפי דעת מעצבים שהחוו את דעתם על המהלך – הלוגו החדש הוא על תקן כזה שמהווה ייצוג ויזואלי למחויבות של גוגל לתחום הבינה המלאכותית והטכנולוגיות העתידניות, כשמעברי הצבע החלקים מסמלים את השילוב הזורם של AI במוצרים ובשירותים של החברה. אם אכן זה נכון הרי שהבחירה העיצובית עולה בקנה אחד עם הגישה הרחבה יותר של גוגל למצב את עצמה בחוד החנית של חדשנות ב-AI.
העדכון בלוגו גם מתרחש במקביל להשקת Material 3 Expressive של גוגל – מראה חדש לאנדרואיד, המעדכן היבטים רבים של הממשק.
נכון למועד כתיבת שורות אלו לא נצפה שינוי ה-G במקומות כמו דפי גוגל הרשמיים ברשתות החברתיות למיניהן וכן לא במנוע החיפוש המצליח שלה, אך על פי הדיווחים, לגוגל יש תוכנית להפצה רחבה יותר של הסמליל החדש בפלטפורמות נוספות ממש בקרוב.
תגובות
(0)