ארצות הברית פועלת נגד העברות הכספים של דאע"ש ברשת

האמריקנים מאשימים שני אזרחים מצריים ביצירת פלטפורמה מקוונת, שבאמצעותה יכולים היו אנשי דאע"ש להעביר כספים במטבעות קריפטו ולגייס חברים בארגון הטרור

פגיעה בפעילות הפיננסית של דאע"ש.

ארצות הברית נוקטת בצעדים חדשים כדי לפגוע במאמצים של ארגון הטרור דאע"ש לפעול ברשת, במסגרת "הח'ליפות הווירטואלית" המוצהרת שלו.

וושינגטון חשפה אתמול (ג') מהלכים שהופעלו נגד שני אזרחים מצריים. אלה הואשמו במתן הכשרה לאבטחת סייבר למנהיגי דאע"ש, כדי ש-"הם יוכלו להעביר כספים באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים ולהרחיב את מאמצי הגיוס של ארגון הטרור".

השניים, מחמוד סלים אל-מאווג'י ושותפתו ה-"עסקית", שרה ג'מאל מוחמד אל-סייד, מואשמים ביצירת פלטפורמת אונליין, המזוהה עם הארגון, בשם קרן האופקים האלקטרוניים (EHF).

לפי הודעת משרד האוצר האמריקני, "אל-מאווג'י סיפק תמיכה טכנית ביישומי מחשב למנהיגי דאע"ש, תוך שימוש בפלטפורמה מקוונת. זאת, על מנת לעזור להנחות את תומכי ארגון הטרור כיצד להתחמק מבדיקת אכיפת החוק ולגייס כסף". כן נכתב בהודעה כי ג'מאל מוחמד אל-סייד סייעה לו לגייס עוד תומכים להיות חברים בארגון הטרור, שכנעה אותם להצטרף לפלטפורמת EHF ורכשה שרתים לטובת תפעול ותחזוקת הפלטפורמה המקוונת.

"הפעולות שביצענו משבשות את יכולתו של דאע"ש להעביר כספים"

בריאן נלסון, המשנה לשר האוצר האמריקני לנושאי טרור ומודיעין פיננסי, אמר כי "הפעולות שביצענו משבשות את יכולתו של דאע"ש להעביר כספים, כולל באמצעות שימוש במטבעות קריפטוגרפיים, ולמנף את הנוכחות שלו אונליין. נוכחות זו נועדה לגייס ולקדם את אידיאולוגיית הטרור של הארגון".

משרד האוצר בוושינגטון הטיל סנקציות גם נגד פארוק גוזל, "מסייע פיננסי" מטורקיה, שעזר להזרים כספים לפעילי דאע"ש בסוריה.

"קבוצת הנגד הפיננסית" נגד דאע"ש

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה, בנפרד, כי "המשימות החדשות והסנקציות שנובעות מהן מחזקות את מחויבותה של וושינגטון לעבוד עם יותר מ-80 מדינות. אלה מהוות חלק מ-'קבוצת הנגד הפיננסית' שפועלת נגד דאע"ש, ומטרתה לשבש את הרשתות הפיננסיות העולמיות של הארגון".

מוקדם יותר החודש, דאע"ש פצח במסע אלים חדש בשם "והרוג אותם בכל מקום שתמצא אותם". הוא הושק בסמיכות זמנים לפיגוע ההתאבדות הכפול שביצע הארגון ליד בית הקברות בכרמאן שבאיראן, שבו טמון קאסם סולימאני, שהיה מפקד כוח קודס ושחוסל בתקיפה אמריקנית בעיראק ב-2020. יותר מ-80 איש נהרגו בפיגוע.

ההערכות האחרונות של המודיעין האמריקני חושפות כי להנהגת דאע"ש בסוריה יש גישה לעתודות מזומנים בסכום של כ-25 מיליון דולר. כאשר הח'ליפות קרסה, ב-2019, הנתון עמד על כ-300 מיליון דולר. בדו"ח של הפנטגון מנובמבר האחרון נכתב כי "הנהגת דאע"ש בעיראק ובסוריה לא מסוגלת לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות, במיוחד בתשלומים לבני משפחה של אנשי דאע"ש שמתו או שהם אסורים. דאע"ש שילם למנהיגיו באופן ספורדי, ככל הנראה כמה מאות דולרים בחודש, תוך שהוא החמיץ תשלומים ללוחמים. 'החמצות' אלה עשויות להאריך את המימון המוגבל שלו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים