קספרסקי: סוס טרויאני תוקף מכשירי אנדרואיד בהודעות SMS

עברייני הרשת מתחילים לתקוף את פלטפורמת אנדרואיד: סוס טרויאני חדש משתלט על יישום SMS של מכשירי אנדרואיד ושולח הודעות לשירותים בתשלום על חשבון הקורבנות ● דניס מסלניקוב, מנהל מחקר למכשירי סלולריים בחברת קספרסקי: "על פי נתונים של חברת המחקר IDC, שיעור הגידול במכירות של מכשירי אנדרואיד הוא הגבוה ביותר מבין הטלפונים החכמים - ובמקביל אפשר לצפות לגידול גם במספר המזיקים שמיועדים לפלטפורמה זו"

חברת האבטחה קספרסקי (Kaspersky) מזהירה מפני סוס טרויאני ראשון שתוקף טלפונים חכמים עם מערכת הפעלה אנדרואיד, ומכה את הקורבנות במקום הכואב ביותר – בכיס.

הסוס הטרויאני מתחזה לנגן מדיה שמוצע להורדה כיישום רגיל עם סיומת .APK לאחר שמתפתים ומורידים אותו הוא מתחיל לשלוח הודעות SMS לשירותים בתשלום על חשבון הקורבנות.

על פי קספרסקי, סוסים טרויאניים ששולחים הודעות SMS לשירותים בתשלום הם המזיקים הנפוצים ביותר שתוקפים טלפונים חכמים. זהו הסוס הטרויאני הראשון מסוג זה שתוקף מכשירי אנדרואיד, אם כי מזיקים מסוגים אחרים – למשל תוכנות ריגול – כבר תקפו מכשירי אנדרואיד בעבר.

דניס מסלניקוב, מנהל מחקר למכשירי סלולריים בחברת קספרסקי, ציין כי "על פי נתונים של חברת המחקר IDC, שיעור הגידול במכירות של מכשירי אנדרואיד הוא הגבוה ביותר מבין הטלפונים החכמים – ובמקביל אפשר לצפות לגידול גם במספר המזיקים שמיועדים לפלטפורמה זו".

דובר גוגל (Google) מסר בתגובה, כי "מודל ההרשאות שלנו להתקנת יישומים מעניק הגנה מפני מתקפות כאלה. כאשר מתקינים יישום מופיע מסך שמסביר לאיזה סוגים של מידע ומשאבי מערכת יכול היישום לגשת – ובין השאר מצוין אם היישום רשאי לגשת למספרי טלפון ולשלוח הודעות SMS. המשתמשים נדרשים לאשר במפורש את הגישה על מנת להמשיך בהתקנה, והם יכולים להסיר יישומים בכל עת. אנו ממליצים למשתמשים להתקין אך ורק יישומים מהימנים, ולפעול בזהירות מיוחדת כאשר מתקינים יישומים שמקורם מחוץ לחנות אנדרואיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים