לאומי קארד הטמיעה אקסה דטה של אורקל בפרויקט בהיקף מיליוני שקלים

המערכת מאפשרת ללאומי קארד ביצועים מהירים יותר, סריקת נתונים בקצבים אדירים, כיווץ מחסני נתונים ביחס ממוצע של 1 ל-8 וגישה אקראית למידע בקצבים גבוהים ● כמו כן, לאומי קארד יכולה להקים על שרתי האקסהדטה לא רק מערכות אנליטיות, אלא גם מערכות OLTP

לאומי קארד הטמיעה את מכונת בסיסי הנתונים אקסה דטה (Exadata) של אורקל (Oracle) בפרויקט שארך כמה חודשים והסתיים באחרונה. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במיליוני שקלים.

ההטמעה של מכונת בסיסי הנתונים בוצעה על ידי אנשי ה-IT של אגף מערכות המידע של לאומי קארד, בשילוב אנשי אורקל ישראל וחברת ITFS. מחסן הנתונים הארגוני של החברה, DWH, ישב על בסיס נתונים של אורקל, וכעת, לאחר הפרויקט, התשתית למחסן הנתונים היא אקסה דטה.

בלאומי קארד בחרו במכונת בסיסי הנתונים הזו כיוון שהם נדרשו למערכת המספקת ביצועים גבוהים במיוחד. מהחברה נמסר, כי המערכת מאפשרת לה ביצועים מהירים יותר, סריקת נתונים בקצבים אדירים, כיווץ מחסני נתונים ביחס ממוצע של 1 ל-8 וגישה אקראית למידע (random access) בקצבים גבוהים.

עוד מאפשר הפרויקט לחברת האשראי להקים על שרתי האקסה דטה לא רק מערכות אנליטיות, אלא גם מערכות OLTP. אלה צפויות להניב לה חיסכון בהוצאות ה-IT, יחד עם שיפור משמעותי בזמינות המערכות וקלות הניהול שלהן. זאת, באמצעות תוכנה שמוטמעת במכונות ומתזמרת את הביצועים של עיבוד הנתונים על בסיס שירותי איחסון חכמים והעברת חלק נכבד מהעיבודים של בסיס הנתונים לאיחסון באופן ששקוף לו וליישומים. מדובר בפתרון שכולל חומרה, בסיסי נתונים, מערכת הפעלה, איחסון וציוד תקשורת, ומעליהם תוכנה שמנצחת על הכול ומשפרת את יכולת עיבוד הנתונים וביצועי המערכות.

לדברי אשר רשף, סמנכ"ל מערכות מידע בלאומי קארד, "אנחנו פועלים בשוק תחרותי ודינמי – דבר שמחייב יכולות ניתוח מידע מורכב בזמן קצר. החלפת תשתית מחסן הנתונים הארגוני תאפשר לנו להתמודד עם המשימות המורכבות הניצבות בפנינו, לשפר את ביצועי החברה ולעמוד ביעדים האתגריים שלנו".

עוזי נבון, סמנכ"ל המכירות של אורקל ישראל, ציין כי "בלאומי קארד יש מערכות רבות שלנו". יצוין, כי זוהי ההטמעה השישית של מערכת אקסה דטה בישראל, לאחר שמערכות כאלה הוטמעו בבזק, דפי זהב, חיל האוויר, פרטנר ומגדל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים