Salesforce.com הכריזה על פתרונות חדשים לסביבת המכירות והפיתוח בענן

תחת קטגוריית Salesforce Sales Cloud, השיקה מפתחת ה-CRM בענן מספר פתרונות, המאפשרים, בין היתר, להביא את Salesforce לכל מכשיר נייד ולהתממשק לרשת החברתית הארגונית Chatter ● בתחום Salesforce Platform הוצגו כלים חדשים לעידן הארגון הנייד והארגון החברתי ● מאיה קומרוב, בלאט לפידות: "ההכרזות של Salesforce.com בתחום ענן המכירות, מסבירות מדוע האפליקציות של החברה בתחום הפכו לפופולריות ביותר בעולם" ● עינת צור-שיין מ-ServiceWise בטור אישי: "הרצאת המליאה היתה מופע רוק מלוטש"

Salesforce.com הכריזה אמש (ד') על שורה של מוצרים ופתרונות חדשים, המבוססים על חידושים בתחומי הרישות החברתי והמובייל. את ההכרזה ערכה החברה במסגרת כנס הלקוחות השנתי שלה, Dreamforce 2012, שמתקיים השבוע בסן פרנסיסקו שבקליפורניה, בהשתתפות יותר מ-90 אלף מקצועני מיחשוב.

לכנס השנה יצאה משלחת ישראלית גדולה במיוחד, שכוללת את נתן גביש – סגן נשיא לפיתוח אזורי ב- Salesforce.com ומנהלים מקבוצת בלאט לפידות ומ-ServiceWise – המייצגות את Salesforce.com בישראל. מבלאט לפידות משתתפים בכנס מיכל לפידות – ממייסדות הקבוצה, מאיה קומרוב – מנכ"לית בלאט לפידות יישומים ארגוניים, גבי ברויטמן – סמנכ"ל התפעול של בלאט לפידות ועוד. את ServiceWise מייצגים באירוע המנכ"לים המשותפים, עינת צור-שיין ובנצי ברנדס.

תחת קטגוריית Salesforce Sales Cloud, השיקה מפתחת ה-CRM בענן מספר פתרונות. Salesforce Touch, אשר מבוסס על שפת HTML 5, מביא את Salesforce לכל מכשיר נייד ללא תלות בפלטפורמה. כלי נוסף שהושק הוא Chatter Communities, המיועד לשותפים העסקיים של הארגון ומבוסס על הרשת החברתית הארגונית, Chatter. מוצר שלישי שהוצג במסגרת Sales Cloud הוא Data.com, אשר נועד לבצע את הקישור בין פרטי קשר של לקוחות ולקוחות פוטנציאליים, לבין רשתות חברתיות.

"ארגונים ישתמשו ב-Sales Cloud על מנת לתקשר עם לקוחותיהם בדרכים חדשות וכדי להשיג יותר מכירות בעידן הרשתות החברתיות", אמרה מאיה קומרוב, מנכ"לית בלאט לפידות יישומים ארגוניים. "בשילוב עם Salesforce Chatter, ענן המכירות נותן לאנשי מכירות להתחבר אל המידע שנמצא בקרב עובדי הארגון ודרוש על מנת לסגור עסקאות. טכנולוגיות רישות חברתי ומובייל הניעו את המהפכה בדרך שבה חברות מתקשרות עם לקוחות על מנת להשיג גידול בעסקים. ההכרזות האחרונות של Salesforce.com בתחום ענן המכירות, מסבירות מדוע האפליקציות של החברה בתחום הפכו לפופולריות ביותר בעולם".

מאיה קומרוב - מנכ"לית בלאט לפידות יישומים ארגוניים (משמאל), עם רובין פישר - סגן נשיא אזורי לאזור EMEA ב-Salesforce.com

מארק בניוף, מנכ"ל Salesforce.com, על הבמה ב-Dreamforce 2012

בתחום Salesforce Platform – פלטפורמת הפיתוח בענן של Salesforce.com עליה פותחו למעלה מ- 2.5 מיליון אפליקציות, הוכרזו מספר פתרונות חדשים לעידן הארגון הנייד והארגון החברתי. כך, תכלול Salesforce Platform מעתה תשעה שירותים מרכזיים לפלטפורמת הענן החברתי, המאפשרים לחברות להאיץ את החדשנות ולהיכנס לעידן חדש של יישומים חברתיים ויישומים ניידים.

בין השירותים החדשים בולטים במיוחד Salesforce Identity – כלי המספק זהות הדומה לזהות בפייסבוק (Facebook) עבור ארגונים; Salesforce Touch – פלטפורמה המאפשרת לכתוב אפליקציות למובייל פעם אחת בלבד וליישם את האפליקציה בכל מקום על ידי שימוש בפלטפורמה של Salesforce בה מפתחים משתמשים כיום; גרסה חדשה של Force.com, שתאפשר לכל אפליקציה בכל שפה לרוץ בממשק המשתמש של Salesforce עם זהות אחידה; Heroku Enterprise for Java – כלי המספק נתיב לבניה והרצת אפליקציות ג'אווה (Java) בענן, בתוך דקות במקום מספר חודשים; Chatter Communities – כלי שנבנה עבור ליבת פלטפורמת הפיתוח על מנת לאפשר לחברות לבנות קהילות חברתיות פרטיות המחברות בין לקוחות, שותפים ועובדים; ו-Database.com – פתרון המאפשר למפתחים ליצור אפליקציות מובייל מבוססי מיקום בבסיס הנתונים העולמי בענן.

לדברי קומרוב, "Salesforce Platform היתה מאז ומתמיד פלטפורמת הפיתוח בענן המספקת את הנתיב המהיר ביותר בין רעיון לבין אפליקציה עובדת. למעלה ממאה אלף לקוחות משתמשים בפלטפורמת הפיתוח ו-2.5 מיליון אפליקציות פותחו באמצעותה".

עינת צור-שיין, מנכ"לית משותפת ב-ServiceWise רשמים מהיום השני של כנס הענן הגדול בעולם / עינת צור-שיין*

היום השני של כנס הטכנולוגיה הגדול בעולם כיום מתחיל בציפייה הנבנית לקראת רגע השיא: הרצאת המליאה של מארק בניוף – מנכ"ל Salesforce.com ושלל אורחיו הנחשבים. מניסיון העבר אנחנו כבר יודעים שההדגמות תהינה מלוטשות והמרצים מתורגלים לעילא, אבל ביציאה משם אני מתקשה שלא להתפעל בכל זאת מעד כמה זה באמת היה כך. אבל נתחיל מההתחלה, כמו שאומרים.

אני נכנסת לאולם המליאה, מוצאת את מקומי יחד עם שותפי – בנצי ברנדס, ועד מהרה מגלה שבעצם נסענו אחורה בזמן והגענו להופעה של אם.סי. האמר. נו, ההוא מ-"Can't Touch This" ו-"Too Legit to Quit". זוכרים? גם אני בקושי. אבל הוא היה שם: סוג של מופע חימום לבניוף עצמו. עוד לפניו פיזזה על הבמה להקת החימום, שכללה בובות עגלגלות עם הלוגואים המוכרים של Salesforce.com שעוררו בי חשק נוראי לשחק פאקמן, והתאמצו ללא צורך לשעשע את הקהל הרב שהתעורר מוקדם בבוקר רק כדי לתפוס מקום באולם המרכזי ולצפות בלייב במופע הפתיחה רשמי של הכנס. כמונו, למשל. על כל פנים, כמות האנשים, ההגברה, המסכים, הסדרנים – כל אלה לא היו מביישים להקות רוק כמו, נגיד, הרד הוט צ'ילי פפרס ש*במקרה* יופיעו בערב בפני באי הכנס. הולך להיות חם (כך אני מקווה, כי די קריר פה בסן פרנסיסקו).

ובאמת, אם אתמול עסקתי בהשוואות לאירועי ספורט ענקיים, הרצאת המליאה של היום היא מופע רוק מלוטש. כאשר מארק בניוף עולה על הבמה, אני שואלת את עצמי אם גם את ג'סטין ביבר מקבלים בכזאת התלהבות בהופעות שלו. רק שכאן כולם מבוגרים (בגילם לפחות) ביחס לקהל הטבעי של ילד הפלא הקנדי. מארק בניוף, אדם בעל נוכחות מרשימה גם כך, נכנס לאולם עם אנרגיות והתלהבות שהולמות את אלה של בונו בקונצרט התרמה לילדי אפריקה. הוא מלהיב את הקהל עם המון "Awesome" ו-"Amazing" וסוחף אותנו – את העולם כולו אני מניחה – להניח לרגע בצד את הציניות, ולהתלהב באמת מהחזון שהוא מוביל מאז 1999.

עינת צור-שיין, מנכ"לית משותפת ב-ServiceWise, עם אחד מכוכבי הכנס

את המופע שלו פותח בניוף בהכרזות על פועלה של Salesforce.com למען הקהילה, ויש לו במה להתגאות. מעל 16 אלף מלכ"רים בעולם כולו נהנים מההטבות שמעניקה להם קרן Salesforce Foundation, ובניוף יכול להיות גאה במיוחד במפעל החיים האמיתי שלו – בית החולים לילדים UCSF שהקים עוד בשנותיה הראשונות של החברה. הוא מכריז על מיליוני הדולרים שהצליח לגייס גם השנה מקהילת הלקוחות והשותפים שלו למען בית החולים, ומספר גם על תרומה שחברתו מרימה בסך כעשרה מיליוני דולרים לטובת פרויקטים חברתיים בסן פרנסיסקו. ראש העיר הנלהב מרעיף תודות לבניוף ול-Salesforce ומספר כי בזכותם, בין היתר, הסיסמה של "העיר הכי חדשנית בעולם" מתגשמת.

על הבמה עולים אורחיו של בניוף וכמה מעובדיו הבכירים, על מנת להציג את החלקים שמרכיבים את חזון ה-Business is Social של החברה. הקטעים מורכבים משילובים חכמים בין סרטוני תדמית, הדגמות מוצר ומטח שאלות ותשובות בין בניוף לבכיר האורחים. כך, למשל, אחד הסרטונים בהרצאה המהוקצעת להפליא, עסק בבנק אוסטרלי שהפך בזכות Salesforce.com ליותר "סוציאלי" עם הלקוחות שלו. אני חושבת שהעובדים הסוציאליים היו מרימים גבה על השימוש במושג, אבל אי אפשר להתעלם מכך שזה המסר העיקרי של הכנס, ששזור בכל ההדגמות וההרצאות.  לאורחים של בניוף, זה בטוח, אין בעיה עם זה.

"הרצאת המליאה - מופע רוק מלוטש". Dreamforce 2012

בכירים מחברות ענק גלובליות עולים בזה אחר זה על הבמה והמטרה ברורה: לומר לנוכחים באולם ולאלפי הצופים בשידור החי באינטרנט, ש-Salesforce היא כבר מזמן לא תופעת הנישה שלארי אליסון היה רוצה שתהיה. מנהלים בחברות כמו ג'נרל אלקטריק (General Electric), קוקה קולה (Coca Cola) ואקטיוויז'ן (Activision), מספרים כולם על הצלחותיהם בהטמעות Salesforce בארגוניהם. אפילו המייסד צרוד-הקול של Men's Wearhouse – ענקית ההלבשה האמריקנית, נענה לבקשתו של בניוף ונותן לקהל את השטיק הידוע שלו מהפרסומות, בטוויסט מתבקש: "with Salesforce you will be more social, I guarantee it". בקיצור: כולם נהיים "סוציאליים" יותר עם הלקוחות שלהם בעזרת הטכנולוגיה.

לקראת הסוף, אני מתחילה לחשוב שמארגני הכנס בחרו את סיפורי ההצלחה לפי האטרקטיביות של הסרטון שאפשר להפיק. התמונות של הסקי מעוררות חשק לחופש של המדרונות הלבנים וקוקה-קולה זה טעם החיים. אני, בכל אופן, השתכנעתי: מארק בניוף הוא הכוכב הבלתי מעורער של תעשיית מיחשוב הענן. תנו לו עוד חמש שנים כאלה, וכולנו נהיה בעננים (וחברתיים, כמובן).

* עינת צור-שיין היא מנכ"לית משותפת ב-ServiceWise

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים