מחקר: HTML5 לא מהווה איום על כתיבת יישומים טבעיים

הדיון והציפיות מ- HTML5 מוגזמים - כך קובעת חברת המחקר Strategy Analytics ● על פי החברה, יישומים שייכתבו בסטנדרטים החדשים שנקבעו על ידי HTML5 ויתאימו לכל מכשיר מודרני לא יצליחו להתמודד עם האקו-סיסטמות שנבנו לצורך כתיבת יישומים טבעיים למכשירים השונים, שמבוססים על iOS או על אנדרואיד ● המשמעות היא שרוב המפתחים ייאלצו עדיין להכין גרסאות של היישומים שיתאימו במדויק לכל סביבת עבודה

למרות התכונה הרבה וההתרשמות מ-HTML5, יישומי דפדפן שמבוססים על השפה החדשה לא יהוו איום ליישומים הנכתבים עבור הסביבה הטבעית של המכשירים החכמים השונים – כך עולה ממחקר שפרסמה חברת מחקר השווקים Strategy Analytics. החברה טוענת שיש הגזמה בדיון ובציפיות מ-HTML5 ושיישומים שייכתבו בסטנדרטים החדשים שנקבעו על ידי HTML5 ויתאימו לכל מכשיר מודרני לא יצליחו להתמודד עם האקו-סיסטמות שנבנו לצורך כתיבת יישומים טבעיים למכשירים השונים, שמבוססים על iOS או על אנדרואיד (Android).

המשמעות היא שעל אף שהמפתחים מקווים ש-HTML5 תקנה להם יכולת ליצור גרסה אחת בלבד של כל יישום, שתרוץ בכל מכשיר, רובם ייאלצו עדיין להכין גרסאות שיתאימו במדויק לכל סביבת עבודה. לטענת כותבי המחקר, התוצאה תהיה התפתחות חזקה של יישומים היברידיים שמשלבים יכולות HTML5 במעטפת טבעית למכשיר.

"HTML5 איננו העתיד של היישומים", אמר ג'וש מרטין, מכותבי הדו"ח. לדבריו, "אף על פי שהמפתחים חולמים על 'כתוב פעם אחת והרץ בכל מקום', התמיכה החלקית עבור ה-API של המערכות הופכת זאת לבלתי אפשרי. למעשה, אנחנו צופים שיישומים היברידיים הם העתיד. המודלים העסקיים הנוכחיים מוגנים וההבחנות בין האקו-סיסטמות השונות עדיין קיימות היטב. התוצאה הסופית היא המשך השליטה של iOS ואנדרואיד, ובאופן הולך וגדל – גם של חלונות פון (Windows Phone)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים