גדי גילאון, מוביסק: "עלות הפיתוח ליישומים ניידים מוכפלת ומושלשת בשל ריבוי הפלטפורמות"

"העובדים רוצים לשמור על המרחב הפרטי בצורה פתוחה ואילו הארגון רוצה לשמור את המרחב סגור לחלוטין", אמר גילאון - מייסד מוביסק ומנמ"ר פרטנר לשעבר, ברב-שיח שנערך לקראת ועידת המנמ"רים החצי שנתית ● הפתרון, לדבריו, הוא "חלוקת" הטלפון החכם: "כך, בחלק העסקי תתקבל סגירות תחת סיסמה"

"ארגונים עדיין אינם מודעים לכך שכשהם הולכים לפתח יישום פנים ארגוני, עלות הפיתוח תוכפל ותושלש בשל ריבוי הפלטפורמות בשוק הטלפונים החכמים", כך אמר גדי גילאון, מייסד מוביסק (Mobisec). גילאון, מנמ"ר פרטנר לשעבר, השתתף ברב-שיח שנערך לקראת ועידת המנמ"רים החצי שנתית, שתיערך ביום ב', ה-23 ביולי, במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. את רב-השיח הנחו יהודה קונפורטס – העורך הראשי בקבוצת אנשים ומחשבים, ורפאל פוגל – מנהל הוועידות המקצועיות בקבוצה.

לדברי גילאון, מגמת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device, "הבא את המכשיר האישי שלך מהבית לעבודה") רחבה יותר בארצות הברית מאשר בארץ. "המדובר במגמה בעלת מגוון משמעויות: מהם הגבולות בין הבית לעסק? האם מעביד יכול מבחינה משפטית למחוק מידע? כיצד למנוע גישה של הארגון למידע אישי? כיצד לתמוך במכשירים מבלי להגיע לאזור האישי? ועוד".

העובדים, אמר, "רוצים לשמור על המרחב הפרטי בצורה פתוחה ואילו הארגון רוצה לשמור את המרחב סגור לחלוטין. הפתרון הוא 'חלוקת' הטלפון החכם. כך, בחלק העסקי תתקבל סגירות תחת סיסמה".

הוא ציין, כי פיתוח יישומים דרך פלטפורמות פיתוח "מגיע למכנה משותף נמוך ביותר ולא מנצל את מלוא היכולות של המכשיר". לדברי גילאון, ארגונים לא נכנסו באופן מעמיק לפיתוח יישומים ניידים לעובדים. הוא המליץ לארגונים לחלק את הארגון לחלקים – מכירות, תמיכה, אנשי שטח, למשל, ובכל חלק ייקבע על גבי איזו פלטפורמה הם יעבדו ועל בסיס הקביעה יפותחו היישומים באותה פלטפורמה. "אני כבר רואה שארגונים עושים זאת. זה אפקטיבי, זול יותר ונוח להטמעה".

"אני ממליץ למנמ"רים לחשוב ביצירתיות בתחום", סיכם גילאון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים