מיקרוסופט מכינה את השטח לסערת חלונות 8: תהיה זמינה ללקוחות כבר בחודש הבא

מערכת ההפעלה החדשה תשוחרר לייצור כבר באוגוסט, ותהיה זמינה לציבור הרחב בחודש אוקטובר - כך הכריז סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט העולמית, בפתיחת כנס 2012 WPC בטורונטו ● חלונות 8 תוצע ב-109 שפות, וביותר מ-231 שווקים, כאשר לראשונה תוצע מהדורת RT, המיועדת למחשבים עם מעבדים בארכיטקטורת ARM ● באלמר: "זהו תחילתו של עידן חדש, שבו נרעיד את התעשייה כולה"

10/07/2012 17:00

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft) העולמית, החל להכין אמש (ב') את השטח לקראת סערת חלונות 8 (Windows 8), כשהכריז על מועדי ההשקה הרשמיים של מערכת ההפעלה. כך, חשף באלמר, כי בשבוע הראשון של אוגוסט תופיע גרסת RTM (ר"ת Release To Manufacturers) של חלונות 8 וציין, כי הזמינות הכללית לציבור הרחב מתוכננת לסוף אוקטובר. המערכת, הוסיף באלמר, תהיה זמינה בהיקף שיא של 109 שפות בלא פחות מ-231 שווקים גיאוגראפיים.

"זהו תחילתו של עידן חדש, שבו נרעיד את התעשייה כולה", קבע מנכ"ל הענקית מרדמונד. "יש לנו את כל הרכיבים הדרושים, אותם בנינו ביסודיות רבה סביב מערכת ההפעלה החדשה, הכוללת גרעין משותף לכל הפלטפורמות – ממכשירי היד ועד הענן, יותר מכל מתחרה אחר בתעשייה", אמר באלמר בהתייחסו לגרסת Windows RT, שמיועדת למחשבים עם מעבדים בארכיטקטורת ARM.

מנכ"ל מיקרוסופט גם פירש את עצמו וציין, כי "בשנים האחרונות לא היינו רלוונטיים מספיק בעיני היצרנים ומשקיפי התעשייה, והנה עכשיו הפכנו במידה מסוימת ליקירה. עיני כולם נשואות לפתרונות המתקדמים והמבטיחים שלנו".

באלמר הכריז גם על שמירת המומנטום – הן של אופיס 2010 (Office 2012), והן של מערכת ההפעלה הקודמת, חלונות 7 (Windows 7), שהצילה את כבודה האבוד של הענקית מרדמונד, לאחר הפיאסקו של חלונות ויסטה (Windows Vista). כיום, אמר, יש בעולם מספר שיא של מעל מיליארד משתמשי אופיס 2010 ומספר הרישיונות של חלונות 7 הגיע ל-630 מיליון.

שנת מפנה
שנת הכספים של מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, מתחילה ב-1 ביולי. כבר 11 שנה שהיא פותחת את השנה בכנס ענק עבור שותפיה מכל העולם, הנערך באחת מערי צפון אמריקה. השנה, זכתה טורונטו לארח את כנס WPC (ר"ת Worldwide Partners Conference), לאחר שכבר עשתה כך לפני שמונה שנים.

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, על הבמה ב-WPC 2012. צילום: פלי הנמר

גם השנה עמד הכנס בסימן צמיחה במספר המשתתפים מקרב שותפי מיקרוסופט בעולם, עם שיא של מעל 16,000 משתתפים מ-156 מדינות, שגדשו יחד עם מנהלי השותפים במיקרוסופט עצמה, את האצטדיון של קבוצת הכדורסל המקומית, טורונטו ראפטורס, הלוא הוא Air Canada Center. מישראל לבדה הגיעה משלחת של מעל ל-40 שותפים ומנהלים מהסניף המקומי, בראשותו של רונן אשכנזי – מנהל חטיבת ה-SMB, ושותפים עסקיים בישראל.

כל כנס נפתח באופן מסורתי בהרצאת המפתח של סטיב באלמר – מנכ"ל מיקרוסופט העולמית מאז הכנס הראשון (לפני כן נערכו בכל שנה שני כנסים נפרדים, אחד בראשותו של ביל גייטס, המייסד, שפרש בינתיים). נאומו של באלמר האנרגטי קובע תמיד את הטון והאווירה של האירוע כולו. מיקרוסופט פועלת עם מעל ל-690 אלף שותפים עסקיים בעולם, שמצפים כולם למוצא פיו של באלמר, הכולל הכרזות לרוב והצהרות "אני מאמין" באשר לכמה טובה תהיה השנה שבפתח – גם עבור מיקרוסופט, וגם עבור שותפיה בעולם.

מיקרוסופט מברכת את שותפיה העסקיים בבואם ל-WPC 2012 ומודה להם על העבודה הקשה שלהם. צילום: פלי הנמר

שותפיה העסקיים של מיקרוסופט מייצרים בזכותה מחזור מכירות בהיקף של כ-609 מיליארד דולרים – פי עשרה ממחזורה של ענקית התוכנה עצמה, שמסתכם בכ-60 מיליארד דולרים ומזכיר בגודלו את התוצר הלאומי של מדינה כמו נורווגיה, למשל.

יותר מכל אוהב באלמר לפתוח את כנס השותפים השנתי בלהזכיר לשותפים, כי הצלחתם היא הצלחתו. עוד אמר באלמר, כי הוא חש שהשנה היא שנת המפנה והפריצה הגדולה של מיקרוסופט, לאחר תקופה של השקעות בכל הפלטפורמות שלה. כך, הסביר, מוכנה מיקרוסופט להשיב מלחמה לכל מתחרותיה בתחומי מערכת ההפעלה, אופיס, מחשבים ניידים, טבאלטים, סמארטפונים וגם בענן וביישומים הארגוניים ממשפחת Dynamics.

עולם חדש של ממשק משתמש
קורט דל-בנה, נשיא חטיבת אופיס (Office) במיקרוסופט, הכריז על חבילת Office 365 Open, המעניינת מאוד את השותפים, כי היא מאפשרת שימוש בתשלום מראש, כשהחיוב יעשה ישירות על ידי השותפים עצמם. עד עתה חייבה מיקרוסופט ישירות את הלקוחות, "מעל ראשי השותפים", שראו עצמם נפגעים מאי-יכולתם לנהל את הלקוח. על זאת, יוכלו השותפים כעת להוסיף את כל שירותי הערך המוסף שלהם ללקוחותיהם הם. ההכרזה זכתה לתשואות ארוכות של הקהל. גם תוכנית ייעוץ משופרת לשותפים שהוכרזה זכתה לתשואות.

מיד מתחילים... צילום: פלי הנמר

לסיום מושב מליאת הפתיחה, שסימן את ארבעת ימי כנס השותפים הגדול, הכריז באלמר על רכישת חברת Perceptive Pixel, המתמחה בהפעלה חכמה של מסכי מגע ענקים (82 אינטש) בעלי נקודת מגע מרובות (כמעט ללא הגבלה) ושילוב של יישומי משתמש ייחודיים ומשוכללים למצגת, כמו חיות המשלבות וידיאו ותמונות בכל צורה ובקלות מפתיעה של שילוב עט-אור ואצבעות כף היד בשתי הידיים.

לדבריו, המדובר בעולם חדש של ממשק משתמש ליישומי שיתוף פעולה בעסקים ובתחומי היצירה. מיקרוסופט רכשה את החברה כדי להוזיל את ייצור המסכים ולהציע את הטכנולוגיות המדהימות שפיתחה החברה כשלב הבא של חוויית משתמש ברמה חדשה בעולם המסכים הגדולים.

לאחר ההכרזות, שזכו לתשואות כיאה להבטחת שנת המפנה, התפזרו המשתתפים למאות ההרצאות השונות בין עשרות ביתני התצוגות, וערכו את אלפי הפגישות שקבעו בינם לבין מנהלי השותפים של מיקרוסופט עצמה וגם בינם לבין עצמם, בין ארצות שונות וחברות שונות.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לקנדה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים