ראגו ראגוראם, VMware: "המעבר לענן – רק בתחילת הדרך"

"חברות רבות מגלות עניין רב בניצול טכנולוגיות הענן, אבל במונחים מעשיים, העולם נמצא עדיין בשלב מוקדם מאוד", אמר ראגוראם, סגן נשיא בכיר לתשתיות ענן וניהול בחברה ● ראגוראם נמצא בימים אלה בישראל יחד עם משלחת של בכירים בחברה, על מנת "לעודד צמיחה מהירה של VMware כאן, גם בהיבט המו"פ", להיפגש עם לקוחות ולבדוק שיתופי פעולה עתידיים

ראגו רגוראם, סמנכ"ל ב-VMware ומנכ"ל חטיבת ה-SDDC של החברה

"אנחנו נמצאים עדיין רק בתחילת הדרך במעבר של חברות וארגונים בישראל ובעולם למיחשוב ענן. חברות רבות מגלות עניין רב בניצול טכנולוגיות הענן, אבל במונחים מעשיים, העולם נמצא עדיין בשלב מוקדם מאוד", כך אמר ראגו ראגוראם, סגן נשיא בכיר לתשתיות ענן וניהול ב-VMware העולמית, בראיון לאנשים ומחשבים. ראגוראם נמצא בימים אלה בישראל, יחד עם משלחת של בכירים מהחברה.

לדבריו, "הצעד הראשון במעבר לענן הוא בדרך כלל הווירטואליזציה, שהולכת ומתבססת בעשור האחרון בכל העולם. ישראל נחשבת לאחת המדינות שנמצאות בחזית המעבר לווירטואליזציה. יש לנו כאן לקוחות רבים שהחלו בתהליך שכזה, וחלקם כבר עברו ב-100% לבסיסי נתונים וירטואליים. באחרונה אנחנו שומעים יותר ויותר על חברות ישראליות ששוקלות מעבר לענן פרטי, שזה השלב הבא אחרי הווירטואליזציה. גם בשאר העולם רואים עניין רב במעבר אליו. הפריסות הראשונות במעבר זה החלו לפני כשנה וחצי ואנחנו מעריכים שבשנתיים הקרובות, רוב הארגונים בעולם יעברו לענן פרטי".

לגבי המעבר של מדיה עשירה לענן אמר ראגוראם, כי "בקרב ארגונים אין כרגע ביקוש מקביל לזה של צרכנים פרטיים, אבל זה רק עניין של זמן. לדעתי, החלוצים שיועברו לענן יהיו היישומים, לשם ניצול הקיבולת".

"בטווח הארוך", הוסיף, "כל חברה תשתמש בענן, בין אם פרטי או ציבורי. בשלב זה, ארגונים מתקשים לעבור בבת אחת לענן ציבורי, בגלל הרצון להגן על המידע. רואים מעבר לענן ציבורי בעיקר אצל מפעילי תקשורת או אתרים שמשמשים לקניות מקוונות. אנחנו מאמינים שבהמשך הדרך, יותר ויותר ארגונים יעברו אליו".

"לעודד צמיחה מהירה של VMware בישראל"
"אחת ממטרות הביקור שלי בישראל היא לעודד צמיחה מהירה של VMware כאן, גם בהיבט המו"פ", ציין ראגוראם. "צוותי הפיתוח שלנו בישראל הם מצוותי המו"פ המהירים, היעילים והמקצועיים ביותר שלנו בעולם. בנוסף, יש כאן הרבה מאוד כישרונות ואנשים מיומנים שאנחנו מעוניינים לגייס".

"המטרה השנייה היא לבקר את הלקוחות", הוסיף. "יש לנו בישראל הרבה לקוחות מתקדמים שעשו הרבה מאוד עם המוצרים שלנו. זו הזדמנות טובה ללמוד איך הם משתמשים בהם וללמד אותם אודות כיוונים עתידיים. הסיבה השלישית לביקור היא הרצאתי בכנס של הטכניון". לדבריו, VMware מעוניינת לשתף פעולה עם הטכניון בתוכניות לימוד, בהתאם למדיניותה לשתף פעולה עם מוסדות אקדמיים במקומות בהם היא פועלת.

כמו כן, אנשי המשלחת פתוחים לאפשרות של פגישות עם חברות ישראליות לבדיקת שיתופי פעולה. "יש לנו בישראל הרבה שיתופי פעולה עם חברות, בהן מלאנוקס (Mellanox) ו-Zetro", אמר ראגוראם. "במקביל, אנחנו בודקים כל הזמן אפשרויות רכישה של חברות שמתאימות לאסטרטגיה שלנו. אנחנו עשויים להתעניין בשלושה סוגי טכנולוגיות: תשתיות לתחום מחשוב הענן, פיתוח יישומים וטכנולוגיות המיועדות למשתמשי קצה, כולל תקשורת ניידת".

הוא הדגיש, כי "יש לנו מחויבות רבה למרכזי המו"פ שלנו בישראל, ואנחנו נלהבים מאוד מהאפשרות לגייס כאן כוח אדם מוכשר". ל-VMware יש בארץ שלושה מרכזי פיתוח שלדברי ראגואם, כל אחד מהם עובד בנפרד אבל הם גם משתפים ביניהם פעולה.  מרכז הפיתוח הראשון של החברה בארץ הוקם בהרצליה בעקבות רכישת חברת B-hive networks הישראלית, שפיתחה פתרון שליטה ובקרה לרשתות מחסני נתונים בארגונים גדולים. לפני כשנתיים רכשה VMware את דיגיטל פיול, שסיפקה פתרונות תוכנה לניהול המשאבים הפיננסים ב-IT בסביבות ענן. לפני שבועיים היא רכשה את וואנובה, שפיתחה תוכנה לניהול מרוכז של מחשבים אישיים בארגון, בטכנולוגיה של מיחשוב ענן. בנוסף, היא ביצעה רכישה פנימית של חברת Ionix IT מ-EMC.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים