מג ויטמן, מנכ"לית HP: "טוב שבראש ספקית ה-IT הגדולה בעולם יעמוד לראשונה לקוח גדול ומצליח שלה"

הציפייה לדבריה של מנכ"לית HP החדשה הייתה עצומה והיא התקבלה במחיאות כפיים סוערות בכנס Discover 2011, שנערך בשבוע שעבר בווינה ● היא התייחסה בדבריה לדרמה שהתחוללה ב-HP בחודשים האחרונים והסבירה איך תיראה ענקית ה-IT תחת הנהגתה ● דיווח מצולם

05/12/2011 16:29
מג ויטמן, מנכ"לית HP. צילום: פלי הנמר

מג ויטמן, מנכ"לית ונשיאת HP הטריה, פתחה את כנס Discover 2011 השנתי. הכנס משך אליו השנה מעל ל-7,000 משתמשים, שותפים ועובדים של חברת ה-IT הגדולה בעולם. האירוע נערך בווינה, בירתה של אוסטריה, באווירה חורפית של ממש אך בלי שלג, למרות קישוטי חג המולד שנראו בכל פינה.

ויטמן נכנסה לתפקידה לפני תשעה שבועות בלבד, עם הדחתו המפתיעה של המנכ"ל הקודם, ליאו אפותקר, לאחר כעשרה חודשים בתפקיד בלבד. נאומה בכנס היווה את הופעתה הראשונה של ויטמן בפני לקוחות, מאז נבחרה למשרה הרמה. התבטאותה הראשונה נערכה לפני שבועיים בלבד, בעת פרסום תוצאות הרבעון האחרון, שהיה מאכזב למדי והציג ירידה קלה בהכנסות וירידה חדה ברווח. אז אמרה ויטמן ש-HP לא תבצע עוד רכישות גדולות של מיליארדי דולרים – משפט שמהווה מעין "נזיפה" לקודמה, אפותקר, שרכש את חברת התוכנה הבריטית אוטונומי (Autonomy) ב-10.7 מיליארד דולרים. ויטמן אמרה עוד, שתגביר את ההשקעות במחקר ובפיתוח כדי לייצר חדשנות מבית – "נזיפה" למנכ"ל שקדם לאפותקר, מארק הארד, שקיצץ חזק בהוצאות המו"פ.

הציפייה לדבריה של מנכ"לית HP החדשה הייתה עצומה והיא התקבלה במחיאות כפיים סוערות. כולם הכירו כבר את ההיסטוריה העסקית של ויטמן, שהגיעה לענקית המיחשוב לאחר שהובילה את אי-ביי (eBay) במשך עשור שלם, במהלכו הצמיחה אותה מ-35 עובדים ומיליוני דולרים בודדים במכירות, לתאגיד ענק שמעסיק 15,000 עובדים ומגלגל מחזור של 8.5 מיליארד דולרים. ויטמן פרשה בשיא והתמודדה על משרת מושל קליפורניה, לאחר שזכתה כמועמדת של המפלגה הרפובליקנית. היא השקיעה 150 מיליון דולרים מהונה האישי במסע הבחירות – יותר מכל מועמד אחר למשרה כלשהי בארה"ב מעולם, אך לא צלחה. בעברה מילאה במשרות בכירות גם בדיסני, האסברו ופרוקטר אנד גמבל – כלומר שניסיונה הרב מתמקד בעולם מוצרי הצריכה והבידור, ולא בעולם הטכנולוגיה.

ויטמן עלתה לבמה בחיוך קל ומיד החלה בנאום המנהיגות שלה, שכאילו נתפר לפי עצותיו של פרופסור נואל טיצ'י – יועץ ניהול אמריקני בכיר ופרופסור למנהיגות באוניברסיטת מישיגן. על פי טיצ'י, עליך לבנות את נאומך כשאתה משיב היטב על שלוש שאלות: מי אני? מי אנחנו? לאן מועדות פנינו? בכמחצית השעה של נאומה, הצליחה ויטמן במשימתה לרתק את הקהל, להובילו ולתת לה ולמנהיגותה את ההזדמנות שביקשה כדי להמשיך להוביל את עולם ה-IT.

קראו את תמצית הדברים שאמרה (לא ציטוטים מדויקים, אלא רוח הדברים) ופרשנות משמעותם למאזיניה: לקוחות, שותפים ועובדים.

הנה אני לפניכם בנאום המנהיגות הקלאסי של 25 דקות. לפני שאני מספרת לכם מי אני ולמה אני מתאימה לנהל את HP, אני מבקשת בקשה קטנה: להפסיק את הדרמה סביב HP. יותר מדי דרמה התחוללה ב-15 החודשים האחרונים, במהלכם התחלפו שני מנכ"לים והוכרזו אסטרטגיות שונות והיפוכן. אני מודה שזה קשה ללקוחות שלנו, לשותפינו וגם לעובדים, אך מעתה הסדר ישוב על כנו והכל יהיה ברור יותר. זה תפקידי הראשון. תודה על תמיכתכם. צילום: פלי הנמר

אני יודעת שאתם הלקוחות, הספקים וגם לא מעט עובדים, קצת מבולבלים מהדרמה של חילופי המנכ"לים של השנה האחרונה ושואלים לאן HP הולכת באמת. צילום: פלי הנמר

כיצד אני מתאימה להיות המנכ"לית של HP, חברת ה-IT הגדולה בעולם, שהלוגו שלה מתנוסס מעל ראשי? תסכימו איתי שהייתי לקוח גדול של חברות ה-IT - כזה שיודע לשלב את טכנולוגיית המידע להצלחה עסקית יוצאת דופן. אי-ביי שניהלתי היא סיפור הצלחה עסקית ענקית של חברה שעשתה שימוש נבון ביותר בטכנולוגיה מתקדמת של הרשת. אז מתאים וסביר שלקוח גדול מבין היטב מה על ספקי IT להציע כדי להצליח להיות שותף אסטרטגי. צילום: פלי הנמר

והנה מוטיב של דרמה משולבת בהומור בארומה דיגיטלית: בדקות הראשונות של נאומה של ויטמן, רץ שעון השניות על השקף הקבוע - "מה למדתי בתשעת השבועות שעברו מאז כניסתי לתפקיד?". השקף עודכן והשעון התקדם כשוויטמן מתארת כיצד למדה את התעשייה, את הלקוחות ואת הדרמה אליה HP נקלעה. הדרמה, אגב, היתה תקשורתית בעיקר (כרגיל), בעוד שבחברה עצמה לא חל שום שינוי והיא המשיכה לתפקד כרגיל ולטפל כהלכה בלקוחותיה. עצירתה של הדרמה הוא תפקידה של ויטמן, במטרה לסייע לכולם לחזור לעבודה כרגיל. הקהל אהב את הכנות ואת הישירות. צילום: פלי הנמר

ויטמן למדה היטב את כל מה שצריך ללמוד על תעשיית ה-IT כדי לעמוד בראשה של חברת ענק - וזה המון, שהרי התעשייה כל הזמן מחדשת, מרחיבה ומעמיקה את היצג פתרונותיה. בנוסף, כישורי נאום והובלת קהל הם מיומנות שלה מימים ימימה, אחרת לא הייתה מצליחה בקריירה הפוליטית הקצרה (מבחירה) שלה. אז כאן היא נתפסת במימד אנושי, כשהיא פוזלת קמעא, לשנייה, למוניטור לראות בכל זאת את השקף הבא המציג את המיצוב הטכנולוגי החדש של HP

שאלתם לאן אני לוקחת אתכם? קיבלתם: הנה האסטרטגיה החדשה של HP בהנהגתי: אנו פועלים ונוביל בארבעת השכבות או התחומים הבאים של המיחשוב הארגוני: הגרעין, תשתיות; הרחבת הגרעין, תוכנה; הוספת ערך לגרעין, שירותים; הפתרונות: מערכות ייעודיות שעובדות היישר מהקופסה, כמו appliances של ניהול מידע מאובטח, למשל, של אחסון ועוד - יחד עם שותפינו העסקיים, כמו מיקרוסופט, למשל. ז'אן פיליפ קורטואה הצרפתי, הנשיא הגלובלי של מיקרוסופט (פרט לארה"ב) היה הדובר הבא אחרי ויטמן ופרנק כהן, נשיא סאפ לאזור EMEA - שותפה נוספת של HP, עלה גם הוא על במת הנואמים המרכזית. צילום: פלי הנמר

אני מבטיחה לכם בעוצמה שתנופת החדשנות והיצירתיות ב-HP תתחדש ותימשך ללא הפסק. HP, מי שהייתה חלוצת עמק הסיליקון - שהחל את מהפיכת טכנולוגיית המיחשוב והמידע הגלובלית, לא תפסיק את המנגינה. אנו תמיד נתפסנו כחברה של מוצרים הנדסיים ברמת האיכות הגבוהה ביותר. הוסיפו לכך את השירות ללא תחרות ואת הנחישות המחודשת ויחד נמשיך להצליח. צילום: פלי הנמר

כך אנו היום: HP היא הספקית הגדולה בעולם של תשתיות, תוכנה, שירותים ופתרונות לארגונים ולצרכנים, וכך נמשיך להיות ולהוביל את העולם בעידן מיחשוב מושתת הענן וניהול עסקי מבוסס אנליטיקה של תובנות על בסיס מידע מובנה ושאינו מובנה (מובן אנושית - וידיאו, מיילים ושאר פורמטים). צילום: פלי הנמר

למדתי היטב את האתגרים שלכם, הלקוחות, שעלינו לשרת היטב: תשתיות קשיחות, יישומים עתיקים, איומי אבטחה, פיצוץ מידע ומערכות קנייניות. צילום: פלי הנמר

אני וכל עובדי HP נוכיח שהפתרונות שלנו הם מה שאתם צריכים: תשתיות אחודות; יישומים מודרניים; אבטחה ארגונית; אופטימיזיציית מידע; ואספקה היברידית של טכנולוגיית בניית עננים ושירותי ענן. צילום: פלי הנמר

הנה כאן אנו כיום ולכאן אני אמשיך להוביל את חברתי: העולם עובד כיום עם HP. השאיפה: להגדיל רווחיות, להעלות מחיר המניה (= ערך החברה). הדרך: חדשנות, יצירתית וניהול משולב של המידע הממוחשב והאנושי. צילום: פלי הנמר

מוטו התערוכה: שילוב העוצמה של אנשים, טכנולוגיה ורעיונות. בכנס השתתפו נציגים רבים מישראל - מעל 60 איש מקרב לקוחותיה, שותפיה ועובדיה של HP ישראל. בראש המשלחת ניצבו יהושע בקולה, מנכ"ל הסניף המקומי של HP ומנהלי החטיבות: אריק יפה - מנהל חטיבת ESSN וגיא ריצ'קר - מנהל חטיבת התוכנה. צילום: פלי הנמר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים