אורן אריאב, המשרד להגנת הסביבה: "תפיסת הענן בעייתית לגופי הממשלה"

"אני, כמנמ"ר, אשים בענן שירותים חשופי כל שאנחנו רוצים שיהיו נגישים ושניתן יהיה לצרוך אותם בקלות, כאשר הם זמינים", אמר אריאב, מנמ"ר המשרד ● "השאלה היא האם נעשים מאמצים עילאיים, מרביים, כדי להתמודד עם הסוגיה הלא קלה של הגנה על מערכות מידע; התשובה לשאלה היא חיובית", הוסיף

"תפיסת מיחשוב הענן היא תפיסה בעייתית עבור גופי ממשלה, אבל יהיה לנו מערך שירותים שיעבדו על גבי הענן. אני, כמנמ"ר, אשים בענן שירותים חשופי כל שאנחנו רוצים שיהיו נגישים ושניתן יהיה לצרוך אותם בקלות, כאשר הם זמינים", כך אמר אורן אריאב, מנמ"ר המשרד להגנת הסביבה.

אריאב דיבר ב-WORLD e-Gov Forum 2011 – כנס המיחשוב למגזר הציבורי-ממשלתי. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות עובדי IT, לקוחות וספקים מהתחום ובהנחיית פלי הנמר, נשיא הקבוצה. הוא דיבר בפאנל שנושאו תשתיות ואבטחת מידע לממשלה, שאותו הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי אריאב, "נשים על הענן הציבורי נתונים שנמצאים על גבי הרשת, במטרה לשתף בהם את הציבור. המשרד להגנת הסביבה הוא המשתף מידע הגדול מבין משרדי הממשלה. אנחנו מעלים כמעט את כל הנתונים שמצויים בידינו ושאנחנו יכולים להעלות".

טריסטיאן קורסי, סגן נשיא לאזור EMEA ב-Axway. צילום: קובי קנטורהוא ציין, כי "מניסיוני כמנמ"ר המשרד לביטחון הפנים וכאזרח, כל אנשי המקצוע יודעים שהגנה על מערכות מידע מאוד קשה. מעורבים בכך משאבים רבים ומיליוני שקלים". עדיין, אמר אריאב, "כאיש אבטחת מידע לשעבר, אני יכול לומר ש-'אין פה 100% (הגנה, י.ה.)'. השאלה היא האם נעשים מאמצים עילאיים, מרביים, כדי להתמודד עם הסוגיה הלא קלה הזו. התשובה לשאלה היא, אני חושב, חיובית. ההגנה על המידע שלנו כוללת בתוכה גם הגנה מפני מתקפות קיברנטיות".

טריסטיאן קורסי, סגן נשיא לאזור EMEA ב-Axway, אמר שהחברה היא חברת תוכנה שמתמקדת בעולם רשתות התקשורת. Axway נוסדה, לדבריו, ב-2001 ויש לה יותר מ-11 אלף לקוחות.

"המוצרים והשירותים שאנחנו מספקים מאפשרים לארגונים לבצע את תעבורות המיחשוב הקריטיות לעסקי הליבה שלהם ולהאיץ את ביצועי המיחשוב שלהם, תוך יכולות אבטחת מידע וניהול פתרונות האבטחה. זאת, לצד ממשל IT על כל רשתות המיחשוב", הוסיף.

לדבריו, "פתרונות החברה כוללים ניהול של העברת קבצים, דואר אלקטרוני מאובטח, פעולות ניטור עסקי, פתרונות לניהול תהליכי אימות זהות, כמו גם שירותים ופתרונות בעולם מיחשוב ענן, ותוכנה כשירות (SaaS)".

קורסי סיים בציינו, כי יש לחברה מומחיות בכמה מגזרים, לרבות המגזר הפיננסי, תעשיית כלי הרכב, קמעונאות, עולם הבריאות וכן המגזר הציבורי-ממשלתי. "כל הפתרונות שלנו מותאמים למיחשוב ענן", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים