דן בן סימון, רשות האכיפה והגבייה: "אני מצפה שספקיות ה-IT ייזמו ולא רק ינסו למכור"

"מאוד סקסי לומר 'יש לי ענן', אבל נדרש למלא אותו בתוכן, יישומים ושירותים", אמר בן סימון, מנמ"ר רשות האכיפה והגבייה ● לדבריו, "העולם הולך ומשתנה ואנחנו צריכים להשתמש בכלים של העבר כדי ליצור עולם שלם של שירותים"

"חשוב שכולנו, המנמ"רים וספקיות ה-IT, נחשוב מחוץ לקופסה. אני מצפה מהספקיות שייזמו ויבואו עם משהו חדש עבורנו, ולא רק ימכרו", כך אמר דן בן סימון, מנמ"ר רשות האכיפה והגבייה.

בן סימון דיבר ב-WORLD e-Gov Forum 2011 – כנס המיחשוב למגזר הציבורי-ממשלתי. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך בסוף השבוע במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות עובדי IT, לקוחות וספקים מהתחום, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. בן סימון השתתף בפאנל בנושא אסטרטגיית מיחשוב ממשלתית, אותו הנחה ד"ר נחמן אורון, יועץ בכיר למיחשוב ממשלתי וחבר ועדת התכנים לכנס.

לדברי בן סימון, "אנחנו נדרשים לחשוב מחוץ לקופסה. הטכנולוגיה כבר קיימת, ולכן מה שחשוב זה עולם התוכן, כי כיום, כל שרת זה ענן. מאוד סקסי לומר 'יש לי ענן', אבל נדרש למלא אותו בתוכן, יישומים ושירותים". הוא הוסיף, כי "אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה. בעבר היה יישום אחד לכל המשרד, בעוד שכיום יש עשרות יישומים. לכן, העולם הולך ומשתנה ואנחנו צריכים להשתמש בכלים של העבר כדי ליצור עולם שלם של שירותים".

אריה רימיני, מנכ"ל טלדור. צילום: קובי קנטור"המחשבה שמדריכה את פועלי", סיכם בן סימון, "היא שכל יום אני מנסה לראות וליזום איך אני עושה שירות טוב יותר לאזרח".

"כנס המיחשוב הממשלתי – באווירה אופטימית יותר מבעבר"

אריה רימיני, מנכ"ל טלדור, אמר ש-"טלדור היא אחד מהאינטגרטורים שנמצאים בשיתוף פעולה פורה והדוק בעבודה מול ועם הממשלה. רשימת הפעילויות והפרויקטים שלה אנחנו שותפים היא ארוכה".

לדבריו, כנס המיחשוב הממשלתי "נערך השנה באווירה אופטימית יותר מבעבר. נראה שאנחו הולכים לקראת שנת בחירות, ולכן – המדינה תשקיע יותר באזרחים. הטכנולוגיה היא חלק מההשקעה הזו. אני אופטימי, כי אני מרגיש שיש שינוי, יש תנופת עשייה במגזר הציבורי-ממשלתי".

הוא הוסיף, כי "המגזר הפיננסי עבר בשנים האחרונות מהפך והחל לעבוד בתצורת עבודה של רב-ערוציות. המטרה היא להגיע אל הלקוח במרב השקיפות, כאשר יש לו יכולת לתקשר עם הבנק בכל רכיב מיחשוב שהוא: טאבלט, טלפון חכם ועוד. נראה שזה מה שנדרש שיקרה כעת במגזר הציבורי-ממשלתי. האתגר הוא עצום, נוכל לקפוץ עוד שלב קדימה".

רימיני סיים בציינו, כי "יש להעמיק את הדו-שיח בין ספקיות ה-IT והמגזר הממשלתי. הגיעה העת לשתף את הספקים בהסתכלות לטווח הארוך. כך ניתן יהיה להעניק למגזר זה פתרונות בראייה כוללת, ארוכת טווח. ראייה שכזו שמה את האזרח, שהוא הלקוח, במרכז".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים