טל הרמתי, משרד האוצר: "היעדים ל-2012 – מיחשוב נייד, ענן ושקיפות שלטונית"

"שקיפות הממשל היא משהו שמעסיק את כל משרדי הממשלה", אמר הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר, בכנס WORLD e-Gov Forum 2011 ● לדבריו, "המיחשוב הממשלתי נראה לכאורה כמשהו אפור, אולם כאשר מתקרבים ומתבוננים בפרטיו, רואים שנעשית עבודה חשובה ורבה" ● "משרדי הממשלה הם באופן טבעי לא מאמצים מוקדמים של טכנולוגיות", אמר הרמתי, "ולמרות זאת אנו מצויים בקדמת הטכנולוגיה"

טל הרמתי, מנהל ושותף ב-2BOpen. צילום: קובי קנטור

"היעדים שלנו לשנת העבודה הבאה הם שלושה: אספקת שירותים ומידע לעובדי הממשלה ולאזרחים מכל מקום ומכל רכיב מיחשוב, לרבות טלפונים חכמים; מעבר למיחשוב ענן; יצירת עוד שקיפות שלטונית והגעה ליעילות שלטונית על בסיס הטכנולוגיה", כך אמר טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר.

הרמתי דיבר בכנס WORLD e-Gov Forum 2011, כנס המיחשוב למגזר הציבורי-ממשלתי. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה, בהשתתפות מאות עובדי IT, לקוחות וספקים מהתחום, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה.

לדברי הרמתי, "המיחשוב הממשלתי נראה לכאורה כמשהו אפור, אולם כאשר מתקרבים ומתבוננים בפרטיו, רואים שנעשית עבודה חשובה ורבה".

"שקיפות הממשל היא משהו שמעסיק את כל משרדי הממשלה", אמר הרמתי, "מפ"י עושים מהפכה עם אתר המפות הממשלתי. בימים אלה עולה האתר החדש ובקרוב תעמוד לרשות הציבור והמשרדים רשימה מלאה של כל שכבות המידע הגיאוגרפי, עם מטה-דטה. חלקים גדולים ממידע זה יעמדו לרשות משרדי הממשלה".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

עוד ציין הרמתי, כי "משרד המשפטים העלה השנה מערכת לרישום פטנטים, שקופה ומהירה. מערכות IT הוטמעו גם בבתי הדין הרבניים וכן בבתי הדין המוסלמיים. משרד הרווחה השלים את פריסת פרויקט שח"ר במערכות השלטון המקומי. המשרד להגנת הסביבה השלים את מערכת 'מעוף 2', האוספת מידע להגנת הסביבה. כך גם פרויקט הנגשת מידע הנערך בשירות המטרואולוגי. המערכות תאפשרנה לאזרחים למצות זכויות המגיעות להם ולא רק לגבות מהם כספים. משרד האוצר פתח 17 מרכזי להב"ה חדשים, תוך התמקדות באוכלוסיות החלשות, והמטרה היא צמצום הפער הדיגיטלי".

"משרדי הממשלה הם באופן טבעי לא מאמצים מוקדמים של טכנולוגיות", אמר הרמתי, "ולמרות זאת אנו מצויים בקדמת הטכנולוגיה. אנו מטמיעים פרויקטי מיחשוב ענן, דוגמת זה הנעשה במשרד החינוך. אין ספק שהממשלה בשנים הקרובות תשתמש בענן כצורת עבודה נוספת. זה לא יהיה המודל היחיד, נראה יותר מהלכים של מעבר לענן פרטי, ציבורי או בן כלאיים".

עוד ציין הרמתי, כי "בשנת 2012 נשקיע בפיתוח ובהקמה של תשתית ממשלתית מאובטחת לכלל הממשלה שתחשוף שירותים בסלולר". הרמתי ציין, כי בעקבות החלטתו בנושא לפני שנה וחצי, "הממשלה לא תשלם על מידע שלה שהיא צורכת מגורמי ממשל אחרים".

"עסקנו רבות במבנה הפנימי של ארגון ה-IT הממשלתי", אמר הרמתי, "הגדרנו את המבנה הסטנדרטי של יחידת מיחשוב, מה היא כוללת ומהם התפקידים הנדרשים על מנת שהיא תפעל בצורה המיטבית. העברנו את כל הממשלה לעבודה מתצורות עבודה ודרכי התקשרויות שונות למכרז אחד אל מול נותני שירותי ה-IT".

הוא ציין, כי "שע"ם העלה השנה לאוויר מערכת לטיפול בנושא החשבוניות הפיקטיביות. הפרויקט מייעל את העבודה בתוך מערכות המס וכתוצאה ממנו נחשפו הונאות בעשרות מיליוני שקלים. המערכת החזירה את ההשקעה בה".

ד"ר נחמן אורון, יועץ אסטרטגי בכיר למיחשוב ממשלתי, פתח את הכנס באומרו, כי "אנו הולכים עם הטכנולוגיות החדשות – מיחשוב ענן, העבודה בעולם הנייד, HTML5, ורשתות חברתיות". לדברי ד"ר אורון, "השנה האחרונה הייתה שופעת פעילות. במיוחד אנו מסתכלים קדימה, כאשר כל מה שאנו עושים הוא ניצול של הטכנולוגיות הקיימות והחדשות לטובת שיפור השירות לאזרח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים