גרדיאן יישמה מערך ניהול מסרי לקוחות ברשות המסים; ההיקף: חצי מיליון שקלים

המערך, המבוסס על Biztalk של מיקרוסופט, נועד לחבר את המחשב המרכזי ללקוחות רשות המסים והוא אחראי על הטיפול בממשקים של מערכת המכס אל מול מאות גופים חיצוניים בקהילת סחר חוץ ● ליונל עמר, ראש תחום ניהול פרויקטים בהנהלת רשות המיסים: "מטרות הטמעת המערכת החדשה היא בעיקר שיפור השירות ללקוחות"

עיצומים ביחידת המחשוב של רשות המסים

גרדיאן מקבוצת מלם-תים הטמיעה מערכת לניהול מסרי לקוחות ברשות המסים. המערכת נועדה לחבר את המחשב המרכזי ללקוחות רשות המסים והיא אחראית על הטיפול בממשקים של מערכת המכס אל מול מאות גופים חיצוניים בקהילת סחר חוץ. בין היתר משמשת המערכת גופים רבים המחוברים לרשות המסים, כגון נמלי ישראל, מסופי מטען, אזרחים, משרדים ממשלתיים, חברות ספנות, עמילי מכס, יבואנים ועוד. היקפו הכספי של הפרויקט נאמד בכחצי מיליון שקלים.

הפתרון שיושם פותח על בסיס מוצר האינטגרציה BizTalk של מיקרוסופט, הנועד לקשר בין מערכות שונות באותו ארגון ובין ארגונים שונים. מערכת ניהול המסרים ב-BizTalk, המוגדרת כמערכת קריטית ברשות המסים, מקשרת בין מערכות המכס לבין מערכות המידע של לקוחות המכס. במסגרת הפרויקט, ביצעה גרדיאן קישור בין המידע המגיע מן הלקוחות לבין מערכת המכס בשיטות מתקדמות, תוך שימוש בתבניות עיצוב (design patterns), באמצעותן ניתן לעקוב אחר המידע. בנוסף, ביצעה גרדיאן פיתוח דו.נט שאמור להרחיב את יכולות ה-BizTalk בכדי לאפשר יכולות ניטור וניהול התהליכים.

המערכת החדשה אמורה לאפשר צורות תקשורת סטנדרטיות מול הגופים השונים, לנטר בעיות תקשורת ולקצר את זמני תגובה ובכך לספק שירות מהיר ללקוח. המערכת אף אמורה לאפשר איתור השידורים על פי שם הקובץ וכתובת השולח, על פי מאפיינים בנתונים, העברת הנתונים און-ליין לעיבוד במחשב המרכזי, עבודה עם פרוטוקולים מרובים ואבטחת מידע. כמו כן, כוללת המערכת החדשה מערך התאוששות מאסון (DRP), שנועד לאפשר חזרה לעבודה בדיוק מהנקודה בה ארעה נפילת המערכת.

שמשון פישלר, מנהל חטיבת אינטגרציה בגרדיאן, אמר, כי "מערך ניהול המסרים הוותיק במכס היה לא שלם. למערכת לא היתה יכולות שליטה ובקרה, ולכן כשהגיעו מסרים שגויים או כאשר מסרים נתקעו במערכת, לקוחות לא קיבלו מענה ונאלצו לשדר מסרים חוזרים למערכת. המערכת אותה גרדיאן הטמיעה, תוכננה תוך דגש על פתרון הכשלים והחולשות של המערכת הותיקה. האתגר הגדול של הפרויקט היה להתמודד עם המרת הנתונים הטבעית ל-BizTalk, והוספת גורמי בקרה ושרידות למערכת, הנדרשים ממערכת קריטית שכזו".

לדברי ליונל עמר, ראש תחום ניהול פרויקטים בהנהלת רשות המיסים, "מטרות הטמעת המערכת החדשה הינן בעיקר שיפור השירות ללקוחות, אפשרות לשלוט ולבקר את המסרים המתקבלים ויוצאים ממערכת המכס, שיפור זמני התגובה בתקשורת, שילוב ארגונים באופן מהיר, שילוב המכס בקדמה הטכנולוגית, מעבר לשיטת עבודה מתקדמת ומקובלת וטיוב תהליכים קיימים והורדת תהליכים ישנים. המערכת החדשה שהטמיעה גרדיאן כבר נכנסה לפעולה לשביעות רצוננו המלאה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יואב

    שמשון פישלר איש נהדר שמצליח בכל מה שהוא עושה.

אירועים קרובים