אלכס מילשטיין, סקיורלט: "למרות כל אמצעי האבטחה, ליותר מ-90% מהארגונים יש מערכות נגועות"

"בכל יום אנחנו מוצאים יותר משבעה מיליון מערכות ברחבי העולם הנגועות בסוסים טרויאנים בכתובות IP שונות", אומר מילשטיין - מייסד משותף וסמנכ"ל התפעול של סקיורלט, בראיון לקראת הגמר הישראלי של תחרות SmartCamp 2011 שעורכת יבמ ● לדבריו, "אנחנו מספקים הגנה של 360 מעלות: אנחנו נותנים אפשרות לקבל מידע גם על הלקוחות שלך, העובדים שלך שמסתובבים עם מכשירים ניידים והשותפים שלך"

19/09/2011 15:08

יותר ממיליון איש חוו מדי יום מתקפה קיברנטית בשנה האחרונה – כך על פי דו"ח שפרסמה ענקית האבטחה סימנטק (Symantec), שהעריכה את עלות הפשע הקיברנטי השנה ב-388 מיליארד דולרים. אל השוק הזה מביאה חברת הסטארט-אפ סקיולרט (Seculert) פתרון מעניין מזווית חשיבה אחרת מן המקובל. החברה עלתה בימים אלה לשלב הגמר בתחרות SmartCamp ישראל 2011 שעורכת יבמ (IBM), ותתחרה מול ארבע נוספות ביום ד' הקרוב על הזכות לייצג את ישראל בתחרות העולמית, שתיערך בסן פרנסיסקו בתחילת 2012.

"למרות כל אמצעי האבטחה שארגונים מפעילים ובהם פיירוול, סינון URL, אנטי וירוס, DLP ו-IPS – ליותר מ-90% מהארגונים יש מערכות נגועות", אומר אלכס מילשטיין – מייסד משותף וסמנכ"ל התפעול של סקיורלט. "כמו שמדברים על לחשוב מחוץ לקופסה, אנחנו חושבים מחוץ לנטוורק שלך. אנחנו באים להשלים אמצעי אבטחה שמספקות חברות קיימות שנמצאים בתוך הרשת של הלקוח. אנחנו מספקים מימד נוסף והוא מודיעין על החבר'ה הרעים".

החברה מספקת ללקוחות מודיעין על המערכות שלהם שנגועות בנוזקות (malware) או בסוסים טרויאנים, שלא התגלו על ידי מערכות האבטחה הקונבנציונליות שיש להם בארגון. סקיולרט מספקת פתרון אבטחה מבוסס ענן במודל תוכנה כשירות (SaaS) ומציעה ללקוחות התראות בזמן אמת על איומי סייבר גלובאליים שעלולים להשפיע גם על הרשת הפנימית שלהם.

הפתרון של סקיולרט מבוסס על זיהוי בוט מאסטרים (שרתים המפעילים מחשבים הנגועים בנוזקות) וניתוח התעבורה שלהם. "יש לנו מנוע חיפוש חזק וסקיילבילי המבוסס על Hadoop – טכנולוגיה שפותחה על ידי גוגל (Google) ויאהו! (!Yahoo) להתמודדות עם מידע עצום (Big Data). מדובר בטרות על גבי טרות של נתונים וזה הולך וגדל מדי יום", מסביר מילשטיין.

"בכל יום אנחנו מוצאים יותר משבעה מיליון מערכות ברחבי העולם הנגועות בסוסים טרויאנים בכתובות IP שונות ואנחנו משווים אותן לכתובות ה-IP של הלקוח. אנחנו מספקים הגנה של 360 מעלות: אנחנו נותנים אפשרות לקבל מידע גם על הלקוחות שלך, העובדים שלך שמסתובבים עם מכשירים ניידים והשותפים שלך – שהרי שותף יכול להיות הדלת האחורית לארגון שלך והפירצה עלולה לבוא גם משם".

סקיולרט נוסדה ב-2009 על ידי ארבעה יוצאי חברות אבטחה ישראליות  – רון קרייצמן (לשעבר סמנכ"ל הכספים של פינג'אן) המשמש כמנכ"ל, סמנכ"ל התפעול מילשטיין (לשעבר סמנכ"ל תפעול בפינג'אן), דודי מתות (יוצא צ'ק-פוינט שכיהן כסמנכ"ל שיווק מוצר בסנדיסק) ואביב ראף (חוקר אבטחת מידע בפינג'אן ולאחר מכן מנהל מעבדות המחקר של RSA), המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות.

החברה קיבלה השקעה ראשונית מקרן ההון סיכון YL Ventures של יואב לייטסדורף וכעת נמצאת בסבב גיוס שני, שאמור להסתיים בקרוב. סקיולרט מעסיקה 15 עובדים במשרדיה בפתח תקווה, רובם אנשי מחקר העוסקים בנושאי נוזקה וקוד זדוני. על לקוחותיה נמנות חברות מתחום הפיננסים, הטלקום, הבידור ועוד.

על רקע הפרסומים השונים בדבר איומי סייבר ההולכים ומתגברים בתקופה האחרונה, בישראל ובחלקים אחרים של העולם, מילשטיין מזכיר גם כי המרחק מפשיעה מקוונת לטרור קיברנטי הוא קצר מאוד: "זה לא שהיום מישהו כותב משהו כדי לתקוף אותך ספציפית. משתמשים בקיטים מוכנים מראש הנמכרים בשוק השחור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים