מאיר שטרית פורש מראשות ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת; יוחלף על ידי רונית תירוש

החילוף בוצע במסגרת רוטציה בתוך סיעת קדימה ● ח"כ תירוש: "המחאה הציבורית הסיתה את סדר היום מנושאים ביטחוניים, לנושאים חברתיים וכלכליים. זו הזדמנות לעסוק גם בנושאים טכנולוגיים, הנוגעים לכל אחד מאיתנו" ● ח"כ שטרית: "יש להרחיב את סמכויות הוועדה"

עם תום מושב החורף של הכנסת, הודיע אתמול (ג') ח"כ מאיר שטרית (קדימה) על סיום תפקידו כיו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה והעברת השרביט לחברת הכנסת רונית תירוש, גם היא מקדימה. החילופין בוצעו בעקבות החלטת הנהלת סיעת קדימה ובמסגרת הסכמי רוטציה פנימיים שקיימים בתוך הסיעה.

בטקס החילופין שנערך היום (ד') בירך שטרית את תירוש ואמר כי, "ראוי שוועדת הכנסת תחליט על הרחבת נושאי הדיון והסמכויות של ועדת המדע והטכנולוגיה". שטרית ציין, כי בתקופתו דאג לחוקק חוקים מסובכים כגון חוק הזיהוי הביומטרי ואיזוק אלקטרוני.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, בירך את היו"ר היוצא והסכים עימו כי יש לקבוע בחקיקה את תפקידי ועדת המדע. ריבלין אמר, כי "ברור שתחום ההשכלה הגבוהה חייב להיות אחד מנושאי הדיון של הוועדה". יו"ר הכנסת הבטיח לסייע לח"כ תירוש במילוי תפקידה ככל שיידרש לכך.

בדברי התודה שלה עם כניסתה לתפקיד אמרה תירוש, כי המחאה הציבורית הסיתה את סדר היום מנושאים ביטחוניים, לנושאים חברתיים וכלכליים. "זו הזדמנות לעסוק גם בנושאים טכנולוגיים הנוגעים לכל אחד מאיתנו בשגרת יומו", אמרה תירוש. היא הוסיפה כי תפעל במלוא האנרגיה ובהסתמך על ניסיונה, לקידום המדע והטכנולוגיה בישראל. ח"כ ציפי לבני, הציעה לתירוש, בדברי הברכה שנשאה, לטפל בנושאים של חינוך טכנולוגי ומדענים עולים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים