אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה: "צו השעה – להשקיע ב-IT כדי להיערך להתאוששות"

"ה-IT מהווה מנוע לצמיחה, ויש להשקיע בו על מנת להגיע מוכנים למצב הצמיחה שלאחריו", אמר הבוקר (ב') שטראוס בכנס משתמשי סאפ שבהפקת אנשים ומחשבים ● זאב קליגר, יושב ראש ארגון משתמשי סאפ בישראל: "הכנס עומד בסימן הקונפליקט בינינו לבין הנהלת סאפ בנושא העלאת השימוש של דמי התחזוקה. הצעד של סאפ הוא חד צדדי, אגרסיבי ואיננו נכון מבחינה עסקית"

"על ארגונים להשקיע בשדרוג מערכי המיחשוב שלהם. המשבר הוא הזדמנות עסקית מיטבית עבור אותם ארגונים חפצי חיים, שרואים את האור בקצה המנהרה ונערכים ליום שלאחר המשבר" – כך אמר אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה. הוא היה דובר המפתח בכנס המשתמשים השנתי של סאפ, ISUG 2009, שנערך הבוקר (ב') במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה. את הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הנחה פלי הנמר, נשיא הקבוצה, והגיעו אליו כאלף משתתפים.

הדילמה האחת העוברת כחוט השני בין הארגונים בארץ, אמר שטראוס, היא האם להמשיך בפרויקטים למרות המצב, על מנת להיערך לקראת ההתעוררות לכשתגיע, או לשמר את הקיים. הוא ציין, כי מאפיין נוסף הוא הצורך להביא להתאמה בין ה-IT לבין האופן שבו בחר הארגון להיערך מול המשבר.

עוד אמר שטראוס, כי רוב המנכ"לים בישראל מבינים את חשיבות מערך ה-IT לארגון, וכיצד הוא יכול לתרום להיבטים העסקיים השונים שלו. הוא הוסיף, כי היבט נוסף של המשבר הוא העצמת הצורך במידע ובשקיפות, וקבלת מענה דרך פרויקטי BI.

שטראוס אמר, כי לצד מגמות אלה, נדרשת היערכות מחדש: "יש צורך לעשות סדר ב-IT, לבחון את החשיבות והנחיצות של כל פרויקט, והכול על מנת לצאת מהמשבר בצורה מחוזקת ויעילה יותר". הוא הוסיף, כי המגזר הפיננסי מתאפיין בצמצום תקציבי ה-IT ומעבר לתכניות רב-שנתיות, ואין כניסה לפרויקטים אסטרטגיים. לעומת זאת, יש השקעה בהתייעלות החוסכת משאבים, על בסיס פרויקטים של וירטואליזציה וכינוס. לצד אלה, יש דגש על יישומי BI וניצול פרויקטי CRM. הוא אמר, כי השפעת הרגולציות על המגזר רבה, והיא תמשיך להשפיע על תשתיות ה-IT בארגונים.

שטראוס דיבר גם על מגזר הטלקום, ואמר, כי הוא נפגע מהמשבר פחות ממגזרים אחרים. הוא ציין, כי אין בתקציבי מגזר זה קיצוץ, וכי אם יש – הוא מזערי בלבד. שטראוס צפה, כי ההשקעות ב-IT בעולם האנרגיה תצמחנה, בשל כניסת העולם לתחומים חדשים. בעולם התעשייה, מגמת המיזוגים והרכישות רק תלך ותגבר. במגזר הציבורי והמגזר הביטחוני, אמר, צפויים שינויים בשל מינויו של מיכאל איתן לשר לענייני שיפור השירות לאזרח. הוא הוסיף, כי "ברור שההשקעות ב-IT במגזר הביטחוני תגדלנה, בשל המצב בארץ ובעולם".

שטראוס סיכם בציינו, כי "המשבר הוא הזדמנות, ברמה העסקית של הארגונים, להשקיע ב-IT. מערכי המיחשוב הארגוניים הם מנוע צמיחה עבורם. כעת זה הזמן להשקיע במיחשוב, תוך בחינה מדוקדקת של נחיצות הפרויקטים ובדיקה של החזרי השקעה מהירים יותר".

"העלאת דמי התחזוקה – צעד אגרסיבי של סאפ"

זאב קליגר, יושב ראש ארגון משתמשי סאפ בישראל, אמר, כי "הכנס עומד השנה בסימן הקונפליקט בינינו לבין הנהלת סאפ בנושא העלאת דמי התחזוקה. המהלך אף הביא להתלבטויות האם לקיים את הכנס". הוא הוסיף, כי "הצעד של סאפ הוא צעד חד צדדי, אגרסיבי ואיננו נכון מבחינה עסקית. אני מנצל את הבמה על מנת לקרוא להנהלת סאפ לחשוב מחדש על ההעלאה. אנו מודעים להיבטים המשפטיים והעסקיים הנובעים מכך, אבל גם יודעים מה קורה בעולם. אפילו אם לחלק מהארגונים הצעד עשה טוב – הרי עדיין, הצעד של סאפ אינו ראוי".

קליגר סיים בציינו, כי "זו תקופה מובהקת שבה מנהלי IT יכולים למצות את כלי סאפ בצורה טובה יותר, לייעל תהליכים בעזרת יישומים לניהול משאבים בחלקים שונים בארגון".

אפי קוטק, נשיא נס ישראל, בירך את המשתתפים, ואמר, כי "לנס יש שותפות הדוקה ורבת שנים עם סאפ. 13 שנים ייצגנו את סאפ בארץ. השותפות הזו סייעה ללקוחות להיות בחזית הטכנולוגיה. סיפקנו יועצים בדרגה הגבוהה ביותר ואף יישמנו סאפ בחלק ניכר מהמשק. לאחר שמכרנו את פעילות סאפ לסאפ ישראל – אנו שותף זהב שלה, ומציעים ללקוחות ייעוץ בארץ ובעולם, בשל המומחיות שצברנו מהטמעת המערכות". הוא סיכם באומרו, כי "נמשיך בשיתוף הפעולה עם סאפ ונשרת את הלקוחות בשדרוג המערכות".

גלעד גנס, מנכ"ל סאפ ישראל, אמר, כי "אנו פועלים בארץ קרוב לשנה. בהתאם למדיניות החברה העולמית עברו לקוחות סאפ למודל התמיכה  החדש, אשר מותאם לטיפול בצרכי ה-IT המשתנים של הארגונים בדור הנוכחי ובדור הבא. הוא מחליף את מודל התמיכה הקודם של לקוחות החברה בישראל ובעולם, ואשר היה מתאים לצורכי ה-IT של הארגונים בשנות התשעים ובראשית שנות ה-2000".

"אי אפשר להשוות את שניתן קודם למה שאנו מספקים כעת", אמר גנס, "ביקשתי מזאב להגיע למשתמשים להסביר את משמעויות השירותים החדשים המסופקים במסגרת התחזוקה במתכונת החדשה. יש שירותים נוספים, המטרה היא החזר השקעה גבוה יותר בשל השימוש בכלים, והעלאת הביצועים ומיטוב המערכות. "בסיכומו של דבר", ציין, "במודל החדש מתקבלים יותר שירותים תמורת התחזוקה".

לאחר הנאומים פוצל הכנס לחמישה מסלולים: למנהלים, פתרונות תפעול ופיננסיים, טכנולוגיה, BI ופורטל, ומסלול פתרונות משלימים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים