אמזון תאפשר לתלמידים לשכור ספרי לימוד אלקטרוניים

תקופת השכירות המינימלית תהיה 30 ימים, אולם התלמידים יוכלו להאריך אותה ● הסימניות וההערות שמוסיפים התלמידים לספר יישמרו בשרתי אמזון, וסנכרון יאפשר להם לראות אותן אם הם ישובו וישכרו את הספר במועד מאוחר יותר ● עם זאת, יצוין שבמחקר שנעשה נתגלה, כי קשה יותר לתלמידים לעיין באיורים, בטקסטים ובהערות שוליים בקוראי ספרים אלקטרוניים

אמזון (Amazon) השיקה אתמול (ב') שירות חדש שבמסגרתו יוכלו תלמידים שברשותם מכשיר קינדל (Kindle) של החברה לשכור ספרי לימוד אלקטרוניים. תקופת השכירות המינימלית תהיה 30 ימים והתלמידים יוכלו להאריך אותה בצעדים של יום בודד.

הסימניות וההערות שמוסיפים התלמידים לספר יישמרו בשרתי אמזון, ואם הם ישובו וישכרו את הספר במועד מאוחר יותר, הן ישובו ויופיעו בו באופן אוטומטי, בעקבות סנכרון שיערכו התלמידים. כל הוצאת ספרים שמשתפת פעולה עם אמזון במיזם ההשכרה תקבע בנפרד את נפח ההערות שיוכלו התלמידים לאחסן ביחס לכל ספר.

עם זאת, יצוין שבמחקר שערכו חוקרים של אוניברסיטת וושינגטון נמצא, כי לתלמידים קשה יותר לעיין באיורים, בטקסטים ובהערות שוליים במכשירים הקוראים ספרים אלקטרוניים, בהשוואה לספרי נייר. כמו כן, הם מתקשים יותר לזכור היכן ראו נושא מסוים בספר אלקטרוני, בעוד שבספר מודפס קל להם יותר לזכור זאת.

סוגיה נוספת היא שבעוד שספרי נייר ניתנים למכירה לתלמידים מהמחזור הבא בתום שנת הלימודים, הרי שדמי השכירות של הספרים האלקטרוניים הם הוצאה שאי אפשר להחזיר אפילו את חלקה.

לפני ימים אחדים פורסם, כי הספרים הדיגיטליים עתידים להגיע בקרוב גם לבתי הספר בישראל. משרד החינוך יוזם בימים אלה תוכנית להכנסתם בהדרגה, במטרה שחלק ניכר מהספרים הנלמדים במערכת החינוך יהיו בפורמט דיגיטלי. בשלב זה, מדובר בספרים חדשים בלבד.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיכאל שוחט

    אני רוצה לקנות ספר Practical #c Charts and Graphics המחבר Jack Xu אודה לכם אם תעזרו לי

  2. רועי שוורץ

    ברוכים הבאים לעולם של היום, יש חברה בארץ שכבר עושה זאת נדמה לי שקוראים לה כותר ויש לה מוצר מדהים שעוזר לבן שלי מאד

אירועים קרובים