איאן קפקרט, CPI: "הדרך להשגת חסכון תפעולי בחדרי המחשב – קירור פסיבי"

"עלות הקירור היא מהגבוהות שבעלויות התחזוקה של חדרי המחשב", הוסיף קפקרט, יועץ טכנולוגי בחברת CPI ● לדבריו, שיטת הקירור הפסיבי מתבססת על הולכת האוויר החם והוצאתו מחוץ לחדר, מעל התקרה האקוסטית. בדרך זו, "מנהלי חדרי המיחשוב חוסכים בתצרוכת החשמל לפחות 30%"

"מתוך כלל עלויות התחזוקה של חדרי המחשב, עלות הקירור היא מהגבוהות שבעלויות. באמצעות קירור פסיבי של חדרי המחשב ניתן להשיג חסכון משמעותי בהוצאות האנרגיה", כך אמר איאן קפקרט, יועץ טכנולוגי בחברת CPI, המיוצגת בישראל על ידי גירית בקרה ותקשורת.

קפקרט דיבר בכנס Data Center 2011. שהופק על ידי אנשים ומחשבים ונערך ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. בכנס השתתפו מאות מנהלי תשתיות והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי קפקרט, גירית היא חברה הפועלת בארץ ובחו"ל בארבעה תחומים: תשתיות למרכזי תקשורת וחדרי דטה סנטר; הקמה, ליווי ושירות למערכות בקרה תעשייתית ובקרת מבנים; מערכות מולטי-מדיה לחדרי ישיבות ואולמות אירועים; ואבטחה אלקטרונית למערכות גילוי וכיבוי אש, פריצה ובקרת כניסה.

הוא הוסיף, כי הפתרון הפסיבי שמציעה החברה לקירור חדרי מחשב נעשה לאו דווקא בשיטות המקובלות, שצורכות חשמל רב. קפקרט הסביר, כי שיטה זו מתבססת על הולכת האוויר החם והוצאתו מחוץ לחדר, מעל התקרה האקוסטית. בדרך זו, "מנהלי חדרי המיחשוב חוסכים בתצרוכת החשמל לפחות 30% ומשיגים חיסכון במקום – ניתן לדחוס את ציוד התקשורת ואת השרתים, וכך נחסך שטח נדל"ן", ציין.

אבנר מיימון, מנהל פיתוח עסקי באורקל ישראל. צילום: קובי קנטור

קפקרט סיים בציינו, כי הפתרונות שלהם מיושמים בחדרי מחשב של ענקיות התעשייה בארץ ובעולם, בין השאר באינטל (Intel) העולמית, סיסקו (Cisco), מיקרוסופט (Microsoft), וגם בארץ.

הדור הבא של מרכזי המיחשוב

אבנר מיימון, מנהל פיתוח עסקי באורקל (Oracle) ישראל, דיבר על הדור הבא של מרכזי המיחשוב. הוא ציטט מחקרים שלפיהם 63% מהארגונים מתכננים להגדיל את הדטה סנטר שלהם בשנתיים הקרובות, כאשר ל-80% מתוכם תהיה בעיה בהיבטי שטח רצפה וחשמל.

"נושא התפוצצות המידע הולך ונהיה בעייתי בהיבט חדר המחשב", אמר מיימון. "צריכת האנרגיה תהיה תקרת זכוכית שתעצור אותנו – לא נוכל לצרוך חשמל כמה שרוצים, לא נוכל להרחיב את רצפת חדר המחשב לנצח".

הוא אמר, כי מנהלי ה-IT "צריכים להפחית את עלויות תחזוקת חדרי המחשב ולהפוך את המיחשוב ליעיל יותר. טכנולוגיות אורקל יכולות לצמצם את הפער ולהפוך את המיחשוב מהוצאה לשותף עסקי, ולכזה המשרת את המטרות העסקיות של הארגון. אנחנו תומכים בטכנולוגיות הענן כבר שנים רבות, הפתרונות שלנו מצמצמים את צריכת החשמל והנדל"ן ומאפשרים לספק ענן פרטי או ציבורי.

דרור מרדכי, מנהל טכנולוגי בקבוצת אמן. צילום: קובי קנטור

הוא סיים בציינו, כי שימוש במוצרי החברה מביא לצמצום משמעותי בעלויות תפעול הדטה סנטר ולקבלת פשטות בניהול המערכות, כיוון שאין צורך באינטגרציה. "אנחנו מקדמים את הלקוחות הארגוניים לדור הבא של הדטה סנטר", אמר.

חדר מחשב בן כלאיים

דרור מרדכי, מנהל טכנולוגי בקבוצת אמן, נציגת סיטריקס (Citrix) בישראל, ציין שהחברה מקימה חדרי מחשב באמצעות ארטנט, שאותה רכשה בעבר. הוא אמר, כי חדרים אלה מהווים את המנוע לכיוון הענן הפרטי. מרדכי הוסיף, כי המגמה כיום בתחום היא חדר מחשב בן כלאיים, משמע – כזה שיודע לשלב בין מגוון פתרונות קירור.

מרדכי ציין את הרכישה של קלאוד.קום (Cloud.com) על ידי סיטריקס לפני ימים אחדים. קלאוד.קום מספקת פלטפורמה שמאפשרת ללקוחות להקים מיחשוב ענן ומסייעת לספקי שירותים מכל הסוגים לפרוס ולנהל בצורה יעילה וזולה שירותי ענן גמישים, מאובטחים וניתנים לתכנון.

הוא סיים באמרו, כי יש לסיטריקס את היכולת לבצע וירטואליזציה לכל השירותים שרצים בדטה סנטר, לרבות ברמות השרתים, הרשתות ותחנות הקצה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים