מיקרוסופט העניקה ללקוח בודד תמריצים בהיקף של 250 אלף דולרים לאימוץ של אופיס 365

הענקית מרדמונד העניקה לאוניברסיטת נברסקה חבילת תמריצים בסכום בן שש ספרות כדי שזו תזנח את תוכנת Notes של IBM ותעדיף את הפתרון שלה על פני Google Apps ● המעבר מנוטס לאופיס 365 יאפשר לאוניברסיטה לצמצם את הוצאות התפעול של הדואר האלקטרוני בכ-50% - ממיליון דולרים לשנה ל-500 אלף דולרים לשנה

אוניברסיטת נברסקה נוטשת את מערכת לוטוס נוטס (Lotus Notes) המיושנת של יבמ (IBM), שכוללת דואר אלקטרוני ויומן, ומאמצת את מערכת אופיס 365 (Office 365) של מיקרוסופט (Microsoft), שפועלת בענן. היא עושה זאת מכמה סיבות טובות, ביניהן טכנולוגיה מודרנית יותר, גמישות רבה יותר וחיסכון תפעולי. ויש סיבה נוספת: הטבות בסכום כולל של 250 אלף דולרים, שיינתנו לאוניברסיטה במסגרת תוכנית מסתורית שמיקרוסופט מכנה Business Incentive Funds.

"המימון יינתן לשירותי ייעוץ ורישוי במסגרת העברת מספר גדול של משתמשים מלוטוס נוטס לאופיס 365", נכתב בדף "שאלות ותשובות" שפורסם באתר האינטרנט של האוניברסיטה. "נשתמש במימון כדי לשלם תמורת שירותי התמיכה של מיקרוסופט, שיסופקו לכל האוניברסיטה בתחומים של דואר אלקטרוני ויישומי אופיס".

באוניברסיטה מתכוונים להעביר את כל הסטודנטים ואנשי הסגל תוך 12 עד 18 חודשים לאופיס 365, שאותה השיקה מיקרוסופט בשבוע שעבר. החריג היחיד יהיה המרכז הרפואי של אוניברסיטת נברסקה, מאחר שבכירים באוניברסיטה לא היו משוכנעים שהתוכנה של מיקרוסופט מסוגלת לעמוד בדרישות של חוק HIPAA שחל על מערכות המחשב של המרכז הרפואי.

בענקית מרדמונד ממעטים לחשוף לציבור את תוכנית Business Incentive Funds, שבמסגרתה מוצע מימון לשותפים, משווקים ולקוחות. בדרך כלל, מיקרוסופט מציעה מימון זה בהיקף מצומצם, אולם במקרה של אוניברסיטת נברסקה מדובר בהיקף נרחב. המימון מוצע כתמריץ או כ-"שכנוע אחרון" לחתום על הסכם רכישה.

במקרה של אוניברסיטת נברסקה נאלצה מיקרוסופט להתמודד לא רק מול יבמ, שמציעה גרסת ענן משלה לתוכנת נוטס, אלא גם מול גוגל (Google), שהציעה לבכירי האוניברסיטה לאמץ את יישומי Google Apps. באוניברסיטה ציינו, כי בשלב האחרון התמודדו מיקרוסופט וגוגל, שהציעו "ממשק אינטרנט טוב יותר ויכולות נרחבות יותר" בהשוואה לגרסת הענן של נוטס. בסופו של דבר גברה מיקרוסופט, שהציעה "תמחור תחרותי יותר" מזה של גוגל.

על פי האוניברסיטה, המעבר מנוטס לאופיס 365 יאפשר לצמצם את הוצאות התפעול של הדואר האלקטרוני בכ-50% – ממיליון דולרים לשנה ל-500 אלף דולרים לשנה. אם מוסיפים לכך את חבילת התמריצים, המסתכמת ב- 250 אלף דולרים, הרי שאין ספק שמדובר בעסקה אטרקטיבית בהחלט עבור האוניברסיטה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים