גרופון הגישה את המסמכים הראשונים לקראת ההנפקה; מתכוונת לגייס 750 מיליון דולרים

החברה לא ציינה כמה מניות בכוונתה למכור ● ההערכות הנוכחיות מציבות את שוויה בטווח של 20 מיליארד דולרים עד 25 מיליארד דולרים ● בשנתיים האחרונות עלו דרמטית מספר השווקים שבהם פועלת החברה וכן מסד המנויים, ההכנסות ומספר העובדים שלה

גרופון (Groupon) הגישה בסוף השבוע לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) את המסמכים הנדרשים לקראת הנפקה ראשונית של מניות לציבור. בכוונת החברה לגייס סכום של 750 מיליון דולרים, אם כי הסכום עשוי להשתנות בהמשך. החתמים שנשכרו הם מורגן סטנלי (Morgan Stanley), גולדמן זאקס (Goldman Sachs) ו-Credit Suisse.

החברה לא ציינה כמה מניות בכוונתה למכור – נתון שעשוי היה לספק הערכת שווי רשמית ביחס לחברה. ההערכות הנוכחיות מציבות את שוויה של גרופון בטווח של 20 מיליארד דולרים עד 25 מיליארד דולרים. לשם השוואה, שווי השוק של לינקדאין (LinkedIn), שמניותיה הונפקו לציבור לפני כשבועיים, עומד כיום על 7.4 מיליארד דולרים.

הביקוש הרב בשוק למניות של כל חברה שפועלת בזירה החברתית מוביל כיום חברות רבות לשקול אפשרות של הנפקה. בשבוע שעבר נפוצו שמועות גם על הנפקה אפשרית של חברת המשחקים Zynga.

במסמכי ההנפקה מופיעים כמה נתונים שמעידים על קצב הצמיחה המהיר של גרופון. אם ביוני 2009 הפעילה החברה חמישה שווקים בצפון אמריקה בלבד, הרי שבמרס השנה היא הפעילה 175 שווקים בצפון אמריקה וכן 42 שווקים במדינות אחרות. בתקופה זו, של פחות משנתיים, עלה מסד המנויים של החברה מ-152 אלף ל-83.1 מיליון. היקף ההכנסות של החברה עלה מ-3.3 מיליון דולרים ברבעון השני של 2009 ל-644.7 מיליון דולרים ברבעון הראשון של 2011. ביוני 2009 העסיקה גרופון 37 עובדים בלבד, וכיום היא מעסיקה יותר מ-7,100.

למרות הצמיחה המהירה, הערכת השווי שצוינה היא עדיין אסטרונומית, אם לוקחים בחשבון שברבעון שהסתיים ב-31 במרס 2011 הפסידה החברה 146.5 מיליון דולרים בהשוואה לרווח של שמונה מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. ב-2010 כולה הפסידה החברה 456.3 מיליון דולרים בהשוואה להפסד של 6.9 מיליון ב-2009.

עובדה נוספת שמעיבה על עתידה של גרופון היא כניסתה של גוגל (Google) לשוק הקופונים – עם שירות Google Offers, שהושק לא מכבר. החברה הודתה במסמכי ההנפקה שגם מיקרוסופט (Microsoft) ופייסבוק (Facebook) מתכוונות לפעול בשוק זה.

אנדרו מייסון, מנכ"ל גרופון, כתב באיגרת למשקיעים הפוטנציאליים, כי "אנחנו משקיעים סכומי כסף גדולים ברכישה של מנויים חדשים, משום שאנחנו יכולים למדוד את התמורה ומאמינים ביתרונות ארוכי הטווח של השוק שאנחנו יוצרים. אנחנו משקיעים בצמיחה לטווח הארוך, למרות ההשלכות קצרות הטווח של ההשקעה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים