לא ישנים מספיק? הפחיתו את השימוש בטלוויזיה, במחשב ובטלפון לפני השינה

מסקר שערך מכון השינה האמריקני עולה, כי קרוב ל-95% מהמשיבים השתמשו במכשיר אלקטרוני כלשהו לפני שהלכו לישון, ושני שלישים אינם ישנים מספיק שעות במשך השבוע ● לדברי אחד המומחים, "הפלישה של טכנולוגיות מעוררות לחדר השינה יכולה להסביר את השיעור הגבוה של המשיבים שציינו, כי אינם ישנים מספיק"

ההתמכרות לשימוש במכשירי טלוויזיה, טלפונים סלולריים ומחשבים ניידים עולה לאמריקנים במחיר יקר – של מחסור בשינה. הצורך לצפות בטלוויזיה מדי ערב, לפני שהולכים לישון, לשחק במשחקי וידיאו עד השעות הקטנות של הלילה או לבדוק אי-מיילים והודעות SMS לפני כיבוי האורות פוגע בשעות השינה – כך על פי סקר חדש.

"למרבה הצער, שימוש יתר בטלפונים הסלולריים ובמחשבים – שאמורים להגביר את התפוקה ולהקל על החיים – פוגע בשעות השינה בלילה ומקשה על התפקוד למחרת היום", אמר ראסל רוזנברג, סגן יושב ראש מכון השינה הארצי בוושינגטון. קרוב ל-95% מהמשיבים לסקר שערך המכון ציינו, כי השתמשו במכשיר אלקטרוני כלשהו לפני שהלכו לישון, ושני שלישים ציינו, כי אינם ישנים מספיק שעות במשך השבוע.

צ'רלס צייזלר מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד ומבית החולים לנשים בבוסטון ציין, כי חשיפה לתאורה מלאכותית לפני השינה עלולה להגביר את הערנות ולדכא את שחרור המלטונין – הורמון שמעודד את השינה. "הטכנולוגיה פלשה לחדר השינה", הסביר צייזלר בראיון. "הפלישה של טכנולוגיות מעוררות לחדר השינה יכולה להסביר את השיעור הגבוה של המשיבים שציינו, כי אינם ישנים מספיק".

בני דור הבייבי בום – בני 46-64 – מגלים את הנטייה הרבה ביותר לצפות בטלוויזיה לפני השינה, בעוד שיותר משליש מבני 13-18 ו-28% מבני 19-29 נוהגים לשחק במשחקי וידיאו לפני שהם מכבים את האורות. 61% מכלל המשיבים ציינו, כי הם משתמשים במחשב שולחני או במחשב נייד לפחות מספר לילות בשבוע.

הרצון לשמור על קשר גורם לכך שאפילו לאחר שמצליחים להירדם, מתעוררים מהצלצול של הטלפון הסלולרי או מהצליל המבשר על הגעתה של הודעת SMS או קבלת אי-מייל. "עשירית מהילדים מדווחים, כי התעוררו מהצליל המבשר על הודעת SMS לאחר שהלכו לישון", אמר צייזלר והוסיף, כי הדבר פוגע בשינה.

בני דור ה- Z – בגילאים 13-18 – הם הקבוצה שסובלת במידה הרבה ביותר ממחסור בשעות שינה. 22% מביניהם מתארים את עצמם כ-"עייפים", בהשוואה ל-9% בלבד מבני דור הבייבי בום. מומחים לשינה ממליצים אמנם לבני נוער לישון 9 שעות ו-15 דקות מדי לילה, אולם בני הנוער שהשיבו לסקר ישנו בממוצע 7 שעות ו-26 דקות בלבד בלילות אמצע השבוע. "נתון זה מדאיג במיוחד", אמר צייזלר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים