שבע שנים אחרי: בית המשפט זיכה מאשמה את גלעד רבינוביץ' וגד זאבי בפרשת מלם

לאחר שנים של עינוי דין, זיכה בית המשפט המחוזי את רבינוביץ', המנכ"ל לשעבר של מלם, ואת זאבי, יושב הראש לשעבר, מאשמת קשירת קשר והשגת אישור כוזב מבעלי מניות ● בהכרעת הדין נקבע, כי רבינוביץ' הוא איש ישר עם נורמות התנהגות מוסרית גבוהה ביותר ● בתגובה אמר רבינוביץ', כי "לצד השמחה על הכרעת הדין, יש בי כעס רב על עינוי הדין שנגרם לנו; מעציב אותי שאני לא הראשון ולא האחרון"

בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה הבוקר (ב') את המנכ"ל לשעבר של מלם, גלעד רבינוביץ', ואת יושב הראש לשעבר, גד זאבי, מאשמת קשירת קשר והשגת אישור כוזב מבעלי מניות לקבלת שכר של אלפי שקלים תמורת דמי ניהול בעת שעמדו בראש הקבוצה. עם הזיכוי, שהינו מלא וגורף, הגיע לקיצו משפט שהתנהל שבע שנים.

רבינוביץ' כיהן כמנכ"ל מלם עד 2006, בעת שזו כבר הייתה בבעלות איש העסקים שלמה אייזנברג. לאחר מכן כיהן כמנכ"ל EDS וכמנכ"ל החברה לאוטומציה, ובתפקידו האחרון שימש מנכ"ל יאנה גרופ. כיום הוא איש עסקים פרטי ונושא בתפקיד במועצה המקומית שוהם כנבחר ציבור.

יחד עם זאבי ובעלי תפקידים בכירים אחרים בחברה, הואשם רבינוביץ' בכך שקשר קשר כדי לשכנע את בעלי המניות לאשר לזאבי שכר של אלפי דולרים בתפקידו כיושב ראש מועצת המנהלים של החברה. מדובר בעבירה חמורה מאוד על חוק ניירות ערך, ואם וכאשר רבינוביץ' היה מורשע – היה מוטל עליו קלון.

השופטת דניאלה שריזלי הקדישה בהכרעת הדין פרק מיוחד לרבינוביץ' וקבעה, כי לא היה מקום להגיש נגדו כתב אישום. היא ציינה, כי מדובר באדם ישר, נקי כפיים ובעל נורמות התנהגות גבוהות במיוחד, וקבעה שהוא זכאי לחלוטין.

בתגובה להכרעת הדין אמר רבינוביץ', כי הוא קיבל אותה בסיפוק רב ובהתרגשות. בשיחה עם אנשים ומחשבים כמה דקות לאחר הקראת הכרעת הדין הוא ציין, כי "אני שמח על החלטת בית המשפט, שסיימה פרשה עגומה של שבע שנים והוציאה את הצדק לאור. אולם, לצד השמחה האישית, ברור לי שאם לא היו לי אורך הרוח, הביטחון העצמי והביטחון בחפותי, לצד אמצעים כלכליים לנהל את המשפט הארוך, לא הייתי עומד בעינוי הדין הזה".

"כאזרח, יש בי הרבה כעס על כך שבמדינה מתקדמת כמו שלנו יש עינוי דין שמביא לכך שדיון משפטי מתנהל כל כך הרבה שנים מבלי שאיש ישלם על כך בראשו, בעוד שהאזרחים סובלים ואלה שאין להם כסף לנהל משפטים ארוכים עלולים להיות מורשעים על לא עוול בכפם. מה שמעציב אותי עוד יותר הוא שאני לא הראשון ולא האחרון", אמר רבינוביץ'.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים