ברק רגב, גוגל: "מיחשוב הענן יפשט את החיים המורכבים של המנמ"ר"

"אין סיבה שחברות ישראליות-גלובליות ישקיעו כה רבות בתשומות על ה-IT כשניתן לקבל חלק ניכר ממנו בצורת שירות", קובע רגב, מנהל תחום האנטרפרייז בגוגל ישראל, דרום אפריקה ויוון ● לדבריו, "יש לנו כבר מאות לקוחות בארץ, והנתון צפוי לגדול משמעותית השנה, בעיקר בארגונים בגודל בינוני ובתחילת פעילות בארגונים גדולים"

"מאות ארגונים בארץ ומיליוני ארגונים בעולם אימצו את החזון שלנו, לפיו אין צורך לתחזק את השרתים. העבודה בתצורת מיחשוב ענן מפשטת את חייהם המורכבים מקצועית של המנמ"רים ומביאה לחסכון של כ-50% בהוצאות התפעול על המיחשוב. זאת, כי לא נדרש לרכוש חומרה, שרתים, מערכות אחסון, ולא נדרש לנהל חלק ניכר מהתשתיות". כך אומר ברק רגב, מנהל תחום האנטרפרייז בגוגל (Google) ישראל, דרום אפריקה ויוון.

מערך האנטרפרייז בגוגל, הסביר רגב, מונה יותר מאלף עובדים. החטיבה הוקמה ב-2007 ואמונה על פתרונות מיחשוב לארגונים, רובם בענן. הפעילות בתחום בישראל החלה בספטמבר האחרון, בעבודה של הסניף המקומי של ענקית החיפוש עם שלושה שותפים: טלדור, יעל תוכנה ו-DoIT.

"אין סיבה שחברות ישראליות-גלובליות ישקיעו כה רבות בתשומות על ה-IT כשניתן לקבל חלק ניכר ממנו בצורת שירות", קבע רגב, "מיחשוב הענן כבר כאן, הוא עבר את שלב הדיבורים, ואנו מכוונים את פעילותנו לארגוני SMB, שכבר משתמשים בשירות, ולאחריהם יבואו ארגוני האנטרפרייז. השנה נראה ניצנים ראשונים בקרב הארגונים הגדולים".

מה אתם מציעים לארגונים?
"ארבעה שירותים. האחד, מיחשוב ענן מבוסס Google Apps. המדובר בפתרון תשתיתי לשיתוף ידע ותקשורת בתוך ומחוץ הארגון, הכולל מייל ארגוני, פורטל, ושירות ניהול מסמכים. לשירות יש שלושה מיליון לקוחות בעולם עם 3,000 ארגונים המצטרפים מדי יום. בין הלקוחות לשירות נמנות KLM ויגואר-לנדרובר – כל אחת מהן עם 15,000 משתמשים, ומוטורולה (Motorola) ארה"ב – עם 30,000 משתמשים.

המחיר קבוע כבר ארבע שנים ועומד על 50 דולרים למשתמש, עם תיבת דואר בנפח 25 ג'יגה-בייט והתחייבות לשרידות של 99.9% של המערכות – משמע נפילה של עד 51 דקות בשנה. בארץ ניתן למנות בין הלקוחות שכבר משתמשים בשירות זה את Live Person, את ybrant ואת מפעל גלטרוניקס בטבריה, המייצר אנטנות לסמסונג (Samsung). כל אחד מהלקוחות מונה מאות משתמשים.

לעולם החיפוש הפנים ארגוני, אנו מציעים שרת חיפוש פנים ארגוני, Google Search Appliance. הוא מספק חיפוש מהיר יותר עם יותר רלוונטיות. ההתקן עובד לצד מערכות ניהול התוכן ולא במקומן, ומסווג את המידע הארגוני תוך קישור לכלל מערכות ה-IT. 25% מזמנו של העובד מתבזבז על חיפוש מידע ארגוני, על מנת שהוא יוכל לבצע את תפקידו כהלכה, ואנו מקצרים נתון זה באופן משמעותי. כך, ניתן לציין בין הלקוחות בארץ לפתרון זה את סלקום.

השירות השלישי, פוסטיני, הוא שירות סינון דואר ואנטי וירוס מובנה, המספק פתרון לעולם אבטחת המידע וההלימה לרגולציות. זאת, לצד יכולת ארכוב למידע הארגוני ללא מגבלת נפח. בנוסף, השקנו לפני חודש שירות המשכיות עסקית בענן לשרתי אקסצ'יינג' (Exchange).

השירות הרביעי הוא בעולם הגיאוגרפי. אנו ספק התשתיות הגיאוגרפיות המוביל בעולם. שירות זה מאפשר לארגונים לחסוך את רכישת תשתית המידע הגיאוגרפית ולחבר אותה לתשתית הלוגיסטית שלהם. במקום זאת, הם מקבלים מפה נקיה ואינטואיטיבית במתכונת שירות, ועליה הם יכולים לבצע את ההתאמות הנדרשות עבורם, עם יכולת לפתח את היישומים העסקיים שלהם הם זקוקים".

באילו מגזרים אתם הולכים להתמקד ומה הצפי לפעילות השנה?
"יש לנו כבר מאות לקוחות בארץ, והנתון צפוי לגדול משמעותית השנה, בעיקר בארגונים בגודל בינוני ובתחילת פעילות בארגונים גדולים. נתמקד בחמישה מגזרים עיקריים: היי-טק, טלקום, קמעונאות, תעשייה והמגזר הפיננסי. אני מעריך כי עד סוף 2011 הפעילות בראשותי תמנה עשרות עובדים. בקרב ארגונים קטנים, כבר כיום אנו בבחינת סטנדרט בחברות סטארט-אפ, שבכלל לא שוקלות לרכוש חומרה ותשתיות".

"פתרונות מיחשוב הענן שלנו", סיכם רגב, "זולים וטובים. הם מסייעים להעצים את יכולות המנמ"ר הנדרש לספק שירותי IT רבים לטובת העסק. זה לא הגיוני לתחזק תשתיות IT בנות כמה וכמה שנים, וביכולתנו לפשט את עולמו המורכב של המנמ"ר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים