יבמ: עד 2015 – יותר מטריליארד מכשירים ומערכות יחוברו לרשתות

מסקר שערכה החברה, שהוצג בכנס Pulse2011, עולה שמדובר בכל המכשירים והמערכות המרכזיים - בין היתר מחשבים לסוגיהם, טלפונים חכמים, מכשירי בנק אוטומטיים, חיישנים ומוני חשמל, מים וגז ובניינים שלמים ● יבמ השיקה במהלך הכנס שיתוף פעולה עם טרנד-מיקרו באספקת פתרונות משולבים לאבטחת מידע

02/03/2011 10:04

מספר המכשירים והמערכות המחוברים לרשתות שונות יעמוד ב-2015 על יותר מטריליארד – כך עולה מסקר של יבמ (IBM), שתוצאותיו נחשפו אתמול (ג') בכנס Pulse2011 שהענק הכחול עורך בימים אלה בלאס-ווגאס. על פי הסקר, מדובר בכל המכשירים והמערכות המרכזיים – בין היתר מחשבים אישיים וניידים, מחשבי לוח, טלפונים חכמים, עמדות מכירה ממוחשבות, מכשירי בנק אוטומטיים, עמדות מידע, חיישנים ומוני חשמל, מים וגז ובניינים שלמים.

סקר נוסף שהציגה יבמ בכנס מעיד על כך שהמודעות של משתמשים פרטיים וארגונים לאבטחת מידע הולכת וגוברת וההשקעה של ארגונים באבטחת נקודות קצה בולטת בתקציב של כל ארגון.

הסקר נערך על ידי Zogby International, בהזמנת יבמ, וכלל 289 אנשי מקצוע בתחום טכנולוגיות המידע, בעמדות ניהול וקבלת החלטות.

כמענה לצרכים הללו, השיקה יבמ שיתוף פעולה עם חברת טרנד-מיקרו (Trend Micro) באספקת פתרונות שליטה מרכזיים משולבים שמאפשרים אבטחה, הגנה ונעילה. הפתרונות מוצעים ברמת הרשת, הענן ועמדות הקצה, ומאפשרים הגנה על מסך העבודה של הטלפון הנייד או עמדת המחשב. כמו כן, הם משלבים ניהול סיכונים וניטור והגנה על נקודות קצה ברשתות ארגוניות.

במסגרת זו, מערכת ההגנה של טרנד מיקרו, המאפשרת אבטחה מפני תוכנות שעלולות לגרום נזק למערכת ולמחשב, תשולב במסגרת Tivoli Endpoint Management – הפלטפורמה החדשה של טיבולי (Tivoli) לניהול נקודות קצה. הפתרון מאפשר תמיכה של משתמשים נכנסים למערכת מרחוק באמצעות הטלפון החכם או המחשב הנייד והתחברות למערכת באופן עצמאי. לדברי דניס קואן, האחראי על מעבדות יבמ בסין, המערכת יכולה לתמוך ב-100 אלף נקודות קצה כאלה בעת ובעונה אחת, וכל זאת באמצעות שרת אחד בלבד.

סטיב רובינסון, מנכ"ל קבוצת פתרונות אבטחה ביבמ, אמר ש-"נקודות הקצה הדורשות אבטחה בשנת 2011 שוב אינן רק מחשבים אישיים או מחשבי Notebook, אלא מגוון רחב של מכשירים הקשורים לרשת, מערכות משובצות מחשב וחיישנים המרכיבים את דמות העולם החכם ההולך ומתהווה. המגמה הזאת שבה ונותנת תוקף לאסטרטגיה של יבמ, שמקדמת השקעה נוספת בניהול נקודות קצה. כך, הצגנו באחרונה את Tivoli Endpoint Manager ".

טום קרוס מצוות X-Force של יבמ אמר, כי הנושא נמצא בשלבים ראשונים, ולכן – השיטות המוכחות לאבטחת מחשבים ניידים וטלפונים חכמים עדיין לא בוגרות דיין. הוא הוסיף, כי יבמ תפרסם בקרוב דו"ח המציג מספר שיטות שאותן יכולים ארגונים לאמץ לניהול טוב יותר ולאספקת עדכוני אבטחה למכשירים ניידים.

שיתוף הפעולה עם טרנד-מיקרו אינו הפתרון היחיד שיבמ מציעה. בימים אלה ממשיכה החברה להגדיל בהתמדה את היצע פתרונות האבטחה שלה – הן באמצעות מאמצי מו"פ בתשע מעבדות ברחבי העולם, ובכלל זה המעבדות בישראל, שהוזכרו בכנס לטובה בכנס על ידי מנהלי יבמ. כמו כן, הענק הכחול ממשיך לרכוש טכנולוגיות כגון Watchfire ,Ounce Labs ,Telelogic ו-BigFix.

מיבמ נמסר במהלך הכנס, כי היא כיום הספק היחיד בשוק המציע שילוב של יכולות מחקר, מוצרים, שירותי אבטחה מנוהלים, שירותי ייעוץ ומערך עולמי של שותפים עסקיים בתחומי האבטחה. לדבריה, כך היא יכולה לספק פתרונות אבטחה כלל ארגוניים, מקצה לקצה.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים