העליון דחה את עתירת חברות הסלולר נגד הורדת דמי הקישוריות

ההליך יועבר להתדיינות משפטית רגילה ● עד אז, התעריפים יירדו ● גורמים בענף מעריכים, כי לו היה נעתר בית המשפט העליון לעתירה, היו חברות הסלולר עשויות להרוויח כ-80 מיליון שקלים בכל חודש בו הייתה נדחית כניסת התעריפים החדשים לתוקף

שופטת בית המשפט העליון, מרים נאור, דחתה היום (ב') את בקשות חברות הסלולר לצו ביניים בעניין הפחתת דמי הקישוריות. ההליך יועבר להתדיינות משפטית רגילה.

שלוש חברות הסלולר הגדולות טענו בעתירתן, כי התעריף החדש שייגבה עבור העברת שיחה בין רשתות שונות, בסך 7 אגורות, הינו הנמוך בעולם. על פי העתירה, "מדובר בהחלטה הגודעת את תעריף קישור הגומלין לפחות ממחצית מהעלויות הריאליות בגין אספקת הקישוריות למפעילי תקשורת אחרים – וזאת באבחה אחת, כמעט מיידית, וללא כל מנגנון הפחתה הדרגתי, כמקובל בעולם". פרטנר אף הגדילה לצרף גרף המפרט את מחירי דמי הקישוריות באירופה. כך, לדוגמה, על פי פרטנר, המחיר בצרפת עומד על 16.7 אגורות, בבריטניה על 17.2 אגורות ובגרמניה – על 34.4 אגורות.

גורמים בענף מעריכים, כי לו היה נעתר בית המשפט העליון לעתירה, היו חברות הסלולר עשויות להרוויח כ-80 מיליון שקלים בכל חודש בו הייתה נדחית כניסת התעריפים החדשים לתוקף. טענותיהן של חברות הסלולר תובאנה בפני הרכב בית המשפט במחצית הראשונה של שנת 2011.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה, כי בעקבות דחיית הבקשה לצו ביניים, ירדו דמי הקישוריות ב-1 בינואר ל-7 אגורות. על פי המשרד, הדבר יועיל במיוחד למשתמשים בטלפונים נייחים המתקשרים לטלפונים ניידים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים