Attachmate רכשה את נובל תמורת 2.2 מיליארד דולרים

במסגרת העסקה הכוללת תרכוש קבוצה של חברות היי-טק שארגנה מיקרוסופט חלק מהקניין הרוחני של נובל תמורת 450 מיליון דולרים ● בכוונת Attachmate להפעיל את החברה הנרכשת במתכונת של שתי יחידות עסקיות נפרדות - נובל ו-SUSE ● שתי היחידות החדשות יצטרפו ליחידה העיקרית של Attachmate, אשר מספקת שירותים לניהול חכם של עומסי עבודה, וליחידת NetIQ של Attachmate, אשר מספקת לארגונים שירותים לניהול מערכות מחשב, אבטחה וביצועים

חברת נובל (Novell) הודיעה ביום ב' כי השיבה בחיוב להצעת Attachmate לרכוש את החברה תמורת 2.2 מיליארד דולרים במזומן. במסגרת העסקה הכוללת, שנובל הבהירה כי היא "סופית", תרכוש קבוצה של חברות היי-טק שארגנה מיקרוסופט (Microsoft) חלק מהקניין הרוחני של נובל תמורת 450 מיליון דולרים.

בכוונת Attachmate להפעיל את החברה הנרכשת במתכונת של שתי יחידות עסקיות נפרדות – נובל ו-SUSE. שתי היחידות החדשות יצטרפו ליחידה העיקרית של Attachmate, אשר מספקת שירותים לניהול חכם של עומסי עבודה, וליחידת NetIQ של Attachmate, אשר מספקת לארגונים שירותים לניהול מערכות מחשב, אבטחה וביצועים.

בחודש מרס הציעה קרן הגידור Elliot Associates לרכוש את נובל לפי שער של 5.75 דולרים לכל מניה של נובל. העסקה עם Attachmate נערכה לפי שער של 6.10 דולרים למניה. בפתיחת המסחר ביום ב' עמד השער של מניות נובל על 5.95 דולרים ומכך ניתן להסיק שהמשקיעים מעריכים כי לא יוגשו הצעות נוספות, גבוהות יותר, לרכישת החברה.

"בתום בדיקה יסודית של מגוון רחב של חלופות להענקת תמורה גבוהה יותר לבעלי המניות, הגיעה מועצת המנהלים למסקנה שהחלופה הזמינה הטובה ביותר תהיה מיזוג עם חברת Attachmate ומכירה של חלק מהקניין הרוחני לקבוצה של מיקרוסופט", מסר רון הובספיאן, נשיא נובל ומנכ"ל החברה. הקבוצה שארגנה מיקרוסופט מאגדת מספר חברות היי-טק ומכונה CPTN Holding.

נובל רכשה את ספקית התוכנות בקוד מקור פתוח SUSE בשנת 2003 ומאז הציעה שורה של הפצות Linux. הובספיאן צופה כי העסקה עם Attachmate "תעניק יתרונות חשובים ללקוחות נובל, לשותפים ולעובדים, ותיצור הזדמנויות לחיזוק המותג של נובל, פיתוח חידושים והובלת השוק".

נובל צופה כי העסקה תיסגר ברבעון הראשון של שנת 2011, בכפוף לקבלת אישורים מהרשויות. חברת Attachmate נמצאת בבעלות של קבוצת השקעות בהובלת Francisco Partners, Golden Gate Capital ו-Thoma Bravo.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים