גוגל: הבעיה ב-Gmail היתה "קלה"

למרות שהשלמת תיקון התקלה בשירות הייתה צפויה רק לאחר 24 עד 36 שעות מרגע שהחלה, בגוגל מסרבים להתרגש ● "תוך חצי שעה כמעט כל המשתמשים יכולים היו לשוב ולהשתמש בדואר"

בקרוב בתשלום? ג'ימייל.

בשל תקלה שאירעה אתמול (ג') בשירות הדואר Gmail, נמנעה הגישה מחלק מהמשתמשים. חלק מהמשתמשים לא יכולים היו לגשת לדואר שלהם גם לאחר שעות רבות. על פי הודעה שפרסמה גוגל, השלמת התיקון הייתה צפויה רק לאחר 24 עד 36 שעות.

עם זאת, על פי דוברת גוגל בארה"ב, מדובר בתקלה "קלה" ותוך חצי שעה "כמעט כל המשתמשים יכולים היו לשוב ולהשתמש בדואר. אנו שוקדים כעת על תיקון התקלה כדי שגם המשתמשים המועטים שלא יכולים עדיין לגשת לדואר יוכלו לעשות זאת. אנו מתייחסים לתקלה במלוא הרצינות ומתנצלים על אי הנוחות".

על פי הדוברת, בשל הבעיה נמנעה הגישה מ-"מספר מועט של משתמשים". לפני שבועיים אירעה בשירות Gmail תקלה גדולה שפגעה במשתמשים רבים ברחבי העולם ונמשכה שעתיים וחצי. גם בחודשים אוגוסט ואוקטובר בשנה שעברה אירעו מספר תקלות בשירות Gmail.

התקלה שאירעה ב-11 באוגוסט נמשכה שעתיים ופגעה במרבית המנויים בתשלום במסגרת חבילת Apps Premier. בתקלות שאירעו בשישה באוגוסט וב-15 בו נפגע מספר מועט של מנויי Apps Premier, אך חלק מהמשתמשים לא יכולים היו לגשת לשירות במשך עד 24 שעות. בכל התקריות נמנעה מהמשתמשים הגישה לחשבונות שלהם.

באמצע אוקטובר נמנעה ממשתמשים גישה לחשבונות שלהם ב-Gmail למשך 30 שעות, ובהמשך אותו חודש לא יכולים היו חלק ממשתמשי Apps לגשת לחשבונות שלהם. מעט לאחר התקלה שאירעה בחודש פברואר חנכה גוגל לוח פיקוד שהבטיחה קודם לכן ובו מוצג סטטוס הביצועים של יישומי Apps.

בעיות של ביצועים וזמינות הן עדיין אחד הנושאים העיקריים שמטרידים משתמשים ביישומי אינטרנט, אשר צוברים פופולאריות רבה גם בקרב מנהלי מיחשוב ומנהלי מידע ראשיים. גם סוגיות של אבטחה ופרטיות מטרידות משתמשים רבים: בתקלה שאירעה בסוף השבוע יכולים היו משתמשים שאינם מורשים לגשת לחלק מקובצי Apps.

כשנשאל בחודש נובמבר האחרון מדוע התקלות נמשכו זמן כה רב השיב מתיו גלוצבך, מנהל מוצרי אנטרפרייז בגוגל, כי מדובר במקרים "נדירים מאוד". על מנת להבטיח ייתוריות כשל, הנתונים של כל משתמשי Gmail מוצגים משני מקומות שונים – אך במקרים נדירים שבהם לא מופעל הגיבוי באופן אוטומטי, תהליך ההתאוששות ממושך יותר, הסביר גלוצבך.

"בכל מקרה של תקלה, הרוב המכריע של המשתמשים – למעלה מ- 99% – אינו נתקל בשום בעיה משום שמתבצעת העברה אוטומטית למקום אחר", על פי גלוצבך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים