בריטניה: כלי הרכב של גוגל הורידו הודעות דואר מלאות בשכונות מגורים

כלי הרכב של החברה שנסעו בשכונות מגורים הורידו פרטים אישיים מרשתות סלולר, כאשר עסקו בצילום תמונות עבור פרויקט Street View השנוי במחלוקת ● מספר האנשים שנפגעו מהפרשה עשוי להסתכם במיליונים ● אלן יוסטס, סגן נשיא להנדסה ומחקר בחברת גוגל: "בבדיקות שנערכו התברר כי בחלק מהמקרים נאספו הודעות דואר וכתובות URL מלאות, וכן סיסמאות. אנו מבקשים למחוק את המידע בהקדם האפשרי, ומתנצלים פעם נוספת על עצם האיסוף של המידע"

חברת גוגל (Google) הודתה כי כלי הרכב של החברה שנסעו בשכונות מגורים הורידו פרטים אישיים מרשתות סלולר, כאשר עסקו בצילום תמונות עבור פרויקט Street View השנוי במחלוקת. מספר האנשים שנפגעו מהפרשה עשוי להסתכם במיליונים.

אחד הפעילים לשמירה על הפרטיות כינה את הפרשה "סקנדל מוחלט" וקרא לחברת גוגל לפתוח בחקירה מלאה של הפרשה. מהרשות המופקדת על השמירה על הפרטיות בבריטניה נמסר כי הנושא ייבדק.

בחודש מאי האחרון הודתה גוגל כי כלי הרכב אספו "בטעות" מידע על מיקומן של רשתות אלחוטיות. כעת הודתה החברה כי הנתונים שנאספו היו נרחבים הרבה יותר ממה שנמסר בעבר, זאת לאחר שהרשויות בשבע מדינות ניתחו את הנתונים.

"בבדיקות שנערכו התברר כי בחלק מהמקרים נאספו הודעות דואר וכתובות URL מלאות, וכן סיסמאות", אמר אלן יוסטס, סגן נשיא להנדסה ומחקר בחברת גוגל. "אנו מבקשים למחוק את המידע בהקדם האפשרי, ומתנצלים פעם נוספת על עצם האיסוף של המידע".

התמונות לשירות Street View צולמו בארצות הברית, בריטניה, גרמניה ומדינות נוספות. מקורות מסרו לסאנדיי טלגרף (Sunday Telegraph) שבריטניה הייתה בין המדינות שבהן נפגעה הפרטיות. עם זאת, מעריכים כי רשתות אלחוט שהיו מוגנות על ידי סיסמאות לא נחשפו.

החברה שמרה בארכיון את כל החומרים שנאספו, ובהם הודעות דואר ששלחו אנשים פרטיים, דפי אינטרנט שבהם הם צפו וסיסמאות שהם הזינו כאשר כלי הרכב של שירות Street View עברו סמוך לבתיהם.

בעקבות הפרשה הוגשה תביעה משפטית כנגד גוגל בצרפת ותביעה ייצוגית בארצות הברית. תביעות דומות הוגשו במדינות נוספות. חקירה משטרתית מתנהלת על ידי הסקוטלנד יארד בבריטניה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים