השר מיקי איתן: "תחום המיחשוב הממשלתי הפך לפופולארי ומייצר תעשיה של ממש"

"כנסים כאלה הם ההוכחה לכך שהשירות הציבורי הוא נושא מרכזי ביותר - כזה שמעניין הרבה אנשים", אמר השר בכנס World e-Gov Forum 2010 שנערך היום (ג') ● עם זאת, ציין, כי ממשלות ישראל עדיין לא הפנימו את החשיבות שבשחרור מידע

"כנסים כמו e-Gov הם ההוכחה לכך שהשירות הציבורי הוא נושא מרכזי ביותר – כזה שמעניין הרבה אנשים", אמר השר מיקי איתן בכנס World e-Gov Forum 2010 שנערך היום (ג'). לדבריו, "זה תחום שצמח לכדי תעשיה – כזו שיכולה להניע הרבה מאוד תעשיות. ישראל לא לבד – המדינות הדמוקרטיות עברו מהפך בכל מה שקשור ליחסי אזרח-ממשלה. היום התפיסה היא שהאזרח הוא במרכז – ולכן יש לספק לו מידע. בעזרת הטכנולוגיה ניתן להגיע להישגים בלתי רגילים ברמת הפתיחות לאזרח, שיתופיות ושקיפות – וזה ישפיע על כל החברה".

עם זאת, אמר השר איתן, כי ממשלות ישראל עדיין לא הפנימו את החשיבות שבשחרור מידע. לדבריו, "אין סיבה שהממשלה לא תשחרר מאגרי מידע לציבור. אם הממשלה תמשיך לשמור על המידע לעמה, הוא ילך לאיבוד. אנחנו חיים בעידן שבו לא ברור בכלל שהמידע שייך לציבור. שחרור מידע יכול להעצים את כל המשק ולספק עבודה להרבה אנשים. זה אחד מתפקידיה של הממשלה".

השר איתן היה המרצה האחרון בכנס היום. מבחינתו של השר האמון על השירות לאזרח, היתה זו מעין סגירת מעגל – שכן בדיוק לפני 13 שנה קיבלה הממשלה את ההחלטה על הקמת ממשל זמין. היתה זו לא פחות ממהפכה, שהולידה זמן קצר אחרי זה, בין היתר, גם את כנס e-Gov השנתי, שחוגג גם הוא בר מצווה השנה.

13 שנים אחרי מהפכת ממשל זמין, עמד הבוקר על הבמה מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, והכריז על השלב הבא במהפכה של המיחשוב הממשלתי: הקמת משרד מנמ"ר ממשלתי, שיוביל את הטיפול ב-IT בממשלה, כולל בהיבט הפרסונאלי. אבל השאלה המרכזית שעברה כחוט השני בכנס היתה, מה יהיו המשימות של אותו מנמ"ר ממשלתי שיכנס לתפקידו, לפחות על פי שני, בעוד שלושה חודשים?

המשימה הראשונה שתונח על שולחנו של המנמ"ר הממשלתי תהיה הטיפול בנושא מיחשוב הענן. הדילמה האם לעבור לענן מעסיקה את כל המנמ"רים כיום, ואין סיבה שזה הממשלתי יהיה שונה. בהרצאתו ציין מנכ"ל המשרד, שני, כי המנמ"ר הממשלתי לא מהווה איום על משרדי הממשלה. לדבריו, המנמ"ר יהיה זה שיתווה מדיניות, ויבדוק איפה המשרדים יכולים לנדב מידע זה לזה. אין זה סוד שכאשר החלו בפרויקטי מרכבה וממשל זמין, אחד היעדים היה החדרת מודעות בנושא ייעול ושיפור השירות. באחד הפאנלים אמר אחד המנמ"רים, כי המנמ"ר הממשלתי יצטרך לכפות את השת"פ – ולא רק לבקש אותו, כי ללא זה הוא לא יוכל לבצע את תוכניותיו.

במהלך הכנס הוצגו קיוסקים שונים שבעזרתם ניתן יהיה לקבל מגוון שירותי ממשלה. השר איתן אמר, כי היה עדיף לו היו מחליטים על הצבת קיוסק אחד שיספק את כל השירותים. בכך רמז השר על האתגר השלישי שיעמוד בפני המנמ"ר הממשלתי: יישום השיתופיות בין כל משרדי הממשלה על מנת שהמידע שיסופק לציבור אמין ומיידי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים